بازدید 27922
از کاهش سهمیه آزاد بنزین تا سقف ۳۰ لیتری سوخت‌گیری در روز

وزارت نفت نمی‌خواهد جلوی شایعات و پریشان خاطری مردم را بگیرد؟!

گزارش‌ها نشان می‌دهد در برخی مناطق کشور، بی اعلام قبلی و یکباره، محدودیت سوخت رسانی اعمال شده است، به این صورت که مراجعان به جایگاه‌های سوخت دریافتند که تنها یک بار در روز و آن هم تا سقف ۳۰ لیتر اجازه سوخت‌گیری دارند و اگر به بیش از این میزان بنزین نیاز داشته باشند، باید به قیمت آزاد خریداری کنند! تصمیمی که معلوم نیست چه زمانی گرفته شده و چرا پیش از اجرا، به اطلاع مردم نرسیده است؟ تصمیمی که معلوم نیست چه زمانی گرفته شده و چرا پیش از اجرا، به اطلاع مردم نرسیده است؟
کد خبر: ۱۱۳۹۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴ 06 September 2022
وزارت نفت نمی‌خواهد جلوی شایعات و پریشان خاطری مردم را بگیرد؟!باز هم تصمیم شبانه و باز هم در حوزه سوخت که پیشتر ثابت شده تا چه اندازه تغییرات در آن حساسیت زا و التهاب آفرین است؛ ظاهرا قرار نیست این روند تغییر کند!

به گزارش «تابناک»؛ بیش از یک هفته از اجرای تصمیمی جدید در کشور می‌گذرد که معلوم نیست چه زمانی گرفته شده و دلایلش چیست، اما موجب شکل گیری گمانه‌زنی‌ها و شایعات زیادی شده است؛ اینکه سهمیه «آزاد» بنزین خودرو‌ها کاسته شده و افزون بر آن، گزارش‌های رسیده حکایت از اجرای تصمیمی دیگر هم دارد که ظاهرا به صورت پایلوت در برخی نقاط کشور اجرایی شده و سوخت‌گیری روزانه از کارت را محدود کرده است.

بر اساس بخش اول تصمیم که اعلام شده، از ماه آینده سهمیه آزاد کارت‌های سوخت مالکان خودرو از ۲۵۰ به ۱۵۰ لیتر کاهش خواهد یافت و به تاکید جلیل سالاری، معاون وزیر نفت، این تصمیم «جهت مدیریت و جلوگیری از قاچاق سوخت» اتخاذ شده در حالی که به تاکید وی «ارزیابی تراکنش‌های سامانه در جایگاه‌های سوخت نشان می‌دهد، خودرو‌های شخصی بین ۲ تا ۳ درصد از سهمیه نرخ دوم خود استفاده می‌کنند و مابقی نیاز خود را با استفاده از کارت‌های آزاد موجود در جایگاه‌های سوخت تامین می‌کنند.»
 
وزارت نفت نمی‌خواهد جلوی شایعات و پریشان خاطری مردم را بگیرد؟!

اظهاراتی متناقض که چرایی این تصمیم را زیر سوال برده و موجب شکل گیری شایعاتی از این دست شده که قرار است بنزین سه نرخی شود و کاهش سهمیه آزاد کارت‌های سوخت ـ که به گواه آمار معاون وزیر، استفاده نمی‌شود ـ چیزی جز اجرای این تصمیم نیست؛ وضعیتی که نشان می‌دهد تشریح چرایی این تصمیم تا چه اندازه مهم و ضروری است، به ویژه که می‌دانیم تغییر قیمت سوخت مقوله‌ای حساسیت آفرین است؟!

البته بخش دوم تصمیم از این هم مبهم‌تر است، چون گزارش‌ها نشان می‌دهد در برخی مناطق کشور، بی اعلام قبلی و یکباره، محدودیت سوخت رسانی اعمال شده است، به این صورت که مراجعان به جایگاه‌های سوخت دریافتند که تنها یک بار در روز و آن هم تا سقف ۳۰ لیتر اجازه سوختگیری دارند و اگر به بیش از این میزان بنزین نیاز داشته باشند، باید به قیمت آزاد خریداری کنند!

تصمیمی که معلوم نیست چه زمانی گرفته شده و چرا پیش از اجرا، به آگاهی مردم نرسیده و دلایل اتخاذ و اجرای آن تشریح نشده است؛ آن هم در شرایطی که مدتی‌ است شایعات درباره افزایش قیمت سوخت افزایش یافته و تشویش خاطر شمار زیادی از هموطنان مان را به دنبال داشته است، تا جایی که یکی از سوالات از رئیس جمهور در گفت و گوی تلویزیونی و همچنین نشست خبری، پرسش در این باره بوده و پاسخ رئیسی به آن، تکذیب هرگونه تصمیمی برای تغییر در قیمت سوخت بوده است.

البته جز بالاترین مقام اجرایی کشور، مقامات دیگری هم در این خصوص مورد سوال قرار گرفته اند و پاسخ مشترک همه به این ابهام پیش آمده، نفی هرگونه تصمیم درباره افزایش قیمت سوخت بوده است؛ تاکیدات موکدی که حالا با تصمیمات گرفته و اجرا شده توسط وزارت نفت، تا حدی مخدوش گشته و این سوال را به دنبال داشته که چرا این وزارت خانه، دلایل توجیهی اش برای اتخاذ و اجرای این تصمیم‌ها را شفاف با مردم در میان نمی‌گذارد تا هم جلوی شایعات گرفته شود، هم مانع از جوسازی‌ها و حتی سوءاستفاده دشمنان شود و نگذارد آرامش جامعه جایش را به پریشان خاطری بدهد؟ به راستی علت این کوتاهی ها چیست؟!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۳۴
شهرستان منوجان در جنوب استان کرمان علاوه بر محدودیت تنها یکبار سوختگیری در روز و آن هم تا سقف ۳۰ لیتر خبری از کارت سوخت جایگاه هم نیست و جمع آوری شدن
آقایان مردم را برده خود می‌دانند و نظر مردم مهم نیست.
جالب اینجاست که در جایگاه های سوخت اعلام میکنند این تصمیم رئیس جمهور است ولی جائی چیزی اعلام نشده است
برخی از کارشناسی ها اگر نگوییم مستقیما یاری کردن دشمنان است ولی حتما غیر مستقیم منجر به تضعیف است . مثل ارز 4200 تومانی مضر است . وقتی سهمیه 60 لیتر قانون داریم دوباره گفته شود در روز 30 لیتر بیشتر مجاز نیستید ! و البته بدون اعلام از رسانه ها ؟
به نظر من اگر این قانون جدید سوخت جلوی قاچاق ان را میگیرد که فکر خوبی است و باید اجرا شود ، مخصوصا در نقاط مرزی .
بنزین حداقل باید ۱۰۰ برابر گرانتر شود این حق مسلم دولت است .تابناک ببین چقدر راحت می توان از دولت حمایت کرد
چرا بااعصاب وروان مردم بازی میکنبد
یک روز میگید قیمت عوض نمیشه
یک روز میگید باید عوض بشه
یک روز سهمیه راکم میکنید
یک روز میگید باید روزی فلان قدر بنزین بزنید
این چه ادابازی هستش دراوردید
اینهمه‌ خودروی‌ بی کیفیت‌ و غیر استاندارد‌ میسازید‌ و در خیابانهای‌ بی کیقتر‌ راه‌ میندازید‌ و مردمی که چاره‌ ای‌ جز‌ استفاده‌ از این گاریهای‌ بی‌ کیفیت‌ ندارند‌ !
در حالیکه‌ در دنیا‌ بهترین‌ اتومبیلها‌ را با قیمت‌ خیلی ارزان‌ در اختیار‌ مردم قرار میدن‌ .... !
اونوقت‌ شماها‌ فقط‌ بفکر جیره بندی کردن معاش مردمید‌ !
این محدویت از پارسال در برخی شهرهای بلوچستان اعمال میشود. من پاییز پارسال رفتم ایرانشهر، برای بنزین گیری به جایگاه مراجعه کردم. کارت سوخت خارج از منطقه در جایگاه ها تعریف نشده و برای 3000 تومانی هم عمل نکرد.از مسول جایگاه خواستم با کارت جایگاه به من سوخت ازاد بدهد. گفت کارت جایگاه هم نداریم!!
مانده بودم مستاصل که یک وانتی با کارت خودش 30 لیتر مرا لطف کرد. لطفا شرکت پخش و پالایش توضیح قانع کننده ای برای افراد غیر بومی بدهد.
واقعیت اینه دوسدارن بنزین گرون کنن
به هر طریق ممکن باید جلو قاچاق سوخت گرفته شود.نبابد این سرمایه حیات بخش مفت و مجانی ،سودش در جیب یک‌عده ای خاص برود و دودش در چشم اکثریت مردم فقیر و بیکار.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
در درجه اول جلوی اون هایی که اکثریت مردم را فقیر و ربیکار کردند بگیرید مشکل سوخت خودش حل میشه
به نظر می اید تصمیم درستی است مگر اینکه شما در مسافرت بین راهی باشی. امکان نداره شما بیش از 500 کیلومتر در روز رانندگی کنی که نیاز به بنزین گیری مجدد باشه. باز هم می گم مگر در مسافرت باشی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
کی گفته امکان نداره ؟ 500 کیلومتر که چیزی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
ماشین های بالای ۲۰۰۰ سی سی فاصله تهران تا اهواز رو زیر ده ساعت میرن و بیشتر از سی لیتر مصرف میکنن حرف زدن بلد نیستی . حرف نزدن هم بلد نیستی
تا حالا کی دیدید مسولان کشور یک روده راست توی شکمشون داشته باشند و حرفشون حرف باشه
اختلاس طلب ها خیلی آسیب زدن به کشور
شما راهکار بده دولت چیکار کنه با کسانی که بنزین ۳ تومنی ۵۰ هزار تومان قاچلق میکنن ترکیه طرف برداشت اب با گلزوئیل ترکیب کرد هنه دزد شدن باید قیمت بنزین ازاد بشه ولی الن اگر ازاد کنن یک موج دوبار تورم خواهیم داشت نکنن قاچلق میشه مگه ابنکه مردم تمامی قاچاقچی هارا معرفی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
برام عجیبه چطور اینهمه مدافع اینکار و همشون هم بهانه شون قاچاق سوخته یه دفعه زیر این خبر پیداشون شده. یه حالت بیشتر نیست که بهشون میگن ..
ما که عادت داریم به دروغ شنیدن و ...
تمامی خودروها و موتورها رو برقی کنید! از شر بنزین برهانید ملت رو
چرا وزیر نفت ؟؟؟ وزیر نفت مگر اختیاری در تعیین و اعلام قیمت بنزین دارد !!!!!! وزیر نفت اجازه استفاده از یک ریال فروش نفت و فراورده های نفتی و گاز را ندارد چطور می تواند تعیین کنند قیمت سوخت در کشور باشد
آخه کی بیشتر از سی لیتر بنزین در روز لازم داره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
مسافر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
همه مث تو نیستن که بابت کامنت نوشتن پول بگیرن. ملت کار میکنن. میدونی وانت جیه. یه بار بین شهری بخواد ببره سی لیتر هیجی نیست. سایب...
همه مردم غیر خودی هستند

گور بابای ملت
افزایش قیمت بنزین کلید خورد.
کل دولت وبخصوص رییسشان گند زدن تو کشور بعد می گویند دولت قبل ؟
بابا شما مرد باشید مثل دولت قبل دوسه سال بتوانید قیمتها را ثابت وتورم وگرانی را کنترول کنید
چرا ما مردم ایران نباید روزی رو با آرامش شروع کنیم ؟؟ چرا باید هروز چوب بی عرضگی یه عده ک شدن مسول رو بخوریم ؟ گناه ما مردم ایران چیه ؟؟
خودش شایعه کرده توقع داری خودش تکذیب کنه(زهی خیال باطل) این روش ها رو همه دیگه میدونن
واقعا" کی هستید شما ها ؟
وزیر کشور مگه نگفت فقط چهار قلم کالا گرون میشه ،حرف اینها دوزار ارزش نداره هرچی لازم دارین بخرین ابرتورم درراهه ،گرونی بنزین هم صد درصد اجرا میشه
از سال 89 افتادیم تو سیکل گرانی بنزین میگوید قیمت بنزین باید برسه به 90 درصد قیمت خلیج فارس یک زمانی دلار 4000 تومان بود بنزین آزاد میشد 3500 توان حالا دلار شده 30 هزار تومان بنزین آزاد میشه حدود 27 هزار تومان
اما زمانی که دلار 4000 تومان بود یک کارگز حدود 1000 دلار درآمد داشت الان شده حدود 200 دلار

میخواهید جلوی قاچاق را بگیرید دلار بشه 4000 تومان همه مشکلات حل میشه ولی مشکل دولت فخیمه ایران است که فقط خودشو میبینه و کاری به زندگی مردم نداره
ما که جمعه خبر دار شدیم!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی