بازدید 46784
۴

ایستگاه‌های خط ۶ مترو تهران تکمیل و راه‌اندازی می‌شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تست گرم بخش میانی خط ۶ مترو تهران گفت: تکمیل این خط می‌تواند کمک شایانی به توسعه حمل و نقل عمومی شهر تهران باشد و به زودی ایستگاه‌های خط ۶ متروی تهران تکمیل و راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۸۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲ 10 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از  ایرنا، علیرضا نادعلی در جمع خبرنگاران با اشاره به تست گرم بخش میانی خط ۶ مترو تهران اظهار داشت:تست گرم خط ۶ مترو تهران، حد فاصل ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس تا میدان امام حسین(ع) با حضور جمعی از مدیران شهری صورت گرفت و شاهد پیشرفت کامل در تکمیل خط ۶ متروی تهران بودیم.

وی افزود: تکمیل این خط می‌تواند کمک شایانی به توسعه حمل و نقل عمومی شهر تهران باشد و به زودی دیگر ایستگاه‌های خط ۶ متروی تهران تکمیل و راه اندازی می‌شود.

نادعلی با اشاره به تاکید ویژه مدیریت شهری تهران بر لزوم توجه ویژه به حمل و نقل عمومی در شهر تهران گفت: در برنامه چهارم توسعه مدیریت شهری تهران، شورای اسلامی شهر اولویت اصلی خود را بر گسترش حمل و نقل عمومی همچنین تکمیل خطوط و اضافه کردن ناوگان و اورهال مترو قرار داده است و با فعالیت های شهرداری تهران در این زمینه امیدواریم به زودی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران تقویت شود.

براساس این گزارش، تست گرم بخش میانی خط ۶ مترو تهران، حد فاصل ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس تا میدان امام حسین(ع)، شامگاه سه شنبه ۲۰ دی‌ با حضور علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران جلال بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران، نصراله آبادیان شهردار منطقه ۷، مسعود درستی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، محسن هرمزی مدیرعامل شرکت مترو تهران انجام شد.

خط ۶ مترو تهران یک خط درون‌شهری به طول ۳۸ کیلومتر (۱۶٫۵ کیلومتر فعال) با ۳۱ ایستگاه (۱۳ ایستگاه فعال) است. اکنون فقط از ستاری تا تربیت مدرس فعال است؛ این خط از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و محله نفرآباد آغاز شده و پس از طی یک مسیر جنوب به شمال در ایستگاه مترو حرم حضرت عبدالعظیم با خط ۱۱، در ایستگاه مترو دولت‌آباد با خط ۹، در ایستگاه مترو بعثت با خط ۸، در ایستگاه مترو شهدای هفده شهریور با خط ۷ (سکوی خط ۶ در دست ساخت)، در ایستگاه مترو میدان شهدا با خط ۴، در امام حسین با خط ۲، در ایستگاه مترو شهدای هفتم تیر با خط ۱ (در دست احداث و احتمال افتتاح در دی ۱۴۰۱)، در ایستگاه مترو میدان ولیعصر با خط ۳ (در دست احداث و احتمال افتتاح در دی ۱۴۰۱) در ایستگاه مترو دانشگاه تربیت مدرس با خط ۷، در ایستگاه مترو شهرک آزمایش با خط ۸، در ایستگاه مترو شهران با خط ۸ و در ایستگاه مترو کوهسار با خط ۱۰ تقاطع خواهد داشت و سپس به سمت غرب امتداد مسیر داده و به محدوده شمال غربی تهران خواهد رسید. اکنون ساخت این خط مترو از جنوب به شمال ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۴
سلام
در متن خبر نوشته شده تست گرم در شامگاه سه شنبه 20 دی انجام شد که این زمان هنوز فرا نرسیده !!! ایستگاه های فعال نیز اشتباه درج شده است . الان 7 ایستگاه از دولت آباد تا امام حسین (ع) فعال است . لطفاً خبر را اصلاح کنید.
به خیر دروغ شنیدن عادت داریم ولی نه خبر از آینده
سلام: برای رفع و بر طرف کردن آلودگی هوا ،کم کردن کردن بار ترافیک، صرفه جویی در مصرف بنزین و انرژی ،سفر تنظیم شده پاک و کم هزینه درون شهری ،راهی جز توسعه همه جانبه حمل و نقل عمومی مخصوصاً مترو در کلان شهر ها وجودندارد. تهران با توسعه پایدار حمل ونقل عمومی باید 20 خط مترو و 30خط BRT باقطار ها و اتوبوس های باکیفیت کافی ساخت داخل که هم زمان ایجاد اشتغال برای جوانان می کند یعنی حد اکثر3 دقیقه در هر ایستگاه داشته باشد.تاکسی ها به هیچ وجه حمل و نقل عمومی محسوب نمی شوند زیرا هم ترافیک و هم آلودگی هوا ایجاد می کنند.پپیشنهاد می گردد برای کم شدن حجم ترافیک در بزرگرا های تهران در مسیرهمه این بزگراها خطوط مترو یا BART احداث و راه اندازی شود.
قبلا قرار بود خط 6 تا پایان 1399 تکمیل و راه اندازی شود!
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی