بازدید 3471

وقوع دو آتش‌سوزی مهیب در جنگل‌های فرانسه

وسعت این آتش سوزی‌ها و بحث‌ها درباره راه‌های مبارزه با آتش سوزی جنگل‌ها در فرانسه، امانوئل مکرون را بر آن داشت که چهارشنبه به مناطق درگیر این بحران سفر کند.
کد خبر: ۱۱۳۱۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲ 24 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات محلی فرانسه شنبه اعلام کردند، آتش سوزی که ۷۰۰۰ هکتار از جنگل‌های جنوب غربی فرانسه را در نزدیکی خلیج آرکاشون فراگرفت، اکنون پس از ۱۱ روز مبارزه آتش نشانان مهار شد.

آتش سوزی بزرگ دیگری که در تاریخ ۱۲ ژوئیه در همین منطقه اعلام شد، هنوز مهار نشده، اما دیگر پیشروی نکرده است. این دو آتش سوزی مهیب نزدیک به ۲۱ هزار هکتار جنگل را بلعیدند و بیش از ۳۶ هزار نفر را وادار به تخلیه محل سکونتشان کردند. ۶۰۰۰ گردشگر نیز از جمله کسانی بودند که کمپینگ‌های معروف «دون دو پیلا» را تخلیه کردند. این کمپ‌ها پس از آن دچار حریق شدند.

شهرداری این منطقه اعلام کرد، همه ساکنانی که در اقدامی پیشگیرانه از منطقه «لا تِست-دو-بوش» خارج شدند و هم اکنون آتش سوزی در آن مهار شده است، هم اکنون می‌توانند به خانه هایشان برگردند».

در لاندیراس، در ۴۰ کیلومتری جنوب بوردو، آتش سوزی ۱۳ هزار و ۸۰۰ هکتار از جنگل‌ها را سوزانده و هنوز به علت خطر از سرگیری، ساکنان نمی‌توانند به خانه هایشان برگردند. این آتش سوزی همچنان کنترل شده است. اندکی کمتر از یک سوم از ۱۶ هزار نفری که از مناطق لاندیراس خارج شدند، هنوز چراغ سبز برای بازگشت را دریافت نکرده اند.

دود ناشی از آتش سوزی‌های مهیب در این منطقه، سبب شد تا سه شنبه کیفیت هوا در مناطقی از فرانسه و حتی پاریس پایتخت این کشور تحت تأثیر قرار بگیرد.

وسعت این بحران و آغاز بحث و جدل‌ها درباره راه‌های مبارزه با آتش سوزی جنگل‌ها در فرانسه، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه را بر آن داشت، روز چهارشنبه به مناطق درگیر آتش سوزی سفر کند. وی در این سفر تأکید کرد که کشورش باید هواپیما‌های بیشتری برای اطفای حریق در اختیار داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی