بازدید 5819

حمایت رئیس‌جمهور کره‌ از بازگشت به انرژی هسته‌ای

رئیس‌جمهور کره جنوبی روز دوشنبه گفت، تلاش‌های کشورش برای رسیدن به وضعیت خنثی در انتشار کربن تا سال ۲۰۵۰ به رغم تلاش‌های رئیس جمهور قبل از او برای کنار گذاشتن انرژی اتمی، تا حدودی به بازگشت به انرژی هسته‌ای متکی خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۵۹۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳ 17 January 2023


به گزارش تابناک از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این موضع “یون سوک یول”، رئیس جمهور کره جنوبی در نشستی در امارات متحده عربی همراه با شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رهبر این کشور بیان شد و نشان دهنده تعهد سئول به انرژی هسته‌ای در ضمن کارش بر روی تکمیل اولین نیروگاه اتمی شبه جزیره عربستان است. این روند می‌تواند کره جنوبی را به سمت قراردادهای تعمیر و نگهداری سودآور و پروژه‌های آتی در امارات متحده عربی که روابطش با سئول در سال‌های گذشته پررنگ شده است، بکشاند.

یون سوک یول در سخنرانی به مناسبت “هفته پایداری” در ابوظبی اظهار کرد: “کره جنوبی هدفش برای رسیدن به وضعیت صفر در انتشار کربن تا سال ۲۰۵۰ را اعلام کرده است. ما برای دستیابی به این هدف، در حال کار برای بازیابی سریع سیستم انرژی هسته‌ای که برق بدون کربن تامین می‌کند، هستیم.”

یون افزود: “اگر دو کشور ما در توسعه انرژی پاک با یکدیگر همکاری کنند… این نه تنها امنیت انرژی دو کشور ما را افزایش خواهد داد، بلکه به ثبات در بازار انرژی جهانی هم کمک می‌کند.”

مون جائه این که قبل از یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی بود، در ضمن رسوایی‌های کشورش در زمینه‌ ایمنی و اختلاس و تبعات فاجعه هسته‌ای سال ۲۰۱۱ فوکوشیما در ژاپن، تلاش کرد سئول را از انرژی هسته‌ای دور کند. اما تمرکز مجدد جهانی بر تغییرات آب و هوایی – و افزایش قیمت سوخت‌های فسیلی پس از قرنطینه‌های مربوط به همه گیری کروناویروس و جنگ روسیه با اوکراین، باعث روی آوردن مجدد به انرژی هسته‌ای شده است.

امارات هم قول داده تا سال ۲۰۵۰ به وضعیت خنثی در انتشار کربن برسد – هدفی که ارزیابی آن دشوار است و امارات هنوز به طور کامل توضیح نداده چگونه قصد دارد آن را محقق کند.

نیروگاه اتمی ۲۰ میلیارد دلاری براکه، اولین تلاش سئول برای ساخت راکتورهای اتمی در یک کشور خارجی بوده و قرار است روزی نزدیک به یک چهارم کل نیازهای انرژی امارات را تامین کند.

یون سول یول اواخر روز دوشنبه قبل از شرکت در یک اجلاس تجاری برنامه‌ریزی شده در پایتخت امارات متحده عربی، به همراه شیخ محمد بن زاید آل نهیان به بازدید از پروژه نیروگاه هسته‌ای براکه در صحرای غربی ابوظبی در نزدیکی عربستان سعودی رفت.

در بازگشت از آن بازدید، یون در این اجلاس گفت، امیدوار است که امارات متحده عربی و کره جنوبی با الگو قرار دادن پروژه نیروگاه براکه بتوانند “مدل جدید همکاری” را برای تعامل با کشورهای ثالث بر سر سوخت هسته‌ای، راکتورهای کوچک و سایر پیشرفتهای مشترک به کار بگیرند.

یون اظهار کرد: “ما از طریق ساخت نیروگاه هسته‌ای براکه، توانستیم روابطی را که اکنون واقعاً برادرانه است توسعه دهیم.”

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست