بازدید 8186

تداوم نوسان نرخ ارز در کانال ۴۳ هزار تومان

نرخ ارز در واکنش به سیاست‌های تثبیتی بانک مرکزی (حذف ارز ترجیحی، تعیین قیمت ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی ارز نیمایی و فروش پنج‌هزار یورو به متقاضیان) کاهش قیمت مداومی داشته  و با افت ۲ تا سه هزار تومان در کانال ۴۳ هزار تومان در نوسان است.
کد خبر: ۱۱۶۴۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲ 14 February 2023

نرخ ارز در واکنش به سیاست‌های تثبیتی بانک مرکزی (حذف ارز ترجیحی، تعیین قیمت ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی ارز نیمایی و فروش پنج‌هزار یورو به متقاضیان) کاهش قیمت مداومی داشته  و با افت ۲ تا سه هزار تومان در کانال ۴۳ هزار تومان در نوسان است.

به گزارش تابناک اقتصادی، بازار ارز همواره تحت تاثیر جوسازی‌ها و عوامل غیراقتصادی بوده است و نرخ‌ها در این بازار به هر طرح و برنامه‌ای واکنش نشان داده و چنان‌چه سیر صعودی در پیش گرفته بود بلافاصله تغییر مسیر داده و افت قیمت می‌یابد.

با انتخاب «محمدرضا فرزین» به عنوان رئیس‌کل بانک مرکزی و اعلام سیاست‌های جدید ارزی از سوی وی، از جمله حذف ارز ترجیحی و تعیین قیمت ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان برای ارز نیمایی همچنین فروش ارز تا سقف پنج هزار یورو از سوی صرافی‌های مجاز، قیمت ارز از ۴۵ تا ۴۶ هزار تومان وارد کانال ۴۳ هزار تومان شد و در هفته‌های گذشته در این محدوده قیمتی در نوسان بوده است و در بسیاری مواقع روند نزولی نیز داشته است.

براساس این گزارش، رییس‌کل بانک مرکزی ابتدای هفته در گفت‌وگوی تلویزیونی پیش‌بینی کرد که نرخ کنونی ارز مورد قبول وی نیست و پیش‌بینی کرد که نرخ‌ها روند کاهشی داشته باشد و از مردم خواست بدون توجه به جوسازی دلالان ارز مورد نیاز خود را از بازارهای رسمی و بر مبنای نرخ ارز در بازار متشکل ارزی تهیه کنند.

نرخ ارز این روزها تحت تاثیر سیاست‌های تثبیتی بانک مرکزی کاهش قیمت جزئی و مداومی را داشته است. نرخ ارز روز گذشته و صبح امروز در مقطعی در صرافی‌های بانکی به کانال ۴۲هزار تومان بازگشت.

روز گذشته دلار در بازار آزاد تا ۴۲ هزار و ۹۷۸ تومان رسیده بود و امروز (سه‌شنبه، ۲۵ بهمن‌ماه) به ۴۳ هزار و ۴۰۹ تومان رسید. همچنین نرخ دلار در بازار سنا ۳۰ هزار و ۶۹۳ تومان، بازار نیما ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان، صرافی ملی ۴۳ هزار و ۴۰۹ تومان و بازار متشکل ۴۳‌هزار تومان فروخته می‌شود.

براساس این گزارش شعب بانکی و صرافی‌های منتخب در هفت روز هفته و حتی در ایام تعطیل فعال هستند و متقاضیان می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۹ ارز مورد نیاز خود را خریداری کنند. همچنین افراد در هر لحظه از شبانه‌روز برای آگاهی از قیمت انواع ارز به سایت بازار متشکل ارزی به آدرس https://www.ice.ir مراجعه کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی