ریزش غول های بورسی از سقف زمستانه!

چند روزی است که دیگر خبری از رشد نماد‌ها نیست و شاخص کل کانال ۱.۶ میلیون واحدی را از دست داده است. کدام نماد‌های شاخص ساز بیشترین اُفت را از سقف زمستانه داشت؟
کد خبر: ۱۱۶۱۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴ 30 January 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، چند روزی است که دیگر خبری از آن رشد‌های چند هزار واحدی شاخص کل و سبزپوشی بازار نیست. دلایل مختلفی برای این ریزش بورس از سوی کارشناسان اعلام شده است و اظهار نظر رئیس شورای رقابت پیرامون عدم عرضه خودرو در بورس کالا شاید نقش پررنگ تری از سایر دلایل داشته است به طوری که این اظهارات مجید عشقی رئیس سازمان بورس را دست به قلم کرد و طی نامه‌ای متهم ردیف اول قرمزپوشی بازار سرمایه را اظهارات رئیس شورای رقابت اعلام کرد و گفت که این اظهارات ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به سهامداران خسارت وارد کرد!

البته در کنار این اظهارات، نوسانات بازار ارز، حمله ریزپرنده ها، نزدیک شدن شاخص کل به کانال ۱.۷ میلیون واحدی و ... نیز از دیگر دلایل بودند.  

اُفت شاخص کل و شاخص کل هموزن از سقف زمستانه چقدر بوده است؟

به هر صورت شاخص کلی که در تاریخ ۲۸ دی ماه به سقف زمستانه خود یعنی سطح یک میلیون و ۶۸۹ هزار و ۱۴۴ واحدی رسیده بود به یکباره شروع به عقب نشینی کرد و حتی کانال ۱.۶ میلیون واحدی را نیز طی چند روز از دست داد و در پایان بازار دیروز در سطح یک میلیون و ۵۴۲ هزار و ۱۹۰ واحد جا خوش کرد. به عبارت بهتر شاخص کل ریزش ۹.۵ درصدی را تجربه کرد.  

همچنین شاخص کل هموزن نیز در ۴ بهمن ماه به سقف زمستانه خود یعنی سطح ۵۲۲ هزار و ۹۹۳ واحدی رسیده بود در معاملات روز گذشته تا سطح ۴۸۴ هزار و ۶۴۱ واحد عقب نشست تا اُفت ۸ درصدی را نسبت به سقف زمستانه خود تجربه کند.  

کدام شاخص ساز بیشترین اُفت را از سقف زمستانه داشته است؟

در این بین، اما عملکرد شاخص ساز‌ها چگونه بود؟ کدام شاخص ساز بیشترین اُفت را از سقف زمستانه خود تجربه کرد؟  

فارس به عنوان یکی از شاخص سازان و غول‌های بورسی کمترین ریزش را از سقف زمستانی خود تجربه کرد و تنها یک درصد اُفت را داشت.  

بعد از آن دو نماد وغدیر و پارسان با اُفت ۵ درصدی از سقف زمستانی خود قرار داشتند.  

شتران، پارس، وامید و فملی نیز اُفت ۶ درصدی را از سقف زمستانی خود تجربه کردند.  

فولاد و کچاد به ترتیب با منفی ۸ و منفی ۷ درصد در رتبه‌های بعدی بدین لحاظ قرار داشتند.  

شبندر اُفت ۱۰ درصدی و تاپیکو و شپنا با اُفت  ۱۱ درصدی از سقف زمستانه داشتند.  

شستا و کگل نیز به ترتیب با اُفت‌های ۱۳ و ۱۴ درصدی در رتبه‌های دوم و سوم بیشترین اُفت از سقف زمستانه در بین شاخص سازان بورسی را داشتند.  

اما اولین نماد در بین شاخص سازان که بیشترین اُفت را از سقف زمستانه داشته میدکو بوده است که بیش از ۲۰ درصد ریزش را تجربه کرده است.

 

ریزش غول های بورسی از سقف زمستانه! | کدام شاخص ساز بیشترین اُفت را از سقف زمستانی داشت؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار