بازدید 4086

بایدن : متعهد به خنثی کردن تروریسم هستیم

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در مراسم بیست ویکمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر با اشاره به کشته شدن ۲۹۷۷ تن در این حمله تروریستی،ادعا کرد: ما متعهد به خنثی کردن تروریسم هستیم.
کد خبر: ۱۱۴۰۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰ 12 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از سی ان ان، رئیس‌جمهور آمریکا یکشنبه شب افزود: حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، (۲۰شهریور ۱۳۸۰)در آمریکا تغییرات اساسی و عمیق ایجاد کرد.

وی افزود، « پس از این حمله، ما حس واقعی وحدت ملی را به دست آوردیم و این بزرگترین درس ۱۱ سپتامبر است.»

بایدن خاطرنشان کرد که یافتن و کشتن اسامه بن لادن رهبر القاعده که حمله ۱۱سپتامبر به این گروه نسبت داده شد یک دهه طول کشید.

بایدن در خرداد ماه گذشته، مجوز حمله موفقیت آمیز به ایمن الظواهری را صادر کرد. وی معاون بن لادن در طول حملات و رهبر گروه تروریستی القاعده پس از مرگ بن لادن بود.

وی گفت: «متخصصان اطلاعاتی، دفاعی و ضد تروریسم آمریکا به هوشیاری در برابر تهدیدات تروریستی که تکامل یافته و به مناطق جدید جهان گسترش یافته است، ادامه می‌دهند. ما هرگز در انجام کاری که برای دفاع از مردم آمریکا لازم است تردید نخواهیم کرد.»

ژنرال مارک ای. میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز در این مراسم گفت: «این حمله به کل کشور و به آزادی این ملت ما بود، حمله به اینکه ما چه کسی هستیم و چه چیزی را نمایندگی می‌کنیم. تروریست‌ها معتقد بودند که می توانند ما را نابود کنند، ارزش‌های ما را از بین ببرند.

در روز ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ نیروهای القاعده که هنوز حامیان آنها مشخص نیستند، دو هواپیمای مسافربری را ربوده و به ساختمان‌های دو قلوی نیویورک کوبیدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست