بازدید 26852

اخبار غیر رسمی از استعفای معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری

سورنا ستاری متولد ۱۳۵۱ و دانشیار دانشگاه صنعتی شریف، در دوم مهر ماه سال ۹۲ با حکم بیژن نامدار زنگنه، وزیر وقت نفت به عنوان رئیس پژوهشگاه صنعت نفت منصوب شد، ولی در سیزدهم مهر ماه همان سال با حکم حسن روحانی به عنوان معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری مشغول به کار شد.
کد خبر: ۱۱۴۰۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸ 13 September 2022

تابناک _ برخی اخبار منتشره در فضای مجازی، خبر استعفای سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری را منتشر کرده‌اند.

بنا بر اخبار منتشره در فضای مجازی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ـ که حکم خود را در آبان ماه سال ۹۲ و مرداد ماه ۹۶ از حسن روحانی دریافت کرده بود ـ پس از یک سال ادامه فعالیت در همین جایگاه در دولت آیت‌الله ابراهیم رئیسی، استعفای خود را تقدیم رئیس جمهوری کرده است. با این حال، تا لحظه تدوین این گزارش، خبری رسمی از سوی دفتر دکتر ستاری مبنی بر استعفا منتشر نشده است.

همچنین در پیگیری‌های انجام شده ایسنا، مشخص شده است که خبر استعفای دکتر سورنا ستاری، معاون علمی ریاست جمهوری صحت داشته، ولی تا لحظه ارسال خبر هنوز جایگزین ستاری مشخص نیست و استعفای وی نیز پذیرش نشده است.

پیگیری خبرنگار فارس نشان می‌دهد، استعفای ستاری، روز پنجشنبه (17 شهریور) انجام شده و هنوز استعفای وی از معاونت علمی ـ فناوری ریاست جمهوری مورد موافقت رئیس جمهور قرار نگرفته است.

برخی مسئولان دولتی در شورای اطلاع رسانی دولت و همچنین روابط عمومی دفتر رئیس جمهور هم در گفتگو با تسنیم این موضوع را نه تأیید کردند و نه تکذیب. به نظر می‌رسد دلیل این مسأله می تواند این باشد که در صورت تقدیم استعفا در انتظار این باشند که نظر رئیس جمهور در این رابطه اخذ شود و پس از آن خبر رسمی مبنی بر پذیرش یا رد استعفا اعلام شود.

اما در همین ارتباط؛ برخی از حامیان دولت در شبکه های اجتماعی با تکذیب استعفای ستاری، این خبر را خبرسازی علیه دولت دانسته اند.

تشکیلات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۵ و همزمان با دومین سال ریاست جمهوری محمود احمدی ‌نژاد رئیس‌جمهوری دولت نهم و دولت دهم جمهوری اسلامی ایران پا گرفت و صادق واعظ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زاده در مرداد ماه سال ۱۳۸۵ به عنوان نخستین معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری ایران منصوب شد، ولی پس از آغاز به کار رسمی دولت دهم، شهریور ۱۳۸۸ از سمت خود استعفا داد و جای وی نسرین سلطان خواه، عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا قرار گرفت.

پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۹۲ حسن روحانی پس از کسب مسند ریاست جمهوری، سورنا ستاری را به عنوان معاون علمی و فناوری خود منصوب کرد.

سورنا ستاری متولد ۱۳۵۱ و دانشیار دانشگاه صنعتی شریف است و در سال ۱۳۸۴، به عنوان مدیرعامل سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت انتخاب شد؛ اما یک سال بعد از سمتش استعفا داد و در دوم مهر ماه سال ۹۲ با حکم بیژن نامدار زنگنه وزیر وقت نفت به عنوان رئیس پژوهشگاه صنعت نفت منصوب شد، ولی در سیزده مهر ماه همان سال با حکم حسن روحانی به عنوان معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری مشغول به کار شد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری ماه گذشته در دیدار با وزیر علوم ونزوئلا، از سفر هیاتی ۷۵ نفره از شرکت‌های دانش بنیان و خلاق ایرانی به این کشور خبر داد و گفت که پس از درخواست رئیس جمهوری ونزوئلا مبنی بر حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایرانی در نمایشگاه این کشور، بیش از ۷۵ شرکت برای حضور در این رویداد اعلام آمادگی کرده‌اند تا محصولات و توانمندی‌های فناورانه خود را به نمایش بگذارند.
امروز هیاتی از شرکت‌های دانش‌بنیان به همراه معاونان بدون حضور ستاری راهی ونزوئلا شده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲۷
یک انسان شایسته
این آقا از اول هم گروه خونش به این دولت نمی خورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
در واقع
گروه خون 6 کلاسه هه به این آقا نمیخورد
اگر قرار بر استعفا دادن باشد تمام مسیولینی که فرزندانشان خارج نشین هستند باید استعفا دهند. ستاری چرا!!؟؟
تو این سیستم مریض آدمهای خوب نمیتونن کار کنند. یا نمی تونن، یا اجازه ندارند
اگر مناصب را به افراد توانمند که استحقاق آن راه دارند واگذار نمایند قطعآ خیلی از مشکلات کشورمان در این مهم خلاصه می شود، اینکه پدر کسی خدماتی داشته نباید مشاغل کلیدی و حساس را به علت خدمات پدر واگذز نمود توانایی خود شخص بایستی ملاک باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
فارغ التحصیل شریف که نمیتونه با فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق (ع)کار کنه.
چه ضربه بزرگی خواهیم خورد! ماشالله علم و فناوری در کشور فوووووووورااااان میکند. ایشان خدمات بزرگی داشتند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
ایشون در حد خودش حمایت کرد. بعیده نفر بعدی انقدر زحمت بکشه.
با وجود افرادی مثل کاظمی برنامه و بودجه و خاندوزی و مخبر جایی برای امثال ستاری باقی نمی مونه خیلی هم طاقت اورده تا بحال فرار نکرده
جای آدم باسواد در دولت ۶ کلاسه ها نیست
یک مدیر خوب در این دولت بود آن را هم مجبور به استعفا کردند. من به معاون اول خیلی مشکوکم
ایشون فرزند سردار ستاری هم هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
سردار ستاری
نه
امیر سرلشکر ستاری
ما چه استفاده ای از کشور فلک زده ای مثل ونزوئلا میتونیم داشته باشیم. حتما دلیل استعفای سورنا ستاری هم همکاری با همجین کشورهای فلک زده هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
کشوری که بیبشترین اورانیوم نفت گاز زمین کشاورزی و مواد معدنی دنیا را دارد وقتی سواد نداری نظر نده
چه جالب انییه خزعلی باید میرفت سورنا رفت اینو میگن رفتن نوابغ
وای بر مردم که نیومدن رای بدن تا ما گیر اینها نیفتیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
بله 32 سال کشور دست شماها بود تورم گرانی بیداد میکنه
اگر یک آدم حسابی و کاربلد در این دولت بود همین آقای ستاری بود که اینهم تحمل نکردند.
مجبور به استعفا شد.
البته از این نهادما هیچ دستاوردی که بتوان از آن بهره تجاری برد ندیدیم. علم و فن آوری فقط اسمش در مملکت مثل خوراک اشکنه پر سروصداست. خودش بی بر و فایده است. از دولتهای حراف بی هنر هیچ امیدی به بهروزی نباید داشت.
این دولت جای انسیه خزعلی ها است و نه جای سورنا ستاری ها
حناب ستاري كلاس كاريش به اين دولت نميخورد
وای بر ما ! اگر در این ظلمات بی برنامگی و بی هنری تنها ستاره هایی که کور سوی امیدی باقی می گذارند نیز افول کنند دیگر امیدی به اصلاح وضعیت فعلی نمی ماند !
منتظر یه فارق التحصیل امام صادق باشید
ستاری یک جواهر است از دستش ندهید
اصلا چه نیازی به معاونت علمی و فناوری است وقتی وزارت علوم و تحقیقات فناوری هست. باید وزارت علوم قوی تر شود. این کار باعث شده وزارت علوم به شدت تضعیف شود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار