بازدید 3946

اهدای اعضای ۱۰ بیمار مرگ مغزی در مشهد

مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای شیوع موج هفتم کرونا تاکنون اعضای ۱۰ بیمار مرگ مغزی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه به بیماران نیازمند اهدا و پیوند شده است.
کد خبر: ۱۱۳۸۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵ 02 September 2022

به گزارش «تابناک»، دکتر ابراهیم خالقی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۱۵ بیمار مرگ مغزی به دانشگاه علوم پزشکی مشهد معرفی شده است که در پنج‌ نفر از آنان به دلیل مثبت بودن آزمایش کرونا، امکان اهدای عضو وجود نداشت.

وی ادامه داد: اعضای ۱۰ نفر دیگر از بیماران مرگ مغزی در این مدت باعث نجات جان ۳۳ بیمار نیازمند عضو شده است.

دکتر خالقی خاطر نشان کرد: واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر خراسان رضوی ، شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد.

وی با بیان اینکه موارد اهدا کنندگان مرگ مغزی‌ در استان و کشور از ابتدای فصل تابستان کاهش یافته است، ادامه داد: از بابت کاهش آمار موارد مرگ مغزی خوشحال هستیم، اما از خانواده‌هایی که به هر دلیل عزیزانشان را به دلیل مرگ مغزی از دست می‌دهند می‌خواهیم که در جهت نجات جان بیماران نیازمند عضو نسبت به اهدای اعضای بدن عزیز از دست رفته‌شان رضایت دهند.

مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: این دانشگاه توانمندی‌های زیادی در زمینه انجام اعمال پیوندی دارد.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در انجام پیوندهای قلب، کبد و کلیه پس از شیراز و تهران در رتبه سوم کشور قرار دارد و در زمینه انجام پیوند مغز استخوان هم در جایگاه دوم کشور پس از تهران قرار گرفته است.
واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

در این مدت اعضای یک هزار و ۲۳۱بیمار مرگ مغزی از شمال شرق کشور در این دانشگاه به بیماران نیازمند اهدا و پیوند شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست