بازدید 4172

مسأله خلیج گرگان به شدت جدی است

استاندار گلستان گفت: مسأله خلیج گرگان به شدت جدی است و سکوت در این خصوص جایز نیست و همه نخبگان و مدیران موظف هستند در این مسیر اقدامات خود را انجام دهند.
کد خبر: ۱۱۵۵۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۹ 15 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، علی محمد زنگانه شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان اظهارکرد: مسأله خلیج گرگان به شدت جدی است و سکوت در این خصوص جایز نیست و همه نخبگان و مدیران موظف هستند در این مسیر اقدامات خود را انجام دهند.

استاندار گلستان افزود: لایروبی کانال های منتهی به خلیج گرگان با قوت در حال اجرا است اما علاوه بر آن دیگر مداخلات ذیل مصوبات ستاد ملی تالاب ها نظیر تامین حقآبه رودخانه های قره سو و نکارود در اثر بخشی اقدامات بسیار پراهمیت است.

وی بیان کرد: همه دستگاه های دارای ماشین آلاتی مانند بیل مکانیکی و بولدوزر موظف هستند با آب منطقه ای در راستای تخریب ضربتی قریب به ۷۰ آبندان غیرمجاز در استان همکاری کنند تا آب رودخانه ها به پایین دست برسد.

زنگانه ادامه داد: با توجه به وجود آب بندان های غیر مجاز تا اطلاع ثانوی لایروبی آببندان ها از دستور کار خارج می شود.

استاندار گلستان عنوان کرد: فرمانداران در تخریب آببندان های غیرمجاز و مسدودسازی چاه های غیرمجاز با آب منطقه ای و جهاد کشاورزی همکاری کامل داشته باشند.

وی عنوان کرد: توجه به اقدامات بین دستگاهی موجب افزایش نتیجه گیری در سطح ملی می شود.

زنگانه گفت: اجرای لایروبی رودخانه قره سو به دلیل پیشگیری از سیلاب های احتمالی و به خطر افتادن زندگی مردم ضروری است و اولویت محسوب می شود.

استاندار گلستان افزود: متاسفانه در ۷۰ هزار هکتار اراضی استان شالیکاری انجام می شود که در واقع جز در اراضی نسق، شالیکاری تنها با شرایط خشکه کاری مجاز و در غیر این صورت غیر مجاز و ممنوع است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست