بازدید 14918

اعلام جزئیات طرح مالیات برمجموع درآمد اشخاص حقیقی

رییس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه ریزی مالیاتی کشور توضیحاتی را درمورد طرح مالیات بر مجموع درآمد اشخاص حقیقی ارائه کرد.
کد خبر: ۱۱۴۲۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۹ 01 October 2022

به گزارش «تابناک»، مهدی موحد در گفت‌وگو با ایسنا، درمورد طرح مالیات بر مجموع درآمد اشخاص حقیقی توضیح داد: در این طرح هر فرد ایرانی یا هر فرد مقیم ایران که دارای یک شناسه هویتی یکتا مانند شماره ملی یا شماره گذرنامه باشد، یک مودی بالقوه مالیاتی است و هر نوع فعالیت اقتصادی را شروع کند و درآمدی داشته باشد، به یک مودی بالفعل مالیاتی تبدیل خواهد شد و به اتکای این موضوع امکان وصول مالیات فراهم می‌شود. اولین ویراست از این لایحه انجام شده و برای ارزیابی‌های بعدی در اختیار وزارت اقتصاد قرار گرفته است. سازمان امور مالیاتی نیز اصلاحاتی روی آن انجام داده و در کمیسیون اقتصادی هیات دولت درحال بررسی است.

وی ادامه داد: بنابراین افراد ایرانی که مقیم خارج از کشور هستند یا خارجی‌هایی که مقیم ایران هستند به اتکای شماره هویتی می‌توانند به گونه‌ای مشمول این مالیات شوند. البته این موضوع به نوع فعالیت آن‌ها بستگی دارد. ممکن است فردی که ۱۰ سال پیش مهاجرت کرده است هم مشمول شود، زیرا ممکن است فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد با حوزه اقتصادی کشور مرتبط باشد. در این راستا از مجموع درآمد فرد مالیات اخذ می‌شود.

رییس مرکز آموزش، پژوهش و برتنامه ریزی مالیاتی به این سوال که مزایای طرح مالیات بر مجموع درآمد چیست؟ پاسخ داد: این طرح نه تنها افزایش درآمد ایجاد می‌کند بلکه در راستای تحقق عدالت مالیاتی است. همه درآمدها از همه مجاری درآمدی فرد جمع می‌شود و یک مالیات یکپارچه ای دریافت می کند و بالاتر از آن پایه معافیت، مشمول مالیات می شود. برای مثال فردی یک طلافروشی، یک سری سهام و یک سپرده بانکی دارد که از آن‌ها درآمد و سود کسب می‌کند همه این اقلام جمع می شود، معافیت پایه می‌خورد و بالاتر از معافیت پایه مشول مالیات بر جمع درآمد خواهد شد.

موحد همچنین درمورد اینکه آیا هر خانوار باید یک اظهارنامه مالیاتی ارائه کند یا خیر، توضیح داد: ممکن است شرایط اجرای این طرح به گونه‌ای پیش نرود که هر فرد یا خانواده یک اظهارنامه ارائه کند. ممکن است با توجه به اطلاعاتی که از خانوارها یا افراد وجود دارد بتوان اظهارنامه پیش فرض یا اظهارنامه‌ای از پیش تکمیل شده تهیه کنیم. اگر این اظهارنامه‌های از پیش تکمیل شده برای افراد تهیه شود ان‌ها را از اینکه خودشان اظهارنامه تولید کند بی‌نیاز می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۱۶
آیا شامل مسئولین و درآمد حاصل از فسان آنان هم میشود؟
فقط دست در جیب مردم می برند و هزینه نابخردی های خود را تامین می کنند. ایکاش همانقدر که در زندگی خصوصی مردم ورود می کنند یا از بیت المال بدون توجه به نظرات مردم در اقصی نقاط جهان بذل و بخشش می کنند، پاسخگو هم بودند و خودشان را وحی منزل تلقی نمی کردند.
دست در جیب مردم به هر قیمتی که شده
کسانی که این مقررات را وضع می کنند، در طرف دیگر باید مقررات پاسخگو کردن حاکمیت نسبت به هزینه هایی که از جیبشان انجام می دهند بکند. ظلم هم حدی دارد و نتایج این نابخردیها و شیوه مقررات گذاری یکطرفه سیل ویرانگر اعتراضاتی است که نمونه آن در کشور مرتب رخ می دهد.
ای کاش اول از خودتون و اقازاده ها شروع می کردید.
از شرکت های ....
تخصص دولت دست تو جیب مردم کردن است ظاهرا توان دیگری ندارد
فقط مردم باید مالیات بدهند؟ سازمانها و نهادهای خاص چرا باید معاف باشند؟ چرا پول مالیات دهندگان باید خرج دیگران شود ؟ چرا باید نفت مجانی بشود برای لبنان......
چرا تریبون یه طرفه نطام شدید؟
چرا نطرات مردم رو منعکس نمی کنید؟
چرا به رسالت رسانه ای خود عمل نمی کنید؟
همین الان هم مالیات کمر مردمو خرد کرده
چرا سهاندارانی که اکثرشون داراییشونو به یغما بردید باید مالیات بدهند؟ در حالیکه مالیات روی معاملات سهام از همه جای دنیا بالاتره
اخه دولت چه خدماتی به ملت میده جز اینکه جیبشونو خالی نی کنه؟
ثروت ملی ایران رو بالا می کشند کفایت عیش و نوش اقایان و آقازاده ها را نمی کند؟
چرا من کارمند قبل از دریافت حقوق و در زمان هزینه کرد ان باید مالیات پرداخت کنم یعنی در دو مرحله از یک حقوق ناچیز ما مالیات اخذ می کنید و مالیات مضاعف دریافت می کنید
خلاصه اش اینه
فکر کردیم کمر مردم را کاملا خورد کرده ایم ولی ظاهرا هنوز کاملا خورد نشده و قصد داریم که آن را کاملا خورد کنیم
سیستم مالیاتی شبیه امریکا
رفاه اجتماعی شبیه کره شمالی
آیا دولت طرح مجموع ضرر سالیانه هم میذاره من که برا این کشور تولید کردم و200 ملیون ضرر دادم دولت در نظر می گیره
کلا هر جوری هست به هر روشی باشد میخواهید از مردم بکنید خیلی وضعیت خوب است در آمد هست مرتب هم روشهای جدید ابداع میکنید ظلم هم اندازه ای دارد کار یاد گرفته اید مالیات ستانی مالیاتن ستانی
به جای کم کردن فشار اقتصادی دارین فشار رو افزایش میدین عزیزان
جلوی فرار از مالیات پزشکان و دندان پزشکان را بگیرید
با پول این ملت درس خوانده اند. الان هم از امنیت این کشور استفاده می کنند ولی مالیات نصف یک کارمند نمی پردازند
مگر چند بار از یک فرد باید مالیات گرفته شود ؟ از حقوق اولش مالیات کسر میشه ، موقع خرید سهام اولش مالیات کسر میشه ، داشتن سپرده بانکی با این تورم خودش یعنی پرداخت مالیات به دولت . چرا از نهادهای بزرگ اقتصادی که بیش از 50 درصد اقتصاد کشور را دراختیار دارند مالیات گرفته نمی شود ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی