بازدید 23066

فروش دام زنده توسط دامدار به نرخ دلار!

رییس اتحادیه گوشت کشور گفت: دامدار دام خود را به قیمت دلار عرضه می کند و با وجود تامین جو کیلویی ۱۳ هزار تومانی، یونجه ۹ هزار تومانی راغب نیست محصول خود را به تومان عرضه کند.
کد خبر: ۱۱۶۴۶۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱ 19 February 2023

به گزارش تابناک به نقل از مهر، به گفته بسیاری از کارشناسان اقتصادی بازار ایران دارای ویژگی‌های خاص خود است؛ به عنوان مثال در حالی که بازار تقاضا در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد قیمت‌ها به یکباره روند افزایشی پیدا می‌کند. عجیب‌تر اینکه هنگامی که نرخ محصولی افزایش می‌یابد تقاضا برای آن بالا می‌رود. فعالان بازار خودرو معتقدند هر زمان نرخ خودرو بالا رفته مردم بیشتر راغب به خرید شده اند و با تثبیت قیمت‌ها رکود سنگین بر بازار حکمفرما شده است.

چند روزی است که بازار گوشت قرمز دچار تنش شده و هر کیلو گوشت قرمز به بیش از ۴۰۰ هزار تومان و در برخی موارد به حدود ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. قیمت بالای این ماده پروتئینی سبب شده تا گوشت در قصابی‌ها فروش نروفته به طوری که صاحبان این مغازه‌ها ناچار شوند برای جلوگیری از خشک و بیات شدن روی شقه های گوشت نایلون بکشند. از ابتدای آذر تا هفته گذشته (هفته چهارم بهمن) قیمت گوشت گوسفندی بین ۲۹۰ تا ۳۳۰ هزار تومان در نوسان بود. اما در پایان هفته گذشته صحبت از هر کیلو گوشت به مبلغ نیم میلیون تومان شد. این در حالی است که در دو هفته اخیر وزارت جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار در روزهای پایانی سال و ایام نوروز و تأمین گوشت خانوارهای ایرانی برای ماه مبارک رمضان مبادرت به توزیع گوشت دولتی در بازار کرده است. چرا با وجود افزایش توزیع گوشت، نرخ آن بالا رفت؟

علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت کشور درباره دلیل گرانی گوشت در چند روز اخیر به مهر گفت: عرضه دام زنده کم شده است. این امر قیمت آن را افزایش داده و از هر کیلو ۹۰ هزار تومان به ۱۶۰ هزار تومان رسانده است.

وی افزود: عرضه دام زنده به اندازه نیاز بازار گوشت نبوده و قیمت آن در روزهای پایانی سال صعودی شده است.

ملکی در چرایی کمبود دام توضیح داد: بخشی از چالش به گرانی غذایی دام باز می‌گردد که در ۶ ماهه نخست سال دامداران توانایی نگهداری دام را نداشته و به مقدار زیادی دام‌ها ذبح شدند. مشکل دیگر به قاچاق دام زنده از مرزهای غرب و جنوب کشور باز می‌گردد. در این باره از قبل هشدار داده شد که کمبود دام در ۶ ماه دوم تنش بازار را به دنبال خواهد داشت.

او اظهار کرد: دامدار دام خود را به قیمت دلار عرضه می‌کند و با وجود تأمین جو کیلویی ۱۳ هزار تومانی، یونجه ۹ هزار تومانی، کاه ۶ هزار تومانی و.... راغب نیست محصول خود را به تومان به فروش برساند.

وی در ادامه سخنان خود درباره قیمت‌های ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی گوشت گوسفندی در بازار عنوان کرد: هنگامی که ضایعات گوشت از آن جدا شده و گوشت خالص خورشتی آماده می‌شود طبیعی است گوشت گران‌تر می‌شود. همچنین بخش ران گوسفند گران‌تر از سایر بخش‌های آن است.

وی اظهار امیدواری کرد، با تدابیری که وزارت جهاد کشاورزی و سازمان پشتیبانی امور دام کشور در پیگیری موضوع و توزیع گوشت وارداتی دارند بازار به آرامش برسد.

وی اضافه کرد: مسئولان دولتی قول داده اند تا ۳ ماه پس از سال جدید برای تنظیم بازار واردات گوشت ادامه داشته باشد.

رئیس اتحادیه گوشت در پایان گفت: در حال حاضر اگر قیمت گوشت با وجود واردات و توزیع گوشت دولتی در بازار افزایش یافته به این دلیل است که راه‌ها از آسیای میانه به علت یخبندان مسدود است. این موضوع هم باعث افزایش هزینه حمل و نقل شده و هم سبب می‌شود تا بارها با تأخیر وارد کشور شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۵۹
شما یه نگاه به وضعیت آشفته بازار دلار بندازی متوجه میشی جریان چیه. ماشین روز به روز داره میره بالا. همه چی داره گرون میشه دولتم از این بدتر نمیتونست اقدام کنه. دولت ضعیف ناکارآمد و بی توجه. خبرگزاری ها هم که سکوت کردن وزیر اقتصادم جاش محکم محکه
پاسخ ها
تام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
از وزیر اقتصادی که سابقه حضور مدیریتی ندارد بیشتر از این نمی توان انتظار داشت
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
یونجه ذرت به قیمت دلار آزاد بهشون بدید یارانه گوشت رو بریزید به حساب
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
شما معاون اقتصادر رییس جمهور رو بگو همه فن حریف اقتصادی
askar
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
معمولا یارنه زیادی رو گوشت قرمز نیست میزان توضیع علوفه دولتی در حدی نیست که دامدار وابسته باشد و بخش زیادی از دام سبک بشکل سنتی و نیمه صنعتی به بازار مصرف می‌رسند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
پس فکر کردی خوراک دام که 90 درصد هزینه تولید دامدار رو شامل میشه بهش خیرات میکنن...نخیر همه رو داره به قیمت دلار جهانی میخره با قیمت آزاد بعد گوشتش رو باید از جیب خودش یارانه بده و تقدیم مصرف کننده کنه؟؟؟؟ چرا همین حرفها رو در مورد اتوموبیل و سیمان و آهن و...نمیگید؟دیواری کوتاهتر از دامدار زحمتکش پیدا نکردید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
این دولتیست که رئیسش از فیلتر شورای نگهبان رد شده و وزرایش از فیلتر مجلس یعنی آیا کارآمدی این دولت بر این دو نهاد اثبات شده؟!!!!
رییس اتحادیه گوشت کشور گفت: دامدار دام خود را به قیمت دلار عرضه می کند!!!!!!!!!!
پس چرا از بیت المال براشون هزینه می کنید؟؟؟؟؟؟؟
بیمه و وام و خسارت و ..... هزار جور سوبسید بهشون میدید آخر هم اینجوری میذارن تو کاسه ملت.
حقشونه که همه کمک های دولتی قطع بشه و اونا همه هزینه هاشون رو دلاری پرداخت کنن تا جونشون بالا بیاد.

جلو دوربین گریه زاری میکنن و مظلوم نمایی میکنن و این روزها چهره واقعشون معلوم میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
مگه دولت چ کمکی به دامدار میکنه چطور همین دولت سال گذشته جو کیلو ۲۰۰۰هزار تومان بود اینقد نرفت روی گوشت امسال خود دولت اومد نرخ جو رو اعلام کرد ۱۰۰۰۰هزارتومان ولی دامدار توی بازار آزاد تا کیلویی ۱۵ هزارتومان هم جو خرید حالا کی گفته گوشت از دامدار کیلویی ۵۰۰ هزار تومان خریده میشه من خودم دامدار هستم ما داریم گوشت بره نر مرغوب و چاق می فروشیم کیلویی زنده ۱۳۰هزار تومان یعنی ۲۶۰ هزار تومان کشته شده به نظر شما دامداری که با این وضعیت علوفه و خوراک دام و با این همه زحمت و ۱۲ ماه سال زحمت پرورش گوسفن رو کشید نفع میبره یا دلال که ی شبه بدون زحت بیشتر از دامدار گوشت رو میفروشه
پول اب و برق و گاز و کارگر را دلاری می دهند؟ عجب گستاخی هستند
پاسخ ها
فریبرز
| United States of America |
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
جلو قاچاق دام بگیرین تا ارزان شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
من دامدارم کی دولت برا دامدار هزینه کرده
وقتی ارزش پول ملی هر روز کمتر از دیروز است مردم هم دارایی های خود را به دلار می فروشند وای به حال مردمی که درآمد ریالی اندک دارند و خرج دلاری
بعد هر چه وام و یارانه است را به کشاورزان و دامداران می دهند نهاده دامی و خوراک دام و کود و سم و ... به کشاورز و دامدار می دهند و در نهایت محصول تولیدی انها به قیمت دلاری عرضه می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
هر مترمکعب آب را برای کارخانه می خریم ۱۰۰۰۰۰ تومان برق کیلووات ساعتی ۸۰۰ تومان. آنوقت به کشاورز آب و برق مجانی می دهند! این چطور اقتصادی است!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
من خودم دامداروکشاورزم کجای برق ما رایگانه؟چرا چرت میگین؟ماهی ۳۰ میلیون پول نهاده ی دامیه هیچ کمکی هم ازدولت بما نرسیده دریغ ازیه کمک خریدنهاده فک میکنی دام زنده خیلی گرون شده؟نه اصلا چون برای دامدار چن برابر ضرره ماشین هرثانیه گرون میشه چرا همه لال میشن ولی باگرون شدن دام همه بلبل شدن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
چرا نا دانسته حرف میزنید.بیا بشین پای درد ودل دامدارها که همگی ورشکست و بیپچاره شدند تا شکم گوسفند خود را سیر کنند .چه یارانه ای میدهن؟جو کیلویی14 هزار تومان میخواهد گوشتش چند در بیاد
تومان یعنی نزول - تومان یعنی جنگ با خدا- تومان یعنی داشته هایت را به مفت بده و بعد هرچیزی را که خواستی بخری بهای دلاری اش را بده! تومان یعنی کاغذ پاره های که بانک مرکزی بدون پشتوانه چاپ می کند و داشته های شما را با آن از چنگتان در می آورد و وقتی آنرا به او برمی گردانی به تو چیزی نمی دهد. چوپان ساده دل هم این را فهمیده است ...
چرا باید قیمت جو یونجه کوشت و هر چیزی که تولید و ثروت ملت ایران است سرکوب شود و قیمت محصولات بنجول فرنگی و چین و ماچین سر به فلک بکشد؟؟؟؟؟ چرا؟؟؟ چرا؟؟؟؟
امسال بخاطر بالارفتن نرخ نهاده های دامی و کارگری همه دامداران خسارت سنگین دیدند که با گوشت 500 هزارتومن هم جبران نمیشه
پاسخ ها
محمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
آره واقعا با این اوضاع و احوال گرونی نهاده های دامی و کشاورزی مردم توانایی نگهداشتن دام رو نداشتن و در نهایت همه دام هاشون رو چه اونهایی که آبستن بودن رو بخاطر گرونی نهاده ها بردن فروختن و همه اش قصابی شد.
انتظار داشتی به نرخ روبل روسیه که اندازه کاغذ خالی هم ارزش ندارد مبادله شود؟ دلار ارز مرجع دنیاست و همه کشورها ذخیره های ارزی رو بالا میبرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
اتفاقا روبل روسیه هم ثبات خوبی داشته.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
عزیزم توهم نزن روبل علیرغم جنگ ارز بسیار با ثباتی است چون روسها رعایت علم اقتصاد را می کنند و خیلی وقت است که مارکسیسم پوپولیسم را بر خلاف ما کنار گذاشته اند پول چاپ نمی کنند افزایش دستمزد نمی دهند سود بانکی نمی دهند و نقدینگی کنترل شده دارند وعده رفاهیات خیالی به مردم هم نمی دهند.
تقصیر دامدار نیست، مقصر دولت است که باعث و بانی این وضعیت است. پیشنهاد می شود که سکه تمام و نیم سکه هم در بورس عرضه شود بلکه تب آن بخوابد.
دامدار هیچدتقصیری ندارد الان با ۱۰۰راس دام نمیشود ارزانترین تولیدات سایپا خرید حتی اگر به دلار دام خود را بفروشند
وقتی صادرات دام زنده را باز گذاشتید باید نگران این روز بودید
دام به دلار 45 صادر میشه انتظار داره داخل کشور دام بمونه
واقعا عجیب چقدر عجیب بوالعجب ...
هیچی به کشاورز دامدار ریالی نمیدهند سه سال کمر دمداران شکست سرمایشان را ازدست دادن توخوب مجانی گوشت میخوردی حالا هنوز گوشت مجانی میخوری قیمت گوشت کیلویی ۱ملیون نه ۵۰۰هزارتومان بجای اینکار بگید پول تمام معادن ایران ونفت وگاز که سهم ملت ایران هست با سالها تاخیر بریزن به حسابتان دنبال جیب دامداران نگردید
هردام سبک در روزبه بطور میانگین بیست وپنچ هزار تومان هزینه اش یک دام یک سال طول می کشد تابه وزن پنجاه کیلوگرم برسد خوب حالا حساب هزینه یکسال بکن ببین چه برای دامدار باقی میماند اگر دام زنده هم کیلوی دویست هزار هم بشه اون هم بدونه هزینه کارگر ودرمان
مگه دامدار کمتر از کسی میفهمه که کسری بودجه خودش رو با ارز فروشی میخاد جبران کنه؟
والا اینا از بی عزضه گی دولت ماست بعد میگن نمیشه جلوش گرفت همه این گرونی ها از داخله هیچ ربطی به دلار تحریم ها نداره
پنچ سال پیش با ۲۰ گوسفند میشد یه زامیاد صفر خرید الان چی باید ۱۰۰ بفروشی بخری کجا گران شده گوشت
همه چیز به دالار محاسبه میشود نهاده های دامی حقوق کارگر .....،آنوقت چطور باید گوشت رو به قیمت ریال حساب کرد،اتازه اکر گوشت را به قیمت دلار هم محاسبه کنیم باز برای دامدار نمی صرفد، بسیاری از دامداران به علت گرانی ونبود نهاده دامی مجبور شددن دام های مولد خود را به کشتار بدهند...وبه خاک سیاه بنشینن...
عزیزانیکه از دامدارای چیزی نمیدونن لطفا نظر ندهد طبق تحقیقات میدانی و تجربیات بنده .۱۰۰درصد دامداران با مشکل آذوقه مواجه هستند وقتی کنسانتره میشه کیلوی ۱۵هزارتومان جو ۱۳ یونجه ۹ وگاه خشک وخالی ۳تومان .انتظار نداشته باشین که قیمت گوشت بشه ۱۰۰تومان چون واسه دامدار صرفه اقتصادی ندارد کار دامدار شغل دردسر سازی است وزحمت بسیار میطلبد ودارمدار انگیزه ای برای تولید ندارد در سه سال گذشته ۵۰درصد گوسفندان مولد روانه کشتارگاه ها شدند واین کمبود گوشت امروز نتیجه سه سال بی توجهی به قیمت دام هست قیمتی که سه سال با وجود تورم ها همچنان ثابت بود
بنظر شما ایشون خودش دامدار هست؟
طی دو سال گدشته به خاطر ظلمی که به دامدار شد جمیت دامی کشور به کمتر از نصف رسیده. تعداد زیادی ورشکست شدند که البته بدلیل افزایش روزانه قیمت خوراک دام و داروهای دامی و هزینه های کارگری بود در کنار این افزایش ها، قییمت دام زنده ثابت بود. حالا که به دلیل کمبود دام قیمت ها رو به افزایش شده ایشان اینگونه اظهار فضل می کند؟
دامدار با دلار کاری ندارد. قیمت خوراک طی این دوسال بیش از 6 برابر شده اما قیمت دام افزایشی نداشته است.
بسلامتی و مبارکی و میمنت
دلار ۴۹ را هم رد کرد وفقط یک قدم مورچه ای تا ورود به کانال ۵۰ هزارتومانی دارد
همچین میگه جو کیلویی 13 هزار تومان انگار که جو خیرات میکنند مرد مومن همین جو که قسمت اصلی هزینه دامداره پارسال 4000 تومان بود.
همچین میگه جو کیلویی 13 هزار تومان انگار که جو خیرات میکنند مرد مومن همین جو که قسمت اصلی هزینه دامداره پارسال 4000 تومان بود.
از زمانی که ارز ۴۲۰۰ حذف شد و نهاده دامی بالا رفت تما دامداران دامهای خود را یا فروختن یا ذبع کردند و شد این از این هم بدتر می شود
از این دولتی که وزرا ان‌یا سواد ندارند یا اگر سواد داشته باشند مر تبط با‌کارشان نیست بیش از این‌نباید انتظار داشت روحانی کجایی
دولت نمی تواند بتنهایی از افزایش قیمت دلار سود ببرد هر کس حق دارد از اوضاعی که دولت بوجود آورده استفاده کند مخصوصا کشاورز و دامدار .
اتفاقا تنهاترین و بهترین گزینه نجات اقتصاد و سرمایه مردم ایران از دست غارتگران و سومدیریت ها، جایگزینی ریال با دلار یا یکی از ارزهای دیگر است. وقتی که دولت توانست مشکل خود و ریال را حل کند و ثبات برقرار کند، بفرمایید با ریال معامله کنید.
صادر میشه به عراق
چرا همین ملت وهمین مسولان پارسال که کاه وعلوفه همین قیمت بود ودام زنده کیلویی ۱۸۰۰۰ هزار تومان میش وبره صادراتی کیلویی ۴۸ هزار تومان بود تدبیری نکردند تا کل دامدارها ورشکست شدند ومجبور به فروش واز بین رفتن دام مولد دامدار بیچاره سه ساله ضرر کرده ملت خبر ندارین
تا حالا که تکذیب میکردین که چنین نیست و فلان و بهمان….
الان تائید میکنید گوشت نیم میلیون تومان شده
باید هم دلار امریکا مرجع باشه وقتی ریال بی ثبات و بی ارزش هست
دامها را معمولا صبحها می فروشند . شب قبل آنقدر جو ۱۳ هزار تومانی بخورد دام بدبخت میدهند تا حداقل ۴ تا ۵ کیلو اضافه تر بفروشند
وقتی بی سوادترین ،بی تجربه ترین افراد مسیولین کشور بشوند نباید انتظار بیشتری داشت
من یک دامدار هستم به خدا در طول ۳ سال گذشته به خاک سیاه نشستیم، اکثر دامهای ماده ومولدم را کشتم تا بتوانم گذران زندگی کنیم حالا دیگه دامی نمونده برای تولید مثل اینقدر راحت به دامدار و کشاورز بدبین نشوید
بهتر بود در بحث حذف ۴۲۰۰یارانه آرد حذف میشد نه نهاده دامی
ما داریم جور تورم دلار هم به دوش می کشیم یا فکر میکنین دلار پیغمبر زاده ست و تورم نداره؟
یک کلام خطم کلام باید پای دلار از کشور کنده شه
دولت تمام گوشت و فرستاد قطر،مملکت بی صاحب همینه،دامدار بدبخت چکار کنه ک جو کیلو۱۵ هزارتومان باید بخره،وقتی مسئولین ایرانی نیستن و هدفشون خار کردن مردم ایرانه
انفجار بزرگ اقتصادی در آینده ای نزدیک . پايه های اقتصاد کشور در تزلزل قرار گرفته و تماشاچیان مجلس انقلابی و مسئولین با لیاقت دولت با لبی خندان به ریش این ملت خندیدند و عملا حقوق می‌گیرند که کاری از پیش نبرند .
منابع عظیم نفت گاز پتروشیمی معادن و صنایع بزرگ فولاد و ..... همه در جیب عده ای خاص و مافیاست است و بقیه ملت برایشان پشیزی ارزش ندارد . باغ ایران رو آباد کردند . تا کی باید صبر کرد . اوضاع هر روز می‌شود.
چراالکی حرف مفت میزنید سه ساله ازجیب دامداربدبخت گوشت میخرید ومیخوریدچون هرچی داشت تواین ۳سال دامشومفت فروخت تابتونه شکم بقیه دامهاشو سیر کنه الان که گوشت گرون شده واقعیتش اینه که دامدار بدبخت دیگه دامی نداره که بخواد مفت یاگرون بفروشه من خودم ۲۰۰ راس دام داشتم الان شده ۱۰ راس بدبخت شدم خداخیر نده باعث وبانیشو
یارانه ای برای علوفه در کار نیست وقتی جو ۱۳ هزارتومنه کاه ۶هزار ویونجه ۸هزارتومن درضمن دامدار مجبور میشه عتباری خرید که که باید ۵۰ درصد گرانتر خریدکند اگر دام به ریال فروش بشه هر دام معادل هزینه هاست پ دامدار هیچ سودی نصیبش نخواهد شد
خلایق هرچه لایق.
مرگ بر آمریکا!
کاش با پول واردات گوشت خوراک دام وارد میکردین که دامدار دام مولد رو به کشتارگاه یا کشورهای دیگه نفرسته هم دامدار با بی تدبیری مدیران وهم مردم رو به درد سر انداختین
نوش دارو بعد مرگ سهراب یعنی این سه ساله کسی بفکر دامدار بیچاره نیست همه نابودشدن
چرا نباید دام به قیمت جهانی باشد !؟چرا وقتی ایران پر شده از مهاجران خارجی باید یارانه به کالا تعلق بگیره. چرا تعادل بین کالای ایرانی وخارجی وجود نداره. دولت با جنجال ارز دولتی اختصاص میده به از ما بهترون ومردم را سر گرم اینجور بازی ها میشن....!!!
بله اون دلال ها و دزد های بزرگ با دلار میفروشن نه اون دامدار و تولید کننده کسی هم نیس به داد دامدار برسه
هر روز قیمت خوراک دام رو بالا میبرن ولی قیمت دام افت میکنه عزیزان چیزی نصیب دامدار بدبخت نشده که این همه داد همه در اورده
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
آخرین اخبار
وب گردی