بازدید 4426
۱

واکنش تند رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به چین

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به اظهارات مقام چین درباره سفرش به تایوان گفت که پکن نمی تواند بگوید کجا بروم یا نروم.
کد خبر: ۱۱۶۲۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵ 02 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، کوین مک‌کارتی رئیس جدید جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا چهارشنبه شب به وقت محلی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره هشدار چین درباره سفرش به تایوان اظهار داشت که توجهی به نظر مسوولان پکن درباره این سفر ندارد.

مک کارتی پس از دیدار با جو بایدن‌ رئیس جمهور آمریکا به خبرنگاران در کاخ سفید در واشنگتن گفت: گمان نمی‌کنم چین بتواند به من بگوید کجا بروم یا نروم.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در خصوص سفر احتمالی رئیس جدید مجلس نمایندگان کشورش به تایوان گفت اعضای کنگره برای تصمیم‌ گیری درباره این سفرها کاملا مستقل هستند.

به گزارش ایرنا، با روی کار آمدن جمهوری خواهان در کنگره آمریکا، روابط میان ایالات متحده و چین وارد فاز جدیدی شده چرا که کوین مک کارتی رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا در آغازین روزهای ریاست خود برای چین خط و نشان کشیده است و از ایستادگی حزب جمهوری خواه در قبال حزب کمونیست چین می گوید.

رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا در سخنانی درباره کمیته منتخب این مجلس درباره چین تصریح کرد: مجلس نمایندگان که توسط جمهوریخواهان رهبری خواهد شد ، در مقابل حزب کمونیست چین خواهد ایستاد. پایان دادن به هرگونه وابستگی به چین، ایستادگی در برابر نسل‌کشی کمونیستی چین و محافظت از حاکمیت و منافع ملی‌مان.

مک کارتی قرار است پا در جای پای سلف دموکرات خود نانسی پلوسی گذاشته و به تایوان سفر کند.

بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی، پنتاگون در حال آماده سازی سفر کوین مک کارتی، رئیس جدید جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان ظرف چند ماه آینده است.

یکی از اولین اقدامات مک کارتی به عنوان رئیس مجلس نمایندگان، تشکیل کمیته موسوم به"رقابت راهبردی میان آمریکا و حزب کمونیست چین" بود.

مایکل مک کال، نماینده تگزاس و رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا می گوید: کمیته منتخب به کار مهمی که در گروه ویژه چین آغاز کرده بودیم، ادامه خواهد داد و نشان می دهد که مجلس جمهوریخواهان بر روی چین به عنوان یک تهدید وجودی برای آمریکا متمرکز شده است.

در آگوست ۲۰۲۲، پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، چین مذاکرات با ایالات متحده را در تعدادی از زمینه ها به حالت تعلیق درآورد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پس از سفر مناقشه برانگیز نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان این کشور به تایوان، در دیدار با رئیس جمهور چین گفته بود آمریکا به دنبال جنگ سرد و یا تشکیل ائتلافی در برابر چین نیست و از استقلال تایوان و یا یک چین یک تایوان حمایت نمی‌کند و هیچ نیتی برای درگیری با چین ندارد.

کارشناسان معتقدند چین در کنار ترغیب آمریکا به احترام گذاشتن به تعهداتی که بایدن وعده داده است، امکان از سرگیری روابط سالم، با ثبات و مذاکره مثبت که منجر به پیشگیری از تقابل نظامی می‌شود را دنبال می‌کند.

با این حال، از آنجا که به نظر نمی‌رسد هیچ یک از طرفین، حاضر به سازش در مورد موضوعات مورد مناقشه باشد، کارشناسان هشدار می‌دهند که روابط پکن و واشنگتن همچنان پرتنش خواهد بود و رقابت در سال جاری میلادی ۲۰۲۳ تشدید خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
آمریکا طبل تو خالی است. آن زمان‌ها گذشت.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی