بازدید 3088

اتحادیه اروپا کره شمالی را به توقف تنش‌ها تشویق کرد

اتحادیه اروپا، کره شمالی را به توقف تنش ها در شبه جزیره کره فراخواند.
کد خبر: ۱۱۵۷۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۳ 03 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر نقل از روسیا الیوم، اتحادیه اروپا کره شمالی را به توقف شلیک موشک‌ها و پهپادها و رفع تنش در شبه جزیره کره فرا خواند.

بر اساس این گزارش، در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: اتحادیه اروپا از جمهوری کره شمالی می‌خواهد اقداماتی از جمله شلیک موشک و پهپاد خارج از مرزهای خود را که به افزایش تنش‌های نظامی منجر می‌شود، متوقف نماید.

لازم به ذکر است که دیپلمات‌های وزارت امور خارجه کره جنوبی، آمریکا و ژاپن در رایزنی تلفنی سه جانبه، اولین پرتاب موشک پیونگ یانگ در سال ۲۰۲۳ را محکوم کردند و هشدار دادند که چنین اقدامات تحریک آمیزی، کره شمالی را به انزوای بیشتر خواهد کشاند.

کره شمالی روز شنبه سه موشک بالستیک کوتاه برد را به سمت دریای ژاپن آزمایش کرد. یونهاپ به نقل از ستاد مشترک ارتش کره جنوبی (JCS) گفت، این موشک‌ها از شهرستان چونگوا در استان هوانگهای کره شمالی حدود ساعت ۸ صبح به وقت محلی روز شنبه (۲۳:۰۰ روز جمعه به وقت گرینویچ) شلیک شدند.

کره شمالی روز یکشنبه نیز یک موشک بالستیک کوتاه برد دیگر پرتاب کرد که اولین موشکی بود که در سال ۲۰۲۳ توسط پیونگ یانگ آزمایش شد.

در گفتگوی سه جانبه دیپلمات‌های آمریکا، کره جنوبی و ژاپن، آنها پرتاب آزمایشی موشک کره شمالی را به شدت محکوم و تاکید کردند که تنها راه کره شمالی برای کاهش رنج شهروندانش در شرایط بحران اقتصادی، خودداری بیشتر از اقدامات تحریک آمیز و بازگشت به گفتگو و هدایت منابع دولتی از توسعه موشکی به بهبود وضعیت رفاه عمومی است.

سه کشور همچنین تاکید کردند که اقدامات تحریک آمیز کره شمالی انزوای این کشور را عمیق‌تر خواهد کرد و همزمان باعث آمادگی دفاعی بیشتر ائتلاف آمریکا و کره جنوبی و ژاپن و پاسخی متحد و قاطع از سوی جامعه بین المللی خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل