بازدید 9630

بارش شدید باران موجب آبگرفتگی معابر در گلستان

مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت:‌ بارش‌های بامدادی امروز سه‌شنبه در چند شهر گلستان علاوه بر آبگرفتگی تعدادی از معابر و میادین شهری در این استان، موجب انسداد دهنه برخی از پل‌ها و اختلال موقت در تردد خودروها شد.
کد خبر: ۱۱۴۷۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴ 25 October 2022

به گزارش «تابناک»، نعمت‌الله حاجی‌زاده سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از نخستین ساعات بامداد امروز و با تجمیع چند سلول بارشی، بارندگی نسبتا مطلوبی در شهرهای گرگان، آق‌قلا، مینودشت و علی‌آبادکتول به ثبت رسیده است.

وی افزود: براساس آخرین داده‌های هواشناسی در ساعات گذشته در علی‌آبادکتول ۵۸،آق‌قلا ۴۹ و مینودشت ۴۴ میلیمتر باران بارید و متوسط بارش باران در چند ایستگاه باران‌سنجی در گرگان به عدد ۳۰ میلیمتر رسید.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان از بومیان و مسافران خواست در مدت زمان فعالیت این سامانه ناپایدار بارشی از نزدیک شدن به رودخانه‌ها، مسیل‌ها و مخازن سدها و تأسیسات آبی خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، بر اساس فعالیت سامانه ناپایدار بارشی در هفته گذشته، علاوه بر مسدودشدن موقتی چند راه اصلی و آبگرفتگی ده‌ها منزل روستایی، ۱۷۰ هکتار از اراضی زراعی خسارت دید و ۱۵۰ راس دام سبک تلف شد.

گلستان ۱۱ ایستگاه سینوپتیک، ۲۱ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۸۱ ایستگاه باران‌سنجی، ۲۶ ایستگاه خودکار، ۱۳ ایستگاه باران سنجی بر خط، یک ایستگاه جاده‌ای (خوش ییلاق)، یک ایستگاه جو بالا، یک سامانه کت وان (فرودگاهی)، ۲ سامانه پایش گرد و غبار، ۲ سامانه تشعشع سنجی (اینچه برون و مراوه تپه) و یک سکوی دریایی و در مجموع ۱۶۱ سامانه و ایستگاه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی