بازدید 65851
با تحولات منطقه و جهان

حمله هوایی اسرائیل به دمشق و حلب سوریه+ فیلم/ شلیک هشدار پدافند تایوان به سمت پهپاد‌های چین/ شرط چین برای ازسرگیری مذاکرات با آمریکا/ اعلام سه روز عزای عمومی در عراق

حمله هوایی اسرائیل به دمشق و حلب سوریه، شلیک هشدار پدافند تایوان به سمت پهپاد‌های چین، شرط چین برای ازسرگیری مذاکرات با آمریکا، اعلام سه روز عزای عمومی در عراق و درگیری در بصره و کشته شدن یکی از رهبران سرایا السلام، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۳۸۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳ 01 September 2022

حمله هوایی اسرائیل به دمشق و حلب سوریه/ شلیک هشدار پدافند تایوان به سمت پهپادهای چین/ شرط چین برای از سرگیری مذاکرات با آمریکا/ اعلام ۳ روز عزای عمومی در عراق

بین الملل تابناک: حمله هوایی اسرائیل به دمشق و حلب سوریه، شلیک هشدار پدافند تایوان به سمت پهپاد‌های چین، شرط چین برای ازسرگیری مذاکرات با آمریکا، اعلام سه روز عزای عمومی در عراق و درگیری در بصره و کشته شدن یکی از رهبران سرایا السلام، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

حمله هوایی اسرائیل به دمشق و حلب سوریه

منابع محلی سوریه، شامگاه روز (چهارشنبه)، از شنیده شدن صدای چند انفجار در استان دمشق خبر دادند.

شبکه «الاخباریه» سوریه گزارش داد که پدافند هوایی این کشور با چند موشک در آسمان شهر و استان دمشق مقابله کرده است.

این شبکه به نقل از خبرنگار خود اضافه کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نقاطی را در دمشق هدف حمله قرار داد‌ه‌اند.

لحظاتی بعد، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ضمن تأیید این حمله، گزارش داد که پدافند هوایی این کشور توانسته تعدادی از موشک‌ها را ساقط کند.

تعداد بازدید : 2444

شبکه «المیادین» نیز به نقل از خبرنگار خود در سوریه گزارش داد که پدافند هوایی سوریه با چهار موشک در جنوب دمشق مقابله کرده است.

براساس این گزارش، مقابله با موشک‌ها در نزدیکی جاده فرودگاه بین‌المللی دمشق، بزرگراه دمشق-درعا و اطراف شهر «الکسوه» واقع در جنوب استان دمشق صورت گرفته است.

این حمله در حالی انجام شده است که ساعتی پیش، منابع سوری از حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین‌المللی حلب واقع در شمال غرب سوریه خبر دادند.

شلیک هشدار پدافند تایوان به سمت پهپادهای چین

رسانه‌ها غروب چهارشنبه به وقت تهران از شلیک مجدد یگان پدافندی تایوان به سمت پهپاد‌های ارتش چین خبر دادند.

به نوشته وبگاه «فوکوس تایوان» یگان‌های پدافندی ارتش تایوان مستقر در جزیره «کینمن» شامگاه چهارشنبه به وقت محلی در سه نوبت و در مکان‌های مختلف به سمت پهپاد چینی شلیک کردند. این پهپادهای غیرنظامی حدود ساعت شش بعد از ظهر به وقت محلی نزدیک به جزایر «لییو»، «دادان» و «کائویو» پرواز کردند.

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که نیروهای مستقر در جزایر برای هشدار دادن به سمت این پهپادها شلیک نمودند و به دنبال این حادثه پهپادهای چینی به سرعت منطقه را ترک و به سمت «شیامن» در چین پرواز کردند. این فرماندهی از حالت آماده باش یگان‌های پدافندی تایوان و رصد اوضاع خبر داد.

حمله هوایی اسرائیل به دمشق و حلب سوریه/ شلیک هشدار پدافند تایوان به سمت پهپادهای چین/ شرط چین برای از سرگیری مذاکرات با آمریکا/ اعلام ۳ روز عزای عمومی در عراق

وزارت دفاع تایوان امروز همچنین اعلام کرد که ۶۲ فروند جنگنده و هفت فروند کشتی جنگی ارتش چین را در اطراف تایوان شناسایی کرده است.

همزمان با افزایش تنش بین چین و تایوان، وزارت دفاع تایوان روز سه شنبه اعلام کرد، برای نخستین بار به سمت یک پهپاد چینی برای نخستین بار شلیک کرده است.

این در حالی است که به گفته تحلیلگران نظامی، ارتش قدرتمند چین قادر است، یگان‌های پدافندی تایوان را با استفاده از انواع جنگنده‌های و پهپادهای خود به چالش بکشد.

طی هفته‌های اخیر و به دنبال سفر تحریک آمیز «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان امریکا به جزیره تایوان به رغم هشدارهای چین، تنش‌ها در منطقه شدت یافته است.

بعد از سفر پلوسی به تایوان، برخی دیگر از مقامات و سیاستمداران آمریکایی به این جزیره سفر و با مقامات تایوان دیدار کرده‌اند. چین با برگزاری رزمایش‌ نظامی به این تحرکات پاسخ داده و همزمان قدرت‌نمایی جنگنده‌های چینی در منطقه شدت یافته است. به دنبال این سفر پر حاشیه، مدتی است که تایوان درگیر ماوریت‌های روزانه جنگنده‌ها و رزمناوهای ارتش چین شده است.

شرط چین برای ازسرگیری مذاکرات با آمریکا

دولت چین به آمریکا متذکر شد، شرط ازسرگیری مذاکرات با آمریکا بر سر تغییرات آب و هوایی رفع «تاثیر منفی» سفر نانسی پلوسی در اوایل ماه اوت به تایوان است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، چین پیشتر به تلافی سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در تاریخ دوم و سوم اوت (11 و 12 مرداد 1401) به تایوان اعلام کرد همکاری های دوجانبه با آمریکا در چند حوزه شامل مذاکرات آب و هوایی و گفت‌وگوهای بین فرماندهان ارشد نظامی را به حال تعلیق درمی آورد.

جان کری، وزیر خارجه اسبق آمریکا و فرستاده ویژه تغییرات آب و هوایی دولت فعلی این کشور روز سه شنبه در مصاحبه با نشریه فایننشال تایمز خواستار ازسرگیری مذاکرات آب و هوایی پکن و واشنگتن شد.

حمله هوایی اسرائیل به دمشق و حلب سوریه/ شلیک هشدار پدافند تایوان به سمت پهپادهای چین/ شرط چین برای از سرگیری مذاکرات با آمریکا/ اعلام ۳ روز عزای عمومی در عراق

کری در ادامه این مصاحبه گفت، امیدوار است پیش از اجلای آب و هوایی ماه نوامبر آتی سازمان ملل در منطقه شرم الشیخ مصر، مقامات چین و آمریکا بتوانند «دوباره نزد یکدیگر برگردند.»

چین در واکنش به صحبتهای جان کری بیان کرد، ازسرگیری مذاکرات آب و هوایی با آمریکا منوط به کارهایی است که واشنگتن برای رفع «تاثیر منفی» سفر نانسی پلوسی به تایوان صورت می دهد.

وزارت امور خارجه چین در بیانیه مکتوبی که برای خبرگزاری رویترز فرستاده شد، نوشت: «طرف آمریکایی باید تاثیر منفی گسیل شدن پلوسی به تایوان را بزداید، این یک شرط غیر قابل اجتناب برای همکاری چین-آمریکا در زمینه تغییرات آب و هوایی است.»

در این بیانیه تاکید شد، چین به مشارکت فعالانه در مجامع بین المللی درباره تغییرات آب و هوایی ادامه خواهد داد.

این شرط از سوی چین در حالی مطرح می شود که همچنان سفرهای تحریک آمیز زنجیره ای مقامات آمریکایی و کشورهای متحد واشنگتن به تایوان همچنان ادامه داشته و در جدیدترین مورد، روز سه شنبه هیات دیگری از سیاستمداران آمریکایی تحت سرپرستی داگ دوسی، فرماندار ایالت آریزونای آمریکا به تایوان سفر کرد.

اعلام سه روز عزای عمومی در عراق

پارلمان عراق سه روز را به عنوان‌ عزای عمومی برای قربانیان حوادث اخیر کشور اعلام کرد.

 محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق روز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای، برای کشته شدگان درگیری‌های اخیر در کشور، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

حمله هوایی اسرائیل به دمشق و حلب سوریه/ شلیک هشدار پدافند تایوان به سمت پهپادهای چین/ شرط چین برای از سرگیری مذاکرات با آمریکا/ اعلام ۳ روز عزای عمومی در عراق

به نقل از السومریه نیوز، در بیانیه ریاست پارلمان عراق آمده است: «پارلمان بنا به درخواست نمایندگان، برای کشته شدن نیروهای امنیتی و معترضان در جریان رویدادهای اخیر کشور، سه روز عزای عمومی اعلام می‌کند.»

بنا به گفته منابع پزشکی عراق، در جریان تجمعات اخیر طرفداران مقتدا صدر در منطقه سبز بغداد و برخی دیگر از مناطق این کشور و وقوع درگیری‌ها، ۳۰ تن کشته و ۷۰۰ تن زخمی شدند.

درگیری‌ در بصره و کشته شدن یکی از رهبران سرایا السلام

رسانه‌های عراقی چهارشنبه شب گزارش دادند که مجدداً درگیری‌هایی میان نیروهای سرایا السلام و عصائب اهل الحق در بصره واقع در جنوب عراق به وقوع پیوست.

 سایت بغداد الیوم گزارش داد که دو فرمانده برجسته در سرایا السلام، وابسته به جریان صدر کشته شدند.

در همین حال، گروه اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد، آنچه برخی از رسانه‌های اجتماعی مطرح کرده‌اند، اخباری ضد و نقیض از وقوع رخدادهای امنیتی و تنش‌ها در استان بصره است. این موضوع عبارت از یک قتل در مرکز استان بصره و زخمی شدن یک فرد دیگر است و نیروهای امنیتی افراد مظنون را بازداشت کرده‌اند و به وظایف خود و تحقیق درخصوص این رخداد عمل می‌کنند.

گروه اطلاع رسانی امنیتی عراق تاکید کرد، اوضاع در حال حاضر تحت کنترل است و آرامش امنیتی برقرار است و نیروهای امنیتی کامل در این استان مستقر شده‌اند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی فایل‌های تصویری را از درگیری‌های شدید میان افراد مسلح در شهر بصره منتشر کردند.

دوشنبه گذشته عراق صحنه درگیری‌های شدیدی بود که بر اثر آن، بیش از ۲۰ تن کشته شده و تعداد زیادی زخمی شدند. این درگیری‌ها در پی یورش نیروهای حامی جریان صدر به چند مقر دولتی صورت گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۵۵
تن چین میخاره
داره خودش رو تو دامی میندازه که امریکا واسش پهن کرده
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
جنگهای آینده بر سر آب خواهد بود احتمالا بین چین و امریکا بر سر منابع عظیم
روسیه
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
من نظری ندارم
چون ساندیسم تموم شده
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
چینی ها یه فوت کنند غرب و آب برده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
آمریکا بحران آفرین و مانع صلح جهانی
سوریه تبدیل شده به میدون تیر اسراییل
پدافند روسیه هم سوراخه
پاسخ ها
تد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
روسیه پدافندش جمع کرده برده اوکراین لب مرز وگرنه همشون ساقط می کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
میزنه و در میره
۱۰ تا میزنه
۱ دونه هم نمیخوره
ناشناس
| Poland |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
این افتخاره که اسراییل به یک کشور دیگه تجاوز میکنه؟ اونوقت غربیهای حامی اسراییل مدعی حمایت از قوانن بین المللی هستند
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
زمينه براى برجام مهيا ميشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
کافیه فقط یه بار دمشق به ایران اجازه بده جواب این عوضیهای صهیونیست رو بده !
بستگی و وابستگی یعنی جنگ داخلی
تنها گناه مقتدی صدر این بود که حزبش با اختلاف چشمگیری برنده انتخابات عراق بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
ولی اکثریت را برای تشکیل کابینه نداشت ومی خواست با فشار نیروهاش کودتا کنه که نشاندنش سرجاش
ناشناس
| Poland |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
مقتدی صدر بیشترین کرسیها رو نسبت به سایر احزاب بدست آورد اما نه اکثریت رو و نتونست حتی ائتلافی درست کنه که اکثریت باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
گناه صدر اینه که مزدور عربستان هست . وبعثی های نژاد پرست طرفار او هستند من رفتم وحسینیه های مزدوران صدر را دیدم وتنفر آنها از ایرانیها . الکی از این مزدور آل یهود تعریف نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
ولی رفتار درستی این اواخر نداشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
البته صدر قاعده کار سیاسی را بلد نبود و همیشه با زور و اعتصاب و اعتراض میخاد به هدفش برسد که نتیجه ای جز تفرقه و کشتار مردم در بر ندارد
كشور جهان سوم يعني اين!همديگر را مي كشند بعد براي هم عزاداري مي كنند!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
جهان اول که فقط می کشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
دوست ۱۵:۳۰ میشه بفرمایید کدوم کشور پیشرفته درگیر کشت‌وکشتار داخلی هست؟
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
سال گذشته در آمریکا به اندازه دو برابر کل کشته های تصادفات رانندگی ایران آدم کشته شده در اثر تیراندازی در مهد کودک و کلیسا و رستوران. پس اینقدر تو سر خودتون نزنید.
اخبار سوریه شامل فعالیت های همه گروههای خارجی میباشد، بجز دولت و حاکمیت خود آن کشور ! وجود بشار اسد به حد مشمئزآوری رسیده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
بشار اسد برای چند سال حکومت بیشتر بر سوریه ، کشورش را نابود کرد

و تحت اشغال نظامی روسیه درآورد

و مردمش را آواره خارج از کشور و محتاج نان از سازمان ملل کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
خوشبختانه سوریه علیرغم تلاش آمریکا به سرنوشت لیبی دچارنشد
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
بشار اسد موی گندیده اش می ارزه به شیخ های دبی و عرعرستان ، تنها گناهش اینه که گاو شیرده آمریکا نیست ، آمریکا هم مثل دزد ها نفت این کشور را به غارت می‌بره
اگر اوائل بحران در سوریه بشار هم مثل باقی سران کشورهای عربی به صورت مسالمت آمیز تری کنار میرفت الان سوریه بعد از این همه هزینه مالی و جانی،تبدیل به مخروبه ای تجزیه شده و منزوی در جهان تبدیل نشده بود.واقعا حب مقام و قدرت یک نفر ارزش انهدام یک کشور را داشت؟
پاسخ ها
آنیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
سلام. یه نگاه به وضع مصر و تونس و یمن بندازید که رهبران اسبقشون مسالمت آمیز کناره گیری (یا فرار) کردند. الان مثلا وضع یمن خوبه؟ لیبی هم که خیلی زود حکومتش عوض شد (اما نه خیلی مسالمت آمیز) تو این چند سال فجایع عجیب و غریب انسانی تجربه کرده. خیلی طرفدار سیاست خارجی ایران نیستم ولی با شرایطی که سوریه تو این 10، 12 سال تجربه کرده (دخالت های همسایه شمالی، گروه های تکفیری،...) رفتن بشار اسد مساوی بود با نابودی کامل سوریه. دی حتی اگر بشار اسد رو رهبر بدی فرض کنیم (که قبول ندارم) بودن یه رهبر بد ولی دارای سابقه برای کشوری
که همه براش دندون تیز کردن، بهتر از بی صاحب بودنه. مصر و لیبی و حتی "یمن" که داستانش کاملا برای ایران متفاوته هم همین بود. یعنی رهبرای قبلی یمن اگه بودن شاید مردم کمتر آسیب می دیدن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
عراق و افغانستان هم. دوران طلایی عراق دوران صدام بود. از نظر امنیت شهروندان و اوضاع مساعد اقتصادی.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
معمر قذافی تا آخرین لحظه از تاج و تختش جدا نشدوبعد از مرگش هم مردمش گرفتار مصیبت اند ولی مردم الجزایر هیچ کدام از مصیبت های لیبی را تجربه نکردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
کاملا نظر درستیه. مقایسه کشورها با هم اشتباهه. چون هر کشوری سیستم سیاسی منحصر به فرد خودش رو داره. حتی بشار اسد اگز همون اوایل پسرخاله اش رو برکنار میکرد و وعده ی اصلاحات میداد این وضعیت پیش نمیومد.من سخنرانیش رو بعد از اولین تطاهرات بزرگ دیدم اومد تو مجلس سوریه گفت این یک فتنه است و باید سرکوب بشه و بعد هم ارتش رو فرستاد سراغ تظاهر کننده ها قلع و قمعشون کردن
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
چقدر ساده هستید. مثلا بشار اسد بره سوریه می شه سوییس؟ خیر می شه افغانستان و عراق و یمن. دم بشار اسد گرم
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
طرز تفکر نوکر های آمریکا ، جالبه که لیبی ، افغانستان و بقیه دسته گل های آمریکای تروریست را نمی‌بینند
اسراییل به مواضع ایران در خاک سوریه حمله می کند وگرنه اسراییل با بشار اسد هیچ مشکلی ندارد چون بشار برای اسراییل بهترین حاکم سوریه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
خبرش پخش نمیشود و الا هر حمله بشدت پاسخ داده میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
ناشناس۱۴: ۵۴ دقیقه شما که خبر داری میشه بگی چه پاسخی داده میشه . ؟!!! بگو ما هم بدونیم. چون هیج کس تا حالا همچین ادعای مصحکی نکرده
برا رضای خدا یک بار هم سوریه یه چیزی بندازه تو سرزمین های اشغالی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
سوریه توان پاسخگویی به اسرائیل ندارد هم از لحاظ قدرت هم اینکه پوتین دوست اسرائیل هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
یه بار سوریه سمت هواپیماهای اسراییلی شلیک کرد.اسراییل بهش هشدار داد که مشکل ما با ایرانه . دوباره تکرار بشه کل دفاع صد هوایی سوریه رو ازبین میبریم. اگه دقت کرده باشی فقط به موشک های اسراییلی شلیک میشه نه خود هواپیماها
هیمنه پوشالی آمریکا در حال فروریختن است و لیبرال دموکراسی فاسد غربی روزهای آخر حیات خودش را می‌گذارد و آعاز حکومت صالحان و مؤمنان نزدیک است
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
قرصاتو سروقت بخور انشاالله بهتر میشه حالت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
افکار پوسیده شما کی تموم میشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
کدوم صالح / کدوم موئمن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
بابا بیا پایین سرمون درد گرفت. امریکا عراق رو توی دو هفته کرفت. روسیه الان شش ماهه تو اکراین گیر کرده . اگه هیمنه آمریکا پوشالیه اونوقت روسیه و چین و ....چی هستن ؟تابناک سانسور نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
یه سیتی اسکن از مغزت بگیر
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
متاسفانه غربگداها بیشتر از دولتهای غربی به قدرت اربابشون اعتقاد دارند.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
حالت خوبه بابا جان؟؟؟؟
غرب عملا از اسراییل حمایت میکنه چون حضور ایران در سوریه یک تهدیده برای اسراییل. اونوقت حضور ناتو در اوکراین یا کشورهای اطراف روسیه برای روسیه تهدید نیست؟ غرب با این کارش عملا داره حمله روسیه به اوکراین رو تایید میکنه!
مردم تایوان باید بدونن که آمریکا به نفعش که بین تایوان و چین جنگ بشه تا چین ضربه بخوره. اونها بهتره به جای دنباله روی از آمریکا سعی کنن با چین و همینطور بقیه کشورهای آسیایی رابطه شون رو بهتر کنند که این به نفع مردم آسیاست. اما آمریکا نمیخواد آسیا امن باشه تا بتونه برتری خودش رو حفظ کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
اشتباهی منفی زدم
تا اسد سرکار باشد سوریه خرتوخره او هیچ محبوبیتی بین مردم خودش نداره
همکاری تنگاتنگ اسرائیل را با روسیه می بینید یا سرتان را زیر برف کردید. بنظرتان چه کسی به اسرائیل گرا می دهد؟
کدام صالح و موئمن؟
سوریها خوشبختانه از شر داعشیهای دست پرورده غرب خلاص شدند.
همیشه این سئوال برای من مطرح است که چرا سوریه در پاسخ به حملات هوایی اسرائیل مقابله به مثل نمی کند. هر دفعه اسرائیلی ها حمله هوایی می کنند سوریه نیز باید اسرائیل را موشک باران کند،
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی