بازدید 5944
۱

دیدار سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان در بروکسل

در نشست سه جانبه جمهوری آذربایجان، ارمنستان و شورای اروپا بر تهیه پیش نویس صلح تاکید شد.
کد خبر: ۱۱۳۸۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۸ 01 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از باکو، چهارمین دیدار سه جانبه الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و شارل میشل رئیس شورای اتحادیه اروپا در بروکسل برگزار شد.

در نشست سه جانبه جمهوری آذربایجان، ارمنستان و شورای اروپا بر تهیه پیش نویس صلح تاکید شد.

رئیس شورای اتحادیه اروپا پس از این نشست و گفتگوی سه جانبه در کنفرانس مطبوعاتی از فرصت یک ماهه دیدار وزرای خارجی جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر داد و گفت: امروز در خصوص تسریع فرایند پیمان صلح میان دو کشور که نظامبخش روابط میان دو کشور است توافق کردیم و به وزرای امور خارجه سپردیم تا در مدت زمان یک ماه برای تهیه پیش نویس دیدار داشته باشند.

شارل میشل افزود: ما آخرین حوادث قفقاز جنوبی و روابط دو کشور با اتحادیه اروپا را مورد مذاکره قرار دادیم و گفتگوی سازنده‌ای در حال برگزاری است و هر آنچه را که در دستور کار است بررسی کردیم.

بر اساس این گزارش رئیس شورای اتحادیه اروپا با اشاره محتوای مذاکرات گفت: همچنین امروز در خصوص مسائل بشردوستانه، مین زدایی، سرنوشت زندانیان، مفقودین و تعیین حدود مرزی و تامین ثبات گفتگو‌های مفصلی انجام شد.

وی تصریح کرد: همچنین توافق کردیم نشست بعدی کمیسیون تعیین حدود مرزی در ماه نوامبر در بروکسل برگزار شود. در خصوص گشایش خطوط حمل و نقل تبادل نظر کردیم. معتقد هستیم آماده کردن مردم دو کشور برای صلح پایدار و بلند مدت ضروری است. قرار شد در پایان ماه نوامبر بار دیگر ملاقات کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
ایران باید با اتحادیه اروپا رایزنی کنه تا مفاد صلح دو کشور به ضرر ایران نباشه
اروپا محتاج گاز ایرانه و ایران باید از این اهرم فشار استفاده کنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی