بازدید 29517
با انتخابات میان دوره ای آمریکا

پیروزی جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان / بالاترین میزان مشارکت انتخاباتی مردم آمریکا از نیم قرن گذشته

۲۴ ساعت پس از پایان رای‌گیری، نتایج از برتری نسبی جمهوری‌خواهان در انتخابات مجلس نمایندگان و تساوی در تصاحب سنای آمریکا حکایت دارد که البته به نفع دموکرات‌ها تعبیر خواهد شد؛ چون ۵۰-۵۰ شدن سنا با توجه به در دست داشتن کاخ سفید، به معنای برتری دموکرات‌ها با «رای حرف آخر» معاون ریاست جمهوری کامالا هریس است.
کد خبر: ۱۱۴۹۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲ 10 November 2022

پیروزی جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان/ بالاترین میزان مشارکت انتخاباتی مردم آمریکا از نیم قرن گذشته

بین الملل تابناک: ۲۴ ساعت پس از پایان رای‌گیری، نتایج از برتری نسبی جمهوری‌خواهان در انتخابات مجلس نمایندگان و تساوی در تصاحب سنای آمریکا حکایت دارد که البته به نفع دموکرات‌ها تعبیر خواهد شد؛ چون ۵۰-۵۰ شدن سنا با توجه به در دست داشتن کاخ سفید، به معنای برتری دموکرات‌ها با «رای حرف آخر» معاون ریاست جمهوری کامالا هریس است.

میزان مشارکت شهروندان آمریکایی در انتخابات میان‌دوره‌ای هشتم نوامبر، چشمگیر و بالاترین در نیم قرن گذشته گزارش شده است.

تارنمای شبکه خبری ان بی سی نیوز در تازه ترین گزارش خود، از روند شمارش آرای کنگره آمریکا گزارش داد: جمهوری‌خواهان موفق به کسب ۲۲۲ کرسی مجلس نمایندگان آمریکا شدند.

این رسانه شمار کرسی احراز شده از سوی دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا را تاکنون ۲۱۳ کرسی اعلام کرد.

از مجموع ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان آمریکا، جمهوری‌خواهان با ۲۲۲ کرسی در مجلس نمایندگان پیشتاز بوده و دموکرات‌ها نیز ۲۱۳ کرسی در این مجلس را کسب کرده اند.

ذکر این مهم لازم است که حد نصاب برای کسب اکثریت مجلس نمایندگان ۲۱۸ کرسی است. بدین ترتیب، باید جمهوری‌خواهان را پیروز انتخابات مجلس نمایندگان دانست.

ان بی سی نیوز، شمار کرسی های کسب شده از سوی جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در مجلس سنا را به ترتیب ۴۹ و ۴۸ کرسی اعلام کرد که از رقابت فشرده بین دو حزب حکایت دارد.

این رسانه در گزارش روند شمارش آرا در مجلس سنای آمریکا نوشت: دموکرات‌ها از اکثریت ۵۰-۵۰ خود دفاع می‌کنند، در حالی که جمهوری‌خواهان به دنبال تغییر در این مجلس هستند. پیروزی دموکرات‌ها در پنسیلوانیا به معنای رقابت های نزدیک در جورجیا، نوادا و آریزوناست که تصمیم می گیرد کدام حزب کنترل را به دست بگیرد. هر حزبی که ۵۰ کرسی به دست آورد، اکثریت سنا را خواهد داشت.

بایدن همزمان با شمارش آرا و نزدیک بودن کرسی های دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در مجلس سنا، در طعنه به رقبای جمهوریخواهش گفت: موج قرمز رخ نداد.

رئیس جمهوری آمریکا، شامگاه چهارشنبه به وقت محلی، یک روز پس از برگزاری انتخابات میان‌دوره ای ۲۰۲۲ کنگره آمریکا در کاخ سفید در جمع خبرنگاران سخن می گفت، افزود: رسانه ها موج قرمز بزرگی را انتظار داشتند که رخ نداد.

"موج قرمز بزرگ" اصطلاحی است که جمهوری‌خواهان در آمریکا درباره پیروزی احتمالی خود در این انتخابات به کار می بردند. اظهارات بایدن در حالی است که بر اساس گزارش‌ها، جمهوری‌خواهان تاکنون در مجلس نمایندگان آمریکا در مقایسه با دموکرات ها پیشتاز هستند.

وی گفته قصد دارد برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس دولت در سال ۲۰۲۴ مبارزه کند، اما تا اوایل سال آینده تصمیم نهایی را نخواهد گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل