بازدید 4192
۷

چرا دانشجویان از کرسی آزاداندیشی استقبال نمی‌کنند؟

احمد معتمدی رئیس سابق دانشگاه امیرکبیر درباره کارکرد کرسی‌های آزاد اندیشی و کاهش اشتیاق دانشجویان برای برگزاری این کرسی‌ها اظهارنظر کرد.
کد خبر: ۱۱۴۴۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸ 13 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه ایران، معتمدی گفت: کرسی آزاد اندیشی آیین نامه‌ای داشت که طبق آن دانشجویان در انجمن‌ها و تشکل‌ها برای برگزاری آن باید از طریق کمیته نظارت مجوز اخذ کنند. در دوران مسئولیت بنده در دانشگاه امیرکبیر این اتفاق شاید یک یا دو بار رخ داد ولی بعد از آن درخواستی از سوی دانشجویان برای برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی صورت نگرفت و باید از خود دانشجویان پرسید چرا دیگر مشتاق برگزاری این کرسی‌ها نبودند. در این میان اما بیان نظرات و برگزاری تریبون‌های مختلف از سوی دانشجویان به شکل دیگری برگزار شد که نمی‌توان عنوان آن را کرسی آزاد اندیشی گذاشت اما اگر اتفاقی می‌افتاد دانشجویان در محیطی در دانشگاه جمع شده و نظرها و صحبت‌های مختلف خود را بیان می‌کردند.

معتمدی خاطرنشان کرد: این نوع تریبون‌ها در دانشگاه‌ها درحال شدت گرفتن است، تعدادی از دانشجویان جمع می‌شوند و بالاخره منتظر اجازه ما و یا برنامه‌ریزی برای گذاشتن یک تریبون نمی‌مانند و حرفشان را می‌زنند. از این‌رو مسئولان دانشگاه‌ها باید سعه صدر داشته باشند و نظرات مخالف را تحمل کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۷
دانشجو نه دنبال کرسیه و نه دنبال آزاد اندیشی . دانشجو فقط طالب آیندۀ روشن است . شغل و زندگی مناسب و آبرومند . شما اقتصاد را درست نکنید اما تا دلتان می خواهد کرسیهای مختلف بگذارید . فایده اش چیست ؟
کشور برای همه مردم است و گروهی نمی تواند تمام منابع و امکانات را
منحصرا داشته باشد
براساس یک قانون نا نوشته همین تریبون آزاد پتکی می شود بر سر دانشجو .برای ادامه تحصیل وحتی مشاغل بعد از تحصیل .
چون اگه حرفی بزنن که شماها خوشتون نیاد بعدش دستگیر میشن
چون به اینجا رسیدند که حرفشان تاثیری ندارد
پشت طرف مقابل آنها گرمه در صورتیکه پشت اینها کمیته انضباطی است
چون دیگه دیره
برای اینکه دانشجو فهمیده است با کرسی ازاداندیشی نمیتوان به جایی رسید وقتی موقع انتخابات تمام ازاداندیشان رد صلاحیت میشوند و اقای رئیسی باید با 4 نفر مثل خودش رقابت کند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار