بازدید 3017

۸۰ درصد خانه های تهران قدیمی هستند

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران بیان کرد: هر نوع آموزشی در فضای مجازی است به جز ایمنی. مردم در زمان خرید خانه و ملو به ایمنی توجه نمی کنند در صورتی که مهمترین اصل ایمنی است.
کد خبر: ۱۱۶۰۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸ 17 January 2023


به گزارش تابناک از فارس، قدرت الله محمدی مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران عصر امروز در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد شهدا به ویژه آتش نشانان شهید اظهار کرد: درب ایثارگری در سازمان آتش نشانی باز است‌.

وی ادامه داد: بر اساس اساسنامه این سازمان وظیفه تامین ایمنی و جان مردم برعهده سازمان آتش نشانی و دیگر سازمان ها است. شهروندان باید بتوانند با آسایش در شهر زندگی کنند که برای این امر نیازمند همکاری دستگاه های ذی ربط است. هدف ما در سازمان آتش نشانی که در بودجه ۱۴۰۲ آموزش و پیشگیری است ما نباید اجازه دهیم حادثه ای همانند پلاسکو رخ دهد.

محمدی گفت: هزینه ها در حوزه پیشگیری، سرمایه گذاری است. نتیجه پیشگیری و آموزش شهروندی کاهش حوادث و خطرات شهر تهران است‌. در حوزه آگاه سازی مردم عقب هستیم. تمامی بخش های کشور در حوزه ایمنی غافل شدند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران بیان کرد: هر نوع آموزشی در فضای مجازی است به جز ایمنی. مردم در زمان خرید خانه و ملو به ایمنی توجه نمی کنند در صورتی که مهمترین اصل ایمنی است.

وی افزود: در کدام یک از دانشگاه های مهندسی حریق تدریس می شود؟ زمانی که جمعیت ۹ میلیونی در تهران زندگی می کند باید فارغ التحصیلانی در این حوزه داشته باشیم. درخواست داریم وزارت علوم به این حوزه ورود کنند. ما در حوزه آتش نشانی فرصت های اشتغال وجود دارد ما ۲ هزار کسر نیرو داریم.

محمدی اذعان کرد: آموزش شهروندی ما در رسانه ها، مدارس و… کمرنگ است. امیدواریم اگر حادثه ای در یک خانه رخ می دهد ان خانواده تا زمان رسیدن نیروهای آتش نشانی خود مراقبتی کنند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران در تشریح نقاط هدف سازمان آتش نشانی گفت: مراکز بهداشتی و درمانی خط قرمز ما است، زیرا تعداد زیادی شهروندان به آنجا مراجعه می کنند که عمدتا بیمار هستند. همچنین مدارس و مراکز آموزشی مورد توجه ما هستند. کوچکترین سهل انگاری منجر به حادثه ای همانند شینآباد هیچ وقت از ذهن پاک نمی شود‌. مراکز تجاری، بازار و مترو مورد توجه ما است زیر روزانه چندین هزار نفر به این مراکز رخ می دهند.

وی با اشاره به حوادث احتمالا در مترو ادامه داد: ارتباط رادیویی زیرزمین با روی زمین برقرار شده این که در زمان خطر بتوانیم از آن استـفاده کنیم . امسال رشته مهندسی حریق در دانشگاه علمی کاربردی سازمان آتش نشانی ارائه شد و امسال دانشجو جذب کرد. همچنین برای نخستین بار ۷ هزار نیروی تخصصی دوره های آموزشی گذراندند.

محمدی بیان کرد: امسال هدف گذاری کرده ایم که یک میلیون نفر شهروند را آموزش بدهیم. امیدواری طی چهار سال پیش رو چهار میلیون نفر از شهروندان دوره های آموزشی آتش نشانی را بگذرانند‌.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران خاطرنشان کرد: ۴۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز آتش نشانی هزینه شد و تا پایان سال جاری دو ایستگاه افتتاح خواهد شد و همچنین تا اردیبهشت ماه سال جاری یک ایستگاه آتش نشانی دیگر افتتاح خواهیم کرد. همچنین مجوزهای لازم گرفته شده است که سالانه ۲۰۰ نفر نیرو جذب کنیم.

مدیر عامل سازمان اتش نشانی تهران درباره ورود خانم ها به سازمان آتش نشانی گفت: اکنون ۱۶ نفر در حال گذراندن دوره های تخصصی هستند که از اسفندماه در عملیات ها حضور خواهند داشت اگر بازخورد خوبی از این ۱۶ نفر داشته باشیم، مجدد از خانم ها جذب نیرو خواهیم داشت.

محمدی درباره بازار تهران تاکید کرد: یکی از نقاط حساس هدف ما است که نگاه ویژه ای در این خصوص وجود دارد، هر خودروی آتش نشانی امکان حضور در بازار را ندارد‌ از همین رو خودروهای سبک تر و موتورهای چهارچرخ را تجهیز کردیم. هر دو هفته یک بار با عوامل مرتبط برگزار می کنیم و ساماندهی برق و گاز آغاز شده است. همچنین برای تامین آب آتش نشانی در زمان وقوع حادثه ، شیرهای هیدرات در بازار ایجاد شده است که تمامی این اقدامات با کمک دستگاه قضائی این اقدامات صورت گرفته است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران تصریح کرد: نقاطی که انبوه کارگاه های تولیدی هستند از نقاط هدف ما هستند که با کمک اتاق اصناف یک به یک آن ها مورد بررسی قرار می گیرد‌.

وی درباره پلاک های ایمن گفت: سازمان آتش نشانی آمادگی این را دارد به صورت رایگان ایمنی خانه و املاک را مورد بررسی قرار می دهند. سامانه ای در این خصوص راه اندازی شده اما متاسفانه شهروندان از این سامانه استقبال نکردند. این پلاک های ایمن شامل تمامی خانه ها می شود .

محمدی تاکید کرد: ۸۰ درصد خانه ها در شهر تهران قدیمی هستند و بیشترین حوادث مربوط به این خانه های قدیمی و کمتر از ۶ طبقه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار