بازدید 24498
با تحولات منطقه و جهان

حمله اسرائیل به سوریه با موشک‌های کروز و بمب‌های هدایت شونده/ کشف اسناد فوق محرمانه از املاک ترامپ توسط اف بی آی/ فروش اسناد موشکی ناتو توسط هکرها/ برگزاری رزمایش دریایی و هوایی جدید توسط چین در اطراف تایوان

حمله اسرائیل به سوریه با موشک‌های کروز و بمب‌های هدایت شونده، کشف اسناد فوق محرمانه از املاک ترامپ توسط اف بی آی، فروش اسناد موشکی ناتو توسط هکرها، برگزاری رزمایش دریایی و هوایی جدید توسط چین در اطراف تایوان و انتقاد تند سناتور آمریکایی از ترکیه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۳۷۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲ 27 August 2022

حمله اسرائیل به سوریه با موشک های کروز و بمب های هدایت شونده/ کشف اسناد فوق محرمانه از املاک ترامپ توسط اف بی آی/ فروش اسناد موشکی ناتو توسط هکرها/ برگزاری رزمایش دریایی و هوایی جدید توسط چین در اطراف تایوان

بین الملل تابناک: حمله اسرائیل به سوریه با موشک‌های کروز و بمب‌های هدایت شونده، کشف اسناد فوق محرمانه از املاک ترامپ توسط اف بی آی، فروش اسناد موشکی ناتو توسط هکرها، برگزاری رزمایش دریایی و هوایی جدید توسط چین در اطراف تایوان و انتقاد تند سناتور آمریکایی از ترکیه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

حمله اسرائیل به سوریه با موشک های کروز و بمب های هدایت شونده

خبرگزاری تاس به نقل از نیروهای روسیه‌ای حاضر در سوریه اعلام کرد، در حمله شب گذشته جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهر مصیاف در سوریه، پدافند هوایی ارتش سوریه توانست موشک‌ها و بمب‌های هدایت شونده شلیک شده به این شهر را رهگیری و نابود کند.

بر اساس اعلام ارتش روسیه، این حمله توسط چهار جنگنده اف-۱۶ انجام شده و طی آن چهار موشک کروز و ۱۶ بمب هدایت شونده به سوی شهر مصیاف شلیک شده است.

شب گذشته، صدای چندین انفجار در اطراف «مصیاف» واقع در حماه شنیده شده است.

یک منبع نظامی در وزارت دفاع سوریه در توضیح جزئیات این تجاوز گفت: پدافند هوایی ما حدود ساعت ۱۹ و ۱۵ دقیقه شامگاه پنجشنبه، با حمله هوایی اسرائیل که از سوی دریا به جنوب غرب استان طرطوس صورت گرفت، مقابله کرد.

وی با بیان اینکه حملات صهیونیست ها همچنین اطراف شهرهای حماه و طرطوس را هدف قرار داد و بیشتر موشک های شلیک شده هم سرنگون شد، خبر داد در پی حملات مذکور، دو غیر نظامی زخمی شدند، خسارات مادی به بار آمد و باعث آتش‌سوزی در برخی از مناطق شد.

منابع خبری ۲۳ مرداد ماه گذشته از فعال شدن سامانه پدافندی در طرطوس و دمشق در جنوب سوریه خبر دادند. این سامانه‌ها در پی حملات صهیونیست ها فعال شده بود.

کشف اسناد فوق محرمانه از املاک ترامپ توسط اف بی آی

بر اساس اطلاعات پُلیس فِدِرال آمریکا (اف بی آی) که صبح شنبه منتشر شد، ۱۴ جعبه از ۱۵ جعبه کشف شده از املاک دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین ایالات متحده در فلوریدا، حاوی اسناد طبقه بندی شده بودند، که بسیاری از آنها کاملا محرمانه بودند.

به گزارش آسوشیتدپرس، در اطلاعیه ۳۲ صفحه‌ای که به بهانه محافظت از شهود و مقامات مجری قانون و "یکپارچگی تحقیقات در حال انجام" به شدت جرح و تعدیل شده است، جزئیات بیشتری از مخفی سازی سوابق دولتی، مدت‌ها پس از پایان دوره مسئولیت ترامپ، در املاک مارالاگو فاش شده است.

این سند روشن می‌کند که چگونه نگهداری سوابق دولتی فوق سری، به رغم ماه‌ها درخواست مقامات آمریکایی، ترامپ را در معرض خطر قانونی جدیدی قرار داده است؛ درست زمانی که او زمینه را برای نامزدی احتمالی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ فراهم می‌کند.

اف‌بی‌آی در این سند تاکید کرده است: «دولت در حال انجام تحقیقات جنایی در مورد حذف و ذخیره‌سازی نامناسب اطلاعات طبقه‌بندی شده در فضاهای غیرمجاز و همچنین پنهان‌سازی یا حذف غیرقانونی سوابق دولتی توسط ترامپ است.»

اسنادی که قبلاً علنی شده بود نشان می‌دهد که مأموران فدرال آمریکا در حال بررسی نقض احتمالی چندین قانون فدرال، از جمله قانونی که بر جمع‌آوری، انتقال یا از دست دادن اطلاعات دفاعی تحت قانون جاسوسی حاکم است، هستند. سایر قوانین مربوط به پنهان کردن، چندپاره کردن یا حذف سوابق و تخریب، تغییر یا جعل سوابق در تحقیقات فدرال است.

ترامپ مدت‌هاست که به رغم شواهد موجود اصرار دارد، کامل با مقامات دولتی همکاری کرده است. او با مطرح کردن این تحقیقات به عنوان اقدامی با انگیزه سیاسی با هدف آسیب رساندن به دورنمای انتخاب مجدد او، سعی در جلب حمایت جمهوری خواهان دارد.

وی این سخنان را روز جمعه در شبکه اجتماعی خود تکرار کرد و گفت که او و نمایندگانش رابطه کاری نزدیکی با اف‌بی‌آی داشته‌ و «اطلاعات زیادی به آنها داده‌اند.»

فروش اسناد موشکی ناتو توسط هکرها

ناتو مشغول ارزیابی تأثیر نشت اطلاعاتی اسناد طبقه‌بندی شده نظامی است که یک گروه هکری، آنلاین آنها را می‌فروشد. این داده‌ها شامل طرح‌های تسلیحاتی است که توسط متحدان ناتو در جنگ اوکراین استفاده می‌شوند. هکرهای مجرم پس از سرقت اطلاعات مرتبط با یک سازنده بزرگ تسلیحات اروپایی، این پرونده‌ها را می‌فروشند.

به گزارش بی بی سی، هکرها پس از به دست آوردن اطلاعات متعلق به شرکت سازنده موشک ام‌بی‌دی‌ای، اسناد طبقه‌بندی شده را آنلاین می‌فروشند.

شرکت سیستم‌های موشکی ام‌بی‌دی‌ای اعتراف کرد که داده‌هایش در میان این مجموعه وجود دارد، اما ادعا کرد که هیچ یک از فایل‌های محرمانه متعلق به این شرکت نیست.

این شرکت پان‌اروپایی که مقر آن در فرانسه است، گفت که اطلاعاتش از یک هارد دیسک خارجی به سرقت رفته است و افزود با مقامات ایتالیا، که نشت اطلاعاتی در آن‌جا رخ داده، همکاری می‌کند.

تصور می‌رود که تحقیقات پیرامون یکی از تأمین‌کنندگان ام‌بی‌دی‌ای متمرکز باشد.

سخنگوی ناتو در بیانیه‌ای گفت: «ما در حال ارزیابی ادعاهای مربوط به داده‌هایی هستیم که ادعا می‌شود از ام‌بی‌دی‌ای به سرقت رفته است. هیچ نشانه‌ای مبنی بر به خطر افتادن شبکه‌های ناتو نداریم.»

مجرمان سایبری که در انجمن‌های آن‌لاین روسی و انگلیسی فعالیت می‌کنند، ۸۰ گیگابایت از داده‌های به سرقت رفته را به قیمت ۱۵ بیت‌کوین (هر بیت‌کوین تقریباً معادل ۱۸ هزار پوند است) می‌فروشند و ادعا می‌کنند که تاکنون این مجموعه را به حداقل یک خریدار ناشناس فروخته‌اند.

یک پوشه دزدیده شده حاوی طرح‌های دقیق تجهیزات ام‌بی‌دی‌ای است، اما این شرکت گفته است که این اطلاعات حساس نیستند.

هکرها در آگهی خود برای اطلاعات مسروقه ادعا کردند که «اطلاعات محرمانه‌ای از کارکنان شرکت‌هایی که در توسعه پروژه‌های نظامی محرمانه شرکت داشتند» و همچنین «اسناد طراحی، نقشه‌ها، ارائه‌ها، مطالب ویدئویی و عکس، قراردادها و ... مکاتبه با شرکت های دیگر» را در اختیار دارند.

یک نمونه رایگان ۵۰ مگابایتی از داده‌ها که توسط بی‌بی‌سی مشاهده شده است، شامل اسنادی با برچسب‌های «محرمانه ناتو»، «منحصر به ناتو» و «اطلاعات کنترل‌شده طبقه‌بندی نشده» است.

علاوه بر این نمونه، مجرمان اسناد دیگری را از طریق ایمیل ارائه کردند، از جمله دو مورد با برچسب «سِرّی ناتو.»

سطوح طبقه‌بندی ناتو عبارتند از؛

فوق سری کیهانی: افشای غیرمجاز آن صدمات بسیار شدیدی به ناتو وارد می‌کند.

سِرّی ناتو: افشای غیرمجاز آن آسیب جدی به ناتو وارد می‌کند.

محرمانه ناتو: افشای غیرمجاز آن به منافع ناتو آسیب می‌رساند.

منحصر به ناتو: افشای غیرمجاز برای منافع ناتو زیان‌آور است.

اطلاعات کنترل شده طبقه‌بندی نشده، برچسب امنیتی ایالات متحده برای اطلاعاتی است که دولت ایجاد کرده یا متعلق به آن است؛ اطلاعاتی که مستلزم حفاظت یا کنترل‌هایی برای انتشار مطابق با قوانین، مقررات و سیاست‌های دولتی قابل اجراست.

هکرها تأیید نمی‌کنند که آیا این مطالب از بیش از یک منبع هک شده به دست آمده است یا نه.

این پرونده‌ها که بی‌بی‌سی نتوانسته است مستقل آن‌ها را تأیید کند، جزئیات مأموریت «اطلاعات ارتباطی» یک اسکادران هوایی ایالات متحده را که در پایان سال ۲۰۲۰ در استونی بر فراز بالتیک انجام شد، شرح می‌دهد.

این جزییات شامل گزارش تماس‌ها، نام کامل، شماره تلفن و مختصات جی‌پی‌اس فردی است که گفته می‌شود در مرکز عملیات قرار دارد.

یکی از مقامات سابق ناتو گفت: «در ناتو طبقه‌بندی‌های بیش از حد زیادی وجود دارد، اما این برچسب‌ها مهم هستند. آنها را سازندگان این اطلاعات اعمال می‌کنند و عنوان « سِرّی ناتو» سرسری اضافه نمی‌شود.»

«این طبقه‌بندی واقعاً از آن نوع اطلاعاتی است که ناتو نمی‌خواهد علنی باشند.»

او افزود: با در نظر گرفتن اینکه به نظر می‌رسد اکثر پرونده‌ها بین سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۰ ایجاد شده‌اند، احتمال از طبقه‌بندی خارج شدن اسناد بسیار کم است.

فایل‌های نمونه همچنین شامل ارائه‌ای بودند که به نظر می‌رسید جزئیات عملکرد داخلی موشک مدولار ضد هوایی مشترک، از جمله مکان دقیق واحد ذخیره‌سازی الکترونیکی در آن را نشان می‌دهد.

یکی از آنها اخیراً برای استفاده در درگیری اوکراین به عنوان بخشی از سیستم شمشیر آسمان (Sky Saber) به لهستان فرستاده شد و قابل استفاده است.

شرکت سیستم‌های موشکی ام‌بی‌دی‌ای بحثی ندارد که اطلاعاتش نشت پیدا کرده است، اما می‌گوید: فرایندهای راستی‌آزمایی داخلی این شرکت نشان می‌دهد، داده‌هایی که آنلاین در دسترس هستند، نه داده‌های طبقه‌بندی شده هستند و نه حساس. با این حال، برخی از اسناد به سرقت رفته از ام‌بی‌دی‌ای برچسب «اطلاعات اختصاصی که نباید افشا یا تکثیر شوند» دارند.

شرکت سیستم‌های موشکی ام‌بی‌دی‌ای در دسامبر ۲۰۰۱ پس از ادغام شرکت‌های سیستم‌های موشکی در فرانسه، ایتالیا و بریتانیا ایجاد شد.

این شرکت ۱۳ هزار کارمند دارد و حاصل سرمایه‌گذاری مشترک شرکت‌های ایرباس، بی‌ای‌ئی سیستمز و لئوناردو است.

این شرکت سال گذشته ۳.۵ میلیارد پوند درآمد داشت و وزارت دفاع بریتانیا، ارتش ایالات متحده، اتحادیه اروپا و ناتو را مشتریان سیستم‌های تسلیحاتی خود می‌دانست.

برگزاری رزمایش دریایی و هوایی جدید توسط چین در اطراف تایوان

در حالی که گزارش‌هایی درباره سفر تعدادی از نمایندگان آمریکا به تایوان گزارش می‌شود، ارتش چین روز جمعه از رزمایش جدید در نزدیکی آب‌ها و حریم هوایی تایوان خبر داد.

بر اساس اعلام ارتش چین، این رزمایش، اقدام نظامی استاندارد در واکنش به تغییر اوضاع در تنگه تایوان است.

در این بیانیه اعلام شده است: «آموزش نظامی پرسنل ارتش در راستای دفاع از حق حاکمیت و امنیت چین و همچنین ثبات در تنگه تایوان ادامه خواهد یافت.»

هنوز زمان و مکان دقیق این رزمایش از سوی ارتش چین اعلام نشده است.

با وجود هشدارهای چین درباره سفر مقام‌های غربی به تایوان، یک سیاستمدار ارشد آمریکایی دیگر وارد این جزیره شده است.

مارشا بلکبرن، نماینده جمهوری‌خواه ایالت تنسی در مجلس سنا ـ که عضو کمیته نیروهای مسلح این مجلس است ـ در ساعات پایانی پنجشنبه (به وقت محلی) وارد جزیره تایوان شد.

«داگلاس یو تی‌ین سو»، مدیر کل وزارت خارجه تایوان از این سناتور استقبال کرد. سناتور آمریکایی بعد از ورود در توییتر نوشت: «من همین حالا در تایوان بر زمین نشستم تا پیامی به پکن ارسال کنم: ما مرعوب نمی‌شویم.»

بعد از سفر پلوسی، چین که تایوان را بخشی از کشور خود می‌داند، اقدام به برگزاری رزمایش‌های عظیم نظامی در دریا و هوا کرده است. چین احتمال توسل به زور نظامی برای پس گرفتن کنترل تایوان را منتفی ندانسته و سفر مقام‌های غربی به این جزیره را دخالت در امور داخلی خود توصیف می‌کند.

وزارت امور خارجه تایوان گفته بلک‌برن صبح جمعه با رئیس‌جمهور و وزیر خارجه تایوان دیدار خواهد کرد. در بیانیه وزارت خارجه آمده است: «دو طرف به تبادل نظر در خصوص مسائلی مانند روابط اقتصادی و تجاری تایوان-آمریکا خواهند پرداخت.»

انتقاد تند سناتور آمریکایی از ترکیه

باب منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنا که به یونان سفر کرده، تجاوز ترکیه را در مدیترانه شرقی به شدت مورد انتقاد قرار داد و آن را تهدیدی مداوم در این منطقه خواند.

به گزارش روزنامه یونانی "کاتمرینی"، «باب منندز» سناتور آمریکایی و رئیس کمیته روابط خارجی سنا روز گذشته در رویدادی در دانشگاه آتن، ترکیه را تهدیدی مداوم در مدیترانه شرقی دانست.

وی پس از دریافت دکترای افتخاری در اظهاراتی گفت: من انتظار دارم آمریکا، «رجب طیب اردوغان» را مسئول وضعیت کنونی بداند. وی سپس رئیس جمهوری ترکیه را متهم به تجاوز به کشورهای دیگر برای انحراف اذهان عمومی از شکست کنترل شرایط اقتصادی دانست که مردم ترکیه را در رنج و عذاب قرار داده است.

منندز که از شخصیت های کلیدی حامی همکاری های نظامی آمریکا و یونان بشمار می رود، در ادامه افزود: ترکیه با وجود موقعیتی که در ناتو دارد، با پروازهای تنش زا در دریای اژه، حاکمیت یونان را در این منطقه به چالش می کشد. نقض حریم هوایی با هواپیماهای جنگنده رفتاری غیرقابل قبول است و این اقدامات از سوی یک عضو ناتو پذیرفته نیست.

وی همچنین ادامه حضور ترکیه را در شمال قبرس "لکه ای مخوف در تاریخ اروپا دانست که باید برطرف شود" و اردوغان را در جریان بازگشایی محدود "ورشا"، حومه تحت محاصره فاماگوستا، در سال گذشته گزافه گو خواند.

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا خاطرنشان کرد که موضع رئیس جمهوری ترکیه در این مراسم مشخص کرد که هرگز علاقه ای به یافتن راه حل ندارد.

وی همچنین ترکیه را به دلیل روابطش با روسیه مورد انتقاد قرار داد و دولت مسکو را متهم کرد که در پی راهی برای دسترسی امن نظامی به دریای مدیترانه با هدف تهدید جنوب اروپاست.

منندز سپس تاکید کرد: اما ما نباید چنین اجازه ای بدهیم.

این سناتور دموکرات در پایان خاطرنشان کرد، ما باید با همکاری یکدیگر این اطمینان را ایجاد کنیم تا «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه بداند آمریکا و کشورهایی که به تمامیت ارضی و آزادی اهمیت می دهند در کنار یونان و متحدان ما خواهند بود.

ترکیه و یونان در حاکمیت جزایر و حق استخراج گاز به شدت با هم اختلاف دارند. این کشور در ماه‌های اخیر انتقادات بسیاری از استقرار نیروهای یونان در جزایر شرقی دریای اژه، نزدیک سواحل داشته است. این جزایر براساس "معاهده ۱۹۲۳ لوزان" و "معاهده ۱۹۴۷ پاریس" باید غیرنظامی باشند و هرگونه استقرار نیروی نظامی یا سلاح در این جزایر ممنوع است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۷
تابناک عزیز
100 درصد یعنی کل یک چیز
بنابر این مصرف گوشت قرمز باید صفر شده باشد.
لطفا در مفاهیم آماری دقت بفرمایید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
یعنی نصف شده عزیزم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
برای چی حیوانی بخاطر سیر کردن شکم انسان کشته شود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
ناشناس یازده و چهل، صددرصد شما میشه نصف شما؟ مگه مجبوری کامنت بزاری؟
ارمین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
باید. می. نوشت ۵۰ درصد کاهش یافته یعنی نصف شده
مفاهیم ریاضی قابل تفسیر نیستند
اگر آمریکا به برجام برگردد شیطنت هایش تازه شروع میشود انواع و اقسام نظریه بازی هایی که آماده کرده تا ایران را تهدید کند
ماشین اقتصادی و سیاسی و نظامی آمریکا در این چند دهه هیچگاه به نفع ایران حرکت نکرده است و هر نوع خباثتی داشته رو کرده است
تعجب میکنم دولت روحانی با کدام منطق به سمت حسن نیت با شیطان بزرگ حرکت میکرد نتیجه حسن نیت جز تحریم بیشتر و شهادت سردار سلیمانی ها بود
نزدیک بود داعش هم مرز ایران شود کما اینکه همین چند ماه پیش بود که ماشین تبلیغاتی شیطان بزرگ و ام آی سیکس و موساد در حال راه انداختن جنگ در مرزهای شرقی بودند که هوشیارانه و با هزینه آرام شد
همین الان مشکل امنیتی پیدا شود فورا دست به کار میشوند تا ماهی بگیرند و فقط و فقط دنبال خباثت هستند این دشمنی حتی با لبخند و مذاکره هم حل نشدنی است و قطعا مذاکره را بعنوان سلاح استفاده میکنند
پاسخ ها
محمدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
عزیزجان موضوع آمریکا ایران نیست . مشکل آمریکا روسیه است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
شماها می دونی مشکل استدلال هاتون چیه؟ مشکلتون اینه که یک سری پیش فرض هایی برای حصول نتیجه استفاده می کنید، که به نظر خودتون محترم و درست هست

امریکا شیطان بزرگ پیش فرض شماست، چرا امریکا دوست عزیز نباشه؟

امریکا من ندیدم تا به حال هند و آفریقای جنوبی رو تهدید کرده باشه. هر دو تا کشور هم مستقل هستند

پس لطفا دقت بفرمایید از چه گزاره هایی استفاده می کنید، چون این طور که یک طرفه به قاضی می روید پشیزی ارزش نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
یعنی دولت روحانی به اندازه تو دوزاری بیسواد سواد نداشتند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
دولت روحانی با همان منطقی به سمت آمریکا رفت که الان دولت رئیسی به سمت روسیه رفته !! در ضمن دست روسیه در ظلم وجنایاتی که علیه ایران در مقاطع مختلف مرتکب شده اگر بیشتر از آمریکا نباشد کمترهم نیست
ای بابا ! درسته که قطعا اسراییل به نیروهای ایرانی حمله نکرده ، اما تو هفته های آتی مراسم تشییع شهدای حرم خواهیم داشت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
یاران چ غریبانه
یاران چ غریبانه
رفتن از این خانه
هم سوخته شنع ما هم سوخته پروانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
اسرائیل بایدازبین برود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
اونقداسامی ساکنان غزه روتلویزیون زیرنویس
میکنه دیگه تقریبا"همه رومیشناسم
پس پوتین و سربازا و سلاح های ۲ زاریش چی کار دارن میکنن توی سوریه ؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
تا ایران هست روسیه در سوریه جان نیروهایش را به خطر نمی اندازد . هدف روسیه از حضور در سوریه فقط کسب منفعت است .
مگه دوران بزن در رو تموم نشده ؟!!!!
پس چرا دولت سوریه از حملات اسراییل به سازمان ملل و اتحادیه عرب شکایت نمیکند ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
سازمان ملل سازمان آمریکایی هستش از جلاد به جلاد شکایت کنه؟
ناشناس
| France |
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
خطاب به 1620
پس شما و روسیه و چین چرا عضوشین؟بیاین بیرون خب
اسد چرا خودش نمیاد بیرون بجنگه برای سوریه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
برای اینکه اون نمیخواد بره بهشت
بهشت را فقط ساختن برای ایرانی ها
تا زمانی که تروریست های مزدور روسیه در سوریه هستن باید هر روز بمباران بشن
چین منفعل تر از آن است کاری انجام دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
چماق و چوب تر کدخدای عالم همواره بر روی سر چین کمونیست است
مرگ بر لیبرالیسم و کمونیسم
زنده باد ناسیونالیسم
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
لیبرالیسم چیز بدی نیست.باور کن تو صدا و سیما اندک کسی معنیشو میفهمه.میشه ناسیونالیست بود و با جهان تعامل داشت.البته کار سختیه
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی