بازدید 2636

عفو رهبری برمبنای «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» بود

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به فرمان عفو اخیر رهبری، گفت: این اقدام بر اساس دستور "اشداء علی الکفار و رحماء بینهم" یعنی ایجاد محبت درونی، جلب قلوب، هدایت افراد و رعایت کرامت افرادی که بازگشتی به سمت مسیر ولایت دارند، انجام شد و از این جهت کار بزرگی بود.
کد خبر: ۱۱۶۴۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰ 18 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام احمد سالک، با اشاره به عفو رهبری در قبال کسانی که به نوعی گرفتار حبس و زندان بودند، اظهار کرد: در اغتشاشات اخیر بسیاری از جوانان فریب خورده، غفلت کردند و گرفتار هجمه‌های رسانه‌ای‌ دشمن شدند، این جوانان را باید نجات داد و نباید آنها را با این  فریب و گمراهی رها کرد. 

وی افزود: یکی از راه‌های نجات این افراد، عفو است و مقام معظم رهبری نیز با توجه به همین شرایط، حرکتی اسلامی و  نبوی انجام دادند که در تاریخ اسلام مسبوق به سابقه است، در زمان فتح مکه مشرکان در خانه ابوسفیان جمع شده و پرچم سفید بالا بردند؛ علی‌رغم همه کارشکنی‌ها و دشمنی‌ها، پیامبر(ص) با اینکه می‌توانستند انتقام بگیرند، آنها را عفو کردند و فرمودند:"انتم الطلقاء، شما آزاد هستید."

سالک ادامه داد: این حرکت بر اساس دستور "اشداء علی الکفار و رحماء بینهم" یعنی ایجاد محبت درونی، جلب قلوب، هدایت افراد و رعایت کرامت افرادی که بازگشتی به سمت مسیر ولایت دارند، انجام شد و از این جهت کار بزرگی بود. از بعد سیاسی نیز پاسخ محکم به یاوه‌گویی‌های رسانه‌های بیگانه و افرادی بود که شعارها و اقدامات خرابکارانه را به این جوانان تلقین کرده و آموزش دادند و برای بیگانگان در سطح جهان بن‌بست سیاسی ایجاد کرد و از سوی دیگر باعث انسجام درون تشکیلاتی و بین خانواده‌ها در درون کشور شد که اثر وضعی این اتفاق در یوم الله ۲۲ بهمن شکل واقعی پیدا کرد.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: حضور میلیونی و بی‌نظیر مردم در یوم‌الله ۲۲ بهمن،  با دو هدف انجام شد؛ مأیوس کردن دشمنان و بیگانگان و  تقویت اتحاد و وحدت درونی جامعه، لذا این اقدام تاثیر خود را در زندگی این افراد خواهد گذاشت و آنها خواهند فهمید که ولایت به جوانان و مردم کشور علاقه مند و پشتیبان آنها است. نتایج این عفو و اقدام رهبری هم در داخل و هم در خارج از کشور به تدریج نمایان خواهد شد.

وی تاکید کرد: بی‌تردید مسئولین هم باید بسترهای موج‌سواری دشمنان در داخل را برطرف کرده و با هم‌افزایی و کار و تلاش بیشتر، مشکلات معیشت، اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان را حل کنند، زیرا مردم در این سال‌ها ثابت کردند که پای کار نظام و انقلاب هستند و این مسئولین هستند که باید دین خود را به مردم ادا کرده و مشکلات آنها را برطرف کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست