بازدید 3871
۲

بروز علائم غیرعادی در ساکنان محل حادثه قطار مواد سمی

مردم شهرک ایست پالستاین در ایالت اوهایو آمریکا می‌گویند از زمان خروج قطار حامل مواد شیمیایی خطرناک و انتشار مواد سمی مضر، دچار علائم غیرعادی از جمله مشکلات تنفسی و سوزش چشم شده‌اند اما هیچیک از مسئولان محلی پاسخگو نیستند.
کد خبر: ۱۱۶۵۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۳ 25 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از نشریه گاردین، پس از خروج این قطار از خط آهن، مسئولان تانکرهای حامل مواد شیمیایی را آتش زدند تا از نشت مواد سمی به محیط زیست جلوگیری کنند ولی ترکیباتی مانند دیوکسین‌ها، هیدروکربن‌های چند حلقه‌ای سرطان زا و سایر مواد شیمیایی حاوی وینیل کلرید که برخی از آنها بسیار سمی هستند و در محیط زیست باقی می‌مانند و در دراز مدت می‌توانند تهدیدی برای سلامتی منطقه باشند و با جریان هوا جابجا شوند، در هوا انتشار یافتند.

با وجود درخواست‌های فزاینده پژوهشگران محیط زیست و حتی چند سناتور ایالتی، اداره حفاظت محیط زیست اوهایو با هرگونه آزمایش شناسایی دیوکسین و دیگر مواد شیمیایی خطرناک مخالفت می‌کند.

مسئولان اداره حفاظت محیط زیست اوهایو می‌گویند میزان انتشار مواد آلاینده و خطرناک در حدی نیست که سلامتی ساکنان محلی را تهدید کند.

ولی منتقدان می‌گویند به علت گران و دشوار بودن آزمایشات و فرایند شناسایی این مواد آلاینده، مسئولان محلی از این کار طفره می‌روند.

حدود سه هفته پیش، یک قطار باری با ۱۰۰ واگن که ۲۰ واگن آن حامل ماده شیمیایی وینیل کلرید بود، نزدیکی شهرک ایست پالستاین در ایالت اوهایو از ریل خارج شد و ۴ هزار و ۷۰۰ نفر ساکنان این شهرک صنعتی را در معرض خطر قرار داد.

در نتیجه حریق گسترده در محل، مقادیر زیادی دیوکسین (Dioxins) - گروهی از ترکیبات شیمیایی بسیار سمی کلردار هستند که از راه‌های مختلف وارد بدن می‌شوند- در هوا منتشر شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
سوزش چشم و مشکلات تنفسی در مناطق آلوده به مواد شیمیایی، غیرعادی محسوب نمی شود، علائم غیر عادی شامل موارد واقعاً غیرعادی است، مثل اینکه افراد مثل عنکبوت راه بروند، سر خود رو ۳۶۰ درجه حول محور گردن بچرخانند، رنگ پوستشان فسفری شود یا از چشمانشان نور ساتع شود.
سوزش چشم و مشکل تنفسی که علائم عادی است.
چه اسمي! فلسطين شرقي
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست