بازدید 4471
۲

تأکید وزیر خارجه نیکاراگوئه بر حمایت از ایران

وزیر خارجه نیکاراگوئه در دیدار امیرعبداللهیان گفت: مجددا بر همبستگی و حمایت از دولت دوست و برادر ایران در قبال تحریم‌ها و تهاجمات غیرعادلانه قدرت‌های غربی تأکید می‌کنیم.
کد خبر: ۱۱۶۲۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۷ 02 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس از نیکاراگوئه، دنیس مونکادا وزیر خارجه نیکاراگوئه چهارشنبه شب ۱۲ بهمن به وقت محلی پس از دیدار با حسین امیرعبداللهیان که به این کشور سفر کرده، ضمن خیرمقدم به امیرعبداللهیان و ابلاغ سلام به مقام معطم رهبری آمادگی این کشور را برای تقویت مناسبات دوجانبه اعلام کرد و گفت: امضای یادداشت تفاهم همکاری‌ها و مشورت‌های سیاسی در راستای تقویت مناسبات دوجانبه است. هر دو کشور سازوکارهای لازم برای استمرار رایزنی‌های سیاسی را ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد: این اولین سند همکاری است که در سال جدید میلادی بین دو کشور امضا می‌شود. سال گذشته میلادی برنامه جامع همکاری دو کشور و ۱۴ سند را امضا کردیم.

وزیر خارجه نیکاراگوئه بیان کرد: اطمینان داریم با همکاری مشترک روابط تاریخی و برادری و همکاری‌های بین‌المللی را بیش از پیش تقویت خواهیم کرد. همکاری‌ها در حوزه سرمایه گذاری و … که پیوند دهنده هر دو کشور است.

وی همچنین اظهار داشت: مجددا بر همبستگی و حمایت از دولت دوست و برادر ایران در قبال تحریم‌ها و تهاجمات غیرعادلانه قدرت‌های غربی تاکید می‌کنیم. ایران و نیکاراگوئه در راستای حفظ عزت، صلح و حق حاکمیت خود به مبارزه خود ادامه می‌دهند. برای اینکه پیروزی نهایی از آن ملت‌های ما باشد که در جهت ساختن دنیای چندقطبی تلاش می‌کنند.

گفتنی است پس از آن یاداشت تفاهم مکانیسم همکاری و مشورت‌های سیاسی بین وزارتخانه‌های امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و نیکاراگوئه توسط حسین امیرعبداللهیان و دنیس مونکادا وزیر خارجه نیکاراگوئه امضا شد.

امیرعبداللهیان : گسترش روابط با آمریکای لاتین دکترین سیاست خارجی ایران است

حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی در نشست مشترک با همتای نیکاراگوئه ای خود گفت: در چارچوب دکترین سیاست خارجی ایران نگاه به آمریکای لاتین مورد توجه جدی ما است. ما شاهد سرعت و گسترش مناسبات دو کشور ایران و نیکاراگوئه هستیم.

به گزارش ایرنا، امیر عبداللهیان در نشست مشترک با دنیس مونکادا افزود: خرسندیم که در ماه های اخیر همکاری ها در حوزه انرژی از شتاب و گستره بیشتری برخودار شده است و با همکارم اتفاق نظر داریم که کمیسیون اقتصادی کشورها به طور منظم در پایتخت ها برگزار شود.

وی ادامه داد: سفرای ما به طور فعال مناسبات را پیگیری می کنند و خرسندم مواضع دو کشور در موضوعات بین المللی به شکل درست و در مسیر خوبی قرار دارد. ما برای استقلال سیاسی برای نظام چندجانبه گرایی تلاش میکنیم.

امیر عبداللهیان ادامه داد: تحریم ،تهدید ترویستی است که امپریالیسم از آن بعنوان یک ابزار استفاده می کند.

وی تصریح کرد : سند همکاری های دو کشور را امضا کردیم و امشب نیز همکاری ها و مکانیزم میان دو کشور را امضا خواهیم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲
چه بدبختی هستیم که نیکاراگوئه و ونزوئلا میخواهند از ما در برابر تحریم ها حمایت کنند !!!!!!!!
درودوسلام برجمهوری اسلامی ایران قوی وتمام کشورهای آزاده ومستقل.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار