بازدید 5392

جزییاتی از دیدار اعضای هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز با رییس قوه قضاییه

صویب تبصره ۴۸ ق.آ.د.ک. پیشنهاد قوه قضائیه به مجلس نبوده و الان هم بر ادامه اجرای آن اصرار نداریم؛ ولی برای اصلاح آن حتما" باید راجع به تعارض اهمیت رویت معدودی از اسناد بعضی از پرونده‌ها با صلاحیت بعضی وکلا راه‌حل ارائه کرد. از ارائه طریق برای بهبود مدیریت رابطه ضابط و قاضی هم استقبال کردند.
کد خبر: ۱۱۵۲۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰ 28 November 2022

جزییاتی از دیدار اعضای هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز با رییس قوه قضاییه

 

تابناک _ روز گذشته عضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز با رئیس قوه قضاییه درباره بررسی برخی از مسائل مهم مرتبط با نهاد وکالت و جامعه دیدار و گفت و گو کردند.

در همین ارتباط دکتر فرشید فرحناکیان از اعضای هیئت مدیره کانون وکلای مرکز و حاضر در جلسه با رییس قوه قضاییه ، درباره اینکه چه مباحثی در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت به «تابناک» گفت:  قاضی‌القضات از تشکیل چنین جلسه‌ای ابراز خوشنودی کردند. بر روزآمدسازی قوانین مربوط به وکالت و تطبیق آن‌ها با تحولات جامعه به‌خصوص با استفاده از فناوری‌های روز تاکید کردند. ایشان متذکر شدند که سطح توقع از قضات و وکلا به‌عنوان دو بال عدالت در جامعه بالاست و حداقل این دوبال خودشان نباید شان همدیگر را تخریب کنند. این دوبال باید فهم سیاسی داشته باشند ولی نباید وارد سیاسی‌کاری شوند.

ایشان تصریح کردند که لیست وکلای بازداشتی را در اختیار دارند؛ ولی باید پذیرفت که بعضی از آنها اتهام‌های جدی دارند. با این حال اشتباهات را در کنار ملازمات ارفاقی برای همه زندانیان به‌خصوص نخبگان و از جمله وکلا می‌بینیم. زندانی کمتر را ضرر کمتر برای کل کشور می‌دانیم. تصویب تبصره ۴۸ ق.آ.د.ک. پیشنهاد قوه قضائیه به مجلس نبوده و الان هم بر ادامه اجرای آن اصرار نداریم؛ ولی برای اصلاح آن حتما" باید راجع به تعارض اهمیت رویت معدودی از اسناد بعضی از پرونده‌ها با صلاحیت بعضی وکلا راه‌حل ارائه کرد. از ارائه طریق برای بهبود مدیریت رابطه ضابط و قاضی هم استقبال کردند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا موضوع مواد اصلاحی آیین نامه، وکلای بازداشتی و حفظ شان وکلا مطرح شد پاسخ داد: در مورد تمامی این موارد و موارد دیگر آقایان صفادوست، شاه‌محمدی، نظری، امینی، طالع، پاشاامیری و فارسانی با مشارکت دیگر همکاران صحبت کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی