بازدید 5530
۱

نتایج نظرسنجی «ایسپا» درباره سریال سقوط

در حالی که ۹۱ درصد مردم گفته‌اند سریال سقوط "باید" پخش می‌شد، ۶۲درصد از بینندگان سریال اعلام کردند با تماشای این سریال یاد رشادت‌های سردارشهید حاج قاسم سلیمانی برایشان زنده شده است.
کد خبر: ۱۱۶۵۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸ 23 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در تازه‌ترین نظرسنجی خود درباره شبکه نمایش خانگی، «سنجش نظرات کاربران درباره سریال سقوط» را با مشارکت بیش از هزار نفر از سراسر کشور به صورت تلفنی انجام داد.

۶۲ درصد از کاربران و مخاطبان سریال سقوط اعلام کردند با تماشای این سریال یاد مبارزات، رشادت‌ها و فداکاری‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برایشان زنده شده است.

در حالی حدود ۶۰ درصد کاربران اعلام کردند سریال «سقوط» را تماشا کرده‌اند که ۳۲ درصد از پاسخگویان گفته‌اند تا پیش از پخش سریال «سقوط» هیچ محصول فرهنگی اعم از فیلم، سریال و کتاب راجع به داعش ندیده و نخوانده بودند.

از بین تماشاگران سریال ۸۱ درصد موضوع سریال را مقابله با داعش و نجات مردم از دست داعش اعلام کرده‌اند. همچنین «قدرت ایران و نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور و حفظ امنیت ایران» محور‌های بعدی پاسخ مردم در خصوص سریال عنوان شده است.

همچنین ۶۶ درصد پاسخگویان به نظرسنجی ایسپا، تصویر ارائه شده از داعش در این مجموعه را منطبق با واقعیت دانسته‌اند؛ همچنین ۴۹ درصد بینندگان  اعلام کرده‌اند که با تماشای «سقوط» شناخت شان از داعش بیشتر شده و ۶۹ درصد پاسخگویان نیز گفته‌اند پس از تماشای سریال، احساس نفرت و انزجارشان از داعش بیشتر شده است.  

۷۵ درصد کاربران اعلام کردند که تماشای این سریال، شناخت حقیقی‌شان از رفتار داعش با زنان را به میزان زیاد و خیلی زیاد افزایش داده و ۶۴ درصد نیز از افزایش اطلاعات خود در خصوص مبارزه نیرو‌های امنیتی کشور با داعش پس از تماشای این سریال گفته‌اند.

«جذابیت موضوعی، کیفیت ساخت و استمرار در انتشار قسمت‌های سریال سقوط» از نظر کاربران به ترتیب با ۸۸، ۸۷  و ۹۲ درصد «خوب و خیلی خوب» ارزیابی شده است.

در بخشی از این نظرسنجی به برخی حواشی پیرامون این سریال و مخالفت صداوسیما با پخش آن، اشاره و نظرات مردم اخذ شد که بر این اساس، ۹۱ درصد مخاطبان گفته‌اند این سریال مشکلی برای پخش نداشت و «باید» پخش می‌شد!

همچنین از کاربران سوال شده «تا چه اندازه تمایل دارید فیلم یا سریال‌هایی با محتوای مشابه سریال سقوط تولید شود؟» ۵۷ درصد از مخاطبان گزینه زیاد و خیلی زیاد را انتخاب کرده‌اند.

شایان ذکر است ۷۷ درصد پاسخگویان به این نظرسنجی متاهل،  ۷۱ درصد دارای تحصیلات عالی و ۷۰ درصد نیز در گروه سنی ۳۰ تا ۴۹ سال قرار داشتند.

سریال «سقوط» تا قسمت هفتم منتشر شده و امروز قسمت جدید آن به شبکه نمایش‌خانگی می‌آید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
سریال نمایشی زیاد مخاطب ندارد
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی