بازدید 27407
۲

ساماندهی رشته‌های کم‌متقاضی

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن اشاره به سیاست‌های وزارت علوم برای ساماندهی رشته‌های کم‌متقاضی گفت: برای احیای رشته‌های دانشگاهی جامع برنامه‌ریزی داریم.
کد خبر: ۱۱۴۲۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰ 24 September 2022

به گزارش «تابناک»، قاسم عموعابدینی، معاون آموزشی وزارت علوم در گفت‌وگو با ایرنا درباره سیاست های وزارت علوم به منظور ساماندهی رشته های کم متقاضی با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید گفت: بخشی از قانون آمایش آموزش عالی در رابطه با ساماندهی رشته های کم متقاضی است که در حال رسیدگی به آن هستیم.

وی افزود: این موضوع کاملا دست وزارت علوم بستگی نیست و به طور کلی تا ۱۰ سال آینده بخش زیادی از شغل ها از بین می روند و شغل های جدیدی به وجود خواهند آمد.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: دانشگاه ها باید خود را با نیاز صنعت و جامعه تطبیق دهند و رشته هایی را ایجاد کنند که زمینه ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان ۱۰ تا ۲۰ سال آینده تضمین شود.

تعدادی از رشته ها مانند فناوری‌های نوظهور، هوش مصنوعی، کوانتوم و غیره تحت تاثیر این فرآیند هستند. تعداد متقاضیان برخی رشته ها در حال تغییر و زیاد شدن و برخی رشته ها در حال کاهش است.

معاون آموزشی وزارت علوم بیان کرد: برنامه آینده وزارت علوم این است که رشته هایی را احیا کند که جامع باشند.

آموزش در دانشگاه‌ها حضوری است

وی با تاکید بر حضوری بودن آموزش در سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ ادامه داد: کیفیت علم و آموزش در دوران کرونا دچار خدشه شده و باید بازسازی اساسی برای جبران خسارت ها انجام دهیم. این امر مصوبه شورای عالی برنامه ریزی نظام آموزش عالی کشور است و در شورا مطرح شده تا برای کیفیت سازی و کیفی کردن آموزش عالی برنامه یک سال آینده دانشگاه ها حضوری باشد.

مقدمات این امر فراهم شده و دانشگاه ها خود تقویم آموزشی را اعلام می کنند، اما از ابتدای شهریور تا اول مهر بر حسب وضعیت دانشگاه تقویم خود را در سایت بارگذاری می کنند تا دانشجویان با مراجعه به سایت از زمان شروع ترم تحصیلی جدید مطلع شوند.

پیش از این هاشم داداش پور، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرده بود تزریق دز چهارم واکسن کرونا هنوز اجباری نشده و ستاد ملی مقابله با کرونا بخش نامه جدیدی با توجه به بازگشایی دانشگاه ها و رعایت شیوه نامه های بهداشتی ابلاغ نکرده است، همچنان شیوه‌نامه‌های گذشته اجرا می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲
منظورش حذفشونه ها
واقعا باید برای رشته های دانشگاهی برنامه ریزی خیلی خوبی بشه و با نگاه به آینده باشه. رشته ای که شغل متناسب کم داره باید کاملا محدود بشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
آخرین اخبار
وب گردی