بازدید 10501

مترو و اتوبوس امروز در مشهد رایگان است

سرویس دهی متروی مشهد و ناوگان اتوبوس رانی خطوط منتهی به حرم رضوی برای امروز، سه شنبه همزمان با شهادت حضرت زهرا (س) رایگان انجام می شود.
کد خبر: ۱۱۵۶۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹ 27 December 2022

به گزارش «تابناک»، مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد روز سه شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای خدمات رسانی به عزاداران فاطمی برای امروز سرویس دهی ناوگان اتوبوسرانی در خطوط منتهی و عبوری از حرم مطهر رایگان شده است.

علی اصغر نیشابوری افزود : از اینرو سرویس دهی در خطوط یک و سه بی آرتی، و خطوط ۱۲، ۸۶، ۵۰ ،۲۱۰ ،۸۲ و ۶٢ رایگان‌ می باشد.

سرپرست شرکت بهره‌برداری قطار شهری شهرداری مشهد نیز اظهار کرد: در راستای تسهیل دسترسی زائران به حرم مطهر و حضور در مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام، سرویس‌دهی خطوط مترو رایگان شده است.

وحید مبین مقدم افزود: در این راستا خط یک و ٢ مترو از ساعت هفت تا ۲۲ رایگان است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به برگزاری مراسم تشییع پیکر پاک شهدای گمنام، سرفاصله زمانی رسیدن قطارها در خط ۲ از ۱۲ دقیقه به ۱۰ دقیقه کاهش یافته است.

٩٠٠ هزار جا به جایی و سفر درون شهری روزانه شهروندان مشهدی با هزار و ٧٣٠ دستگاه اتوبوس و مینی بوس ناوگان اتوبوسرانی این شهر انجام می شود.

خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل‌آباد این شهر، اسفند ۱۳۸۹ به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.

عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره‌برداری شد.

اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری وقت به مشهد، این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی پیوند خورد و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز۱۸ مرداد همان سال بهره‌برداری شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست