بازدید 3358

کشته شدن ۲۰۰ تروریست الشباب در سومالی

دولت سومالی اعلام کرد که ۲۰۰ تروریست الشباب در عملیات نظامی در جنوب این کشور کشته شدند.
کد خبر: ۱۱۶۴۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳ 17 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از آناتولی، «عبدالرحمان یوسف» وزیر اطلاع رسانی دولت سومالی در یک نشست خبری اعلام کرد که ارتش و سرویس‌های اطلاعاتی این کشور با همکاری شرکای بین المللی یک عملیات نظامی در جنوب سومالی انجام دادند که در این عملیات ۲۰۰ تروریست الشباب کشته شدند.

وی افزود: عملیات نظامی طی ۲۴ ساعت گذشته انجام شد و علاوه بر کشته شدن ۲۰۰ تروریست الشباب که شماری از آنها از فرماندهان میدانی بودند، ۳۰۰ قبضه سلاح نیز از تروریست‌ها کشف و ضبط شد.

وزیر اطلاع رسانی دولت سومالی ادامه داد: در این عملیات نظامی شماری از عناصر تروریستی الشباب که در جریان عملیات زخمی شده بودند نیز دستگیر شدند.

گروهک تروریستی الشباب که کنترل برخی از روستاها و شهرک‌ها در جنوب سومالی را در دست دارد، به طور مکرر با بمب گذاری نیروهای امنیتی و غیرنظامیان را در موگادیشو و شهرهای بزرگ هدف قرار می‌ دهد.

نیروهای سومالی طی چند ماه اخیر توانستند ده‌ها شهر، شهرک و روستا را از اشغال گروه تروریستی الشباب آزاد و تحت کنترل خود درآورند.

همچنین طی چند سال گذشته انفجارهای تروریستی متعددی از سوی گروهک تروریستی الشباب در شهرهای مختلف سومالی به ویژه در پایتخت این کشور به وقوع پیوسته است. حداقل از سال ۲۰۰۷ تا کنون، عملیات‌های تروریستی الشباب جان هزاران نفر را در سومالی گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست