بازدید 3718
۶

لزوم انتقال آب دریای عمان به سیستان و بلوچستان

یک کارشناس حوزه آب و عضو انجمن آب و خاک پایدار ایرانیان با تاکید بر اینکه انتقال آب به هرنحوی از عمان به سیستان و بلوچستان ضرورت دارد، درباره حق‌آبه هیرمند اظهار کرد: افغانستان طی سالیان گذشته در پرداخت حق‌آبه هامون بدعهدی کرده است و در این میان ایران نیز طی ۵۰ سال گذشته در دیپلماسی آب عملکرد ضعیفی داشت.
کد خبر: ۱۱۶۵۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰ 22 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، چندی پیش معاون اول رییس جمهوری  در بازدید از ذخایر آبی و چاه‌ نیمه‌های استان سیستان و بلوچستان از جمله برنامه‌های دولت سیزدهم و وزارت نیرو برای حل مشکل تامین آب سیسستان و بلوچستان  را تامین آب از طریق چاه‌ها، آب‌های زیرزمینی، آب‌های سطحی و انتقال آب از دریای عمان ذکر و بر اهمیت تعهد افغانستان به حق‌آبه هیرمند تاکید کرد.

درحالی معاون اول رئیس جمهوری به این نکات تاکید دارد که تلاش‌هایی از سوی وزارت نیرو انجام شده است و علی سلاجقه- رئیس سازمان محیط زیست- درباره این موضوع  اظهار کرده است:بحث‌های دیپلماسی در این زمینه جریان دارد و ما درصدد هستیم دیداری با مجموعه حاکمیت افغانستان داشته باشیم. خود من می‌خواهم به افغانستان بروم . قبلا وزیر نیرو هم به این کشور رفته است. از سفیر خودمان در افغانستان خواسته‌ایم تا شرایط را برای حضور ما در این کشور فراهم کند تا گفت وگوها را ادامه دهیم. وزارت خارجه و استانداری سیستان و بلوچستان هم در حال فعالیت هستند تا افق‌های تازه‌ای گشوده شود. این بحث به نشست‌های متعدد نیاز دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
مذاکره با افغانستان و طالبان وقت تلف کردن هست طالبان فقط زبان زور می فعمد لذا موضوع انتقال اب از جنوب به فلات مرکزی و شمال کشور از هر پروژه غیر دفاعی ضروری تر است اب حتی از پروژه های راهسازی و درمان واجب تر است
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
لعنت به رضاشاه که سر چشمهای آب هیرمند را به افغان‌ها بخشید
چند نفر در حوزه آب سالها دستمزد دریافت کرده و می کنند!؟ یک نفرشان هم طرح و ایده ای ندارد!؟
تعامل باهمسایگان ازسیاستهای ایران قدرتمند است پروژه آبرسانی به فلات ایران ودریاچه ارومیه باهرهزینه ای از ضروریات است
باید قراردادی رو که ایران با افغانستان بسته بود و بخشی از خاک خودش رو در عوض حقابه آب هیرمند به افغانشتان داد باطل کنه و خاک خودش رو پس بگیره.
افغانستان اگر حق آبه ایران میخاست بده که اینقدر مردمش توی ایران ولووو نمی‌کرد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست