بازدید 3934

مهم‌ترین بیماری قلبی

استاد قلب دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله گفت:مهمترین بیماری قلبی، بیماری‌های انسداد پیشرفته آنتی اسکلروز عروق است که این پروسه می‌تواند در عروق اصلی قلب باشد.
کد خبر: ۱۱۴۴۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۶ 12 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، مریم مشکانی، استاد قلب دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله در پاسخ به این پرسش که «مهمترین بیماری‌های قلبی چیست؟»، بیان داشت:ب یماری‌های قلبی انسداد پیشرفته آنتی اسکلروز عروق است که این پروسه می‌تواند در عروق اصلی قلب باشد، می‌تواند تمام رگهای قلب و بدن را در برگیرد و کلا بیماری‌های انسداد عروق کرونر یا بیماری‌های قلبی و عروقی است که شامل طیفی از درد قفسه سینه شروع می‌شود و در نهایت ممکن است به سکته قلبی و مرگ منجر شود.

وی ادامه داد: شایع ترین عوامل مرگ و میر در اکثر جوامع به خصوص جامعه ما بیماری‌های قلب و عروقی هستند و با فاصله از آن، عوامل دیگر مرگ و میر قرار دارند.

این متخصص قلب درباره اینکه «آیا سابقه ژنتیکی در بروز بیماری قلبی موثر است؟‌»،گفت:ریز فاکتورهای مختلفی دارند و فاکتورهای خطر قلبی متعدد هستند؛ از دیابت، مصرف سیگار، فشار خون، کم تحرکی تا استرسها و یکی از عوامل نیز عامل ژنتیک است.

مشکانی افزود: ممکن است در فردی، پدر، مادر، خواهر و برادر دچار انسداد عروق کرونر شوند که این می‌تواند به صورت ژنتیکی باشد و باعث شود افراد دیگری در فامیل درجه اول در معرض این خطر قرار گیرند.

وی متذکر شد: در این افراد دقت در یکسری نکات مهمتر است و باید فاکتورهای خطر را بهتر کنترل کنیم. در این افراد سابقه فامیلی و کلسترول بالا خیلی مهم است و عدم کنترل اینها باعث می‌شود در این خانواده بیماری قلبی و عروقی بیشتر باشد و باید حتما کنترل شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست