بازدید 5271

ناکامی مک‌کارتی در رسیدن به ریاست مجلس نمایندگان

مک کارتی نامزد جمهوری خواه ریاست مجلس نمایندگان آمریکا، دومین بار نیز نتوانست ۲۱۸ رای لازم برای کسب رای اکثریت را به دست آورد.
کد خبر: ۱۱۵۷۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰ 04 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از شبکه ”الجزیره انگلیسی“؛ ”کوین مک کارتی“ در دومین دور رای گیری‏ برای تعیین ریاست مجلس نمایندگان آمریکا نتوانست رای لازم را کسب کند. ناکامی مک کارتی پس از آن رخ داد که اعضای تندروی حزب سیاسی او (جمهوری خواهان) بار دیگر علیه او رای دادند.

در حالی که جمهوری خواهان، اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا را با اختلاف اندک در نتیجه رای گیری انتخابات میان دوره‌ای کنگره در ماه نوامبر (۲۰۲۲ - آبان گذشته) از آن خود کردند‏، مک کارتی نامزد پیشتاز (جمهوری خواهان برای پست ریاست مجلس نمایندگان) تلقی می‌شد‏، با این حال‏، او دومین بار نیز نتوانست ۲۱۸ رای لازم برای کسب رای اکثریت را به دست آورد.

با این حال، دموکرات‌ها درباره ”حکیم جفریز“، گزینه مورد حمایتشان، که در دو دور رای گیری، در صدر قرار گرفته است، اتفاق نظر دارند. این نخستین بار در یکصد سال گذشته است که کسی که برای رسیدن به منصب ریاست مجلس نمایندگان رقابت می‌کند، نتوانسته است در دور نخست تعیین شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی