بازدید 40317
سخنگوی صمت در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی

تولید تیبا، سمند و ساینا به پایان خط رسید/ خودرو‌های جایگزین مشخص شدند/ قیمت خودرو در بازار کاهش یافته است/ حذف قرعه کشی خودرو به کجا رسید؟

امید قالیباف گفت: همزمان با رشد کمی تولید، با ابتکار وزیر صمت و با هماهنگی با سازمان ملی استاندارد، تولید خودرو‌های تیبا، سمند و ساینا از ابتدای مرداد متوقف می‌شود و به جای آن خودرو‌های شاهین CVT، آریا، رانا AMT، هایما S۸ و آریسان۲ که ضرایب کیفی بالاتری دارند جایگزین خواهند شد.
کد خبر: ۱۱۳۰۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹ 18 July 2022

تولید تیبا، سمند و ساینا به پایان خط رسید/ خودرو‌های جایگزین مشخص شدند/ قیمت خودرو در بازار کاهش یافته است/ حذف قرعه کشی خودرو به کجا رسید؟

چهارشنبه یازدهم اسفندماه ۱۴۰۰، سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور کشورمان در بازدید از پیش اعلام نشده از ایران خودرو، دستور‌های مهمی در حوزه خودرو صادر کرد. رئیسی در این بازدید تاکید داشت در سال ۱۴۰۱ حداقل تولید ۳ خودروی قدیمی، متوقف و ۳ خودرو جدید با کیفیت مطلوب، تولید و عرضه شوند.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ با شروع سال جدید، یکی از برنامه های وزارت صمت، توجه به تولید خودروهای با کیفیت و افزایش عرضه به بازار خودرو بوده است؛ بنابراین، دو روز قبل سید رضا فاطمی امین در گفت‌وگویی اظهار داشت: کیفیت یکی از پنج هدفی است که ما در همه محصولات باید به آن توجه کنیم و طبیعتاً این موضوع به واسطه کارکرد و ایمنی در خودرو از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی افزود: سلسله جلساتی را با سازمان ملی استاندارد برگزار و موضوعات مختلفی را در تمامی محصولات از جمله خودرو بررسی کردیم. وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در مورد خودرو چندین موضوع مطرح است که یکی از آن‌ها کنار گذاشتن خودرو‌های قدیمی یا پلت پلت‌فرم‌هایی است که معادل فارسی آن بن سازه است. در این راستا، تولید تیبا با توافق کاملی که با سازمان ملی استاندارد داشتیم، کاملا متوقف شد که البته تعهداتی از قبل بوده با شرایطی. ما برای خودرو‌هایی که تولید و برای آن‌ها تعهدی ایجاد شده و مشتریان در واقع ذیحق هستند، تدابیری اندیشیده ایم که تحویل داده شوند.

به گفته فاطمی امین، خط تولید تیبا، ساینا و سمند متوقف شده و در آینده نیز خط تولید پژو ۴۰۵ به تدریج متوقف می‌شود. قطعاً استاندارد و کیفیت یکی از اصولی است که قابل خدشه و کوتاه آمدن نیست که ما بخواهیم به خاطر منافع بنگاه‌هایی، راحتی و آرامش امنیت مردم را زیر سوال ببریم. این یک اصل است که هم وزارت صنعت، معدن و تجارت و هم سازمان ملی استاندارد ایران روی آن توافق دارد.

فاطمی امین گفت: سازمان ملی استاندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت هر دو سازمان حاکمیتی است که تلاش می‌کنیم همه محصولات از جمله خودرو که کیفیت آن مورد دغدغه مقام معظم رهبری است و عموم مردم، این حقوق مردم رعایت شود و از آنجایی که استاندارد حداقل کیفیت‌ها را بیان می‌کند، خودرو حداقل کیفیت را داشته باشد که البته ما باید انشاءالله قدم‌های بالاتری در جهت ارتقای کیفیت برداریم.

چند خبر خودرویی از سخنگوی صمت

امید قالیباف امروز در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی اظهار داشت: گزارش های مالی شرکت‌های خودرویی نشان می‌دهد این صنعت در خرداد ماه با ۱۸ درصد رشد رکورددار رشد بخش تولید در اقتصاد بود.

وی افزود: همزمان با رشد کمی تولید، با ابتکار وزیر صمت و با هماهنگی با سازمان ملی استاندارد، تولید خودروهای تیبا، سمند و ساینا از ابتدای مرداد متوقف می‌شود و به جای آن خودروهای شاهین CVT، آریا، رانا AMT، هایما S8 و آریسان۲ که ضرایب کیفی بالاتری دارند جایگزین خواهند شد.

تولید تیبا، سمند و ساینا به پایان خط رسید/ خودرو‌های جایگزین مشخص شدند/ قیمت خودرو در بازار کاهش یافته است/ حذف قرعه کشی خودرو به کجا رسید؟

سخنگوی صمت، نتایج اقدامات کمی و کیفی این وزارتخانه در صنعت خودرو را قابل مشاهده دانست و گفت: این صنعت طبق ابلاغ هشت ماده ای ریاست محترم جمهور در حال گذار پلت فرمی از شکل سنتی به مدرن است و طبق سند تحول خودرو مسیر کیفی سازی در سال آینده شتاب بیشتری خواهد گرفت.

قالیباف در مورد تعهدات خودروسازان برای سه خودرویی که تولید نمی‌شوند، گفت: جمع این تعهدات کمتر از ۵۰ هزار دستگاه است و طبق هماهنگی با سازمان استاندارد شماره گذاری خواهند شد.

وی با اشاره به خروج پانزده طرح خودرویی از شمول قرعه کشی در مرحله اول تخصیص یکپارچه گفت: در مرحله دوم تخصیص یکپارچه (که در حال انجام است) و با افزایش رشد تولید، ۵۰ درصد طرح های فروش خارج از قرعه کشی عرضه خواهد شد و این روند تا حذف کامل قرعه کشی ادامه خواهد یافت.

سخنگوی صمت گفت: هدفگذاری امسال ایجاد جریان پایدار تولید و ساماندهی عرضه و مدیریت التهاب بازار خودروست و رصد قیمتها در بازار نشان می دهد شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار هستیم.

قالیباف در پایان گفت: در ماه آینده خبرهای خوبی از صنعت خودرو به اطلاع مردم خواهد رسید.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۴۸
خوب ما که نمیتونیم ماشین بالاتر از ۳۰۰ تومن بخریم چه کنیم خرسواری کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
داداش ما ماشین صد تومنی هم نمیتونیم بخریم چی میگی
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
توقف پراید و پیکان اشتباه بزرگ صنعت خودروسازی و توطئه بود. خودروهایی که صفر تا صدش دست خودمون بود و کسی هم نمیتونست تحریمش کنه. حالا یه کم مصرف سوختش بالا بود چه اشکال داشت، ما میلیاردها بشکه نفت داریم و چه اشکال داره مقداریش و مردم ارزون مصرف کنند.
الان هم توقف سمند و پژو که صفر تا صدش دست خودمون هست و ارزان قیمت هستند اشتباه است.
خودروسازها اینها رو حذف میکنند برای اینکه مشمول قیمت گذاری هستند و اونهایی رو نگه میدارند که هر قیمتی دلشون خواست میتونن بفروشند....
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
برادر تو را خدا از این حرف من ناراحت نشو اما اگر قرار بود هر کس روی زمین راه می رود و بالای 18 سال است برای خودش حق داشتن خودرو قائل شود الان باید 1 میلیارد خودرو در چین،1 میلیارد خودرو در هند ،80 میلیون خودرو در کشورهایی مثل مصر،اتیوپی و نیجریه
توی خیابان می چرخیدند .برای داشتن خودرو اصل وجود داشتن اصل اول است ولی شرط دوم داشتن حدی از پول است که با توجه به شرایط فعلی ایران تعداد خودرو دارها را به ده درصد افراد بالای 18 سال محدود می کند بقیه باید از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
خودروهای ارزان را حذف تا خودروهای گرانتر و روی دستشان بادکرده را بفروشند
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
دقیقا
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
دقیقا همینه
مگه کوییک خیلی استاندارد تر از تیبا یا سمند است؟یا شاهین خیلی بهتر از ساینا است؟.
یا ساینا پلاس چقدر کیفیتش از ساینا معمولی بالاتر است؟
خلاصه پشت پرده خودرو سازها با پلیس و استاندارد بستند که به ترتیب خودروهای پرتیراژ و ارزانتر رو از رده خارج کنند تا مافیای خودرو بهتر بتونه فرغون های گرانترشو به ملت قالب کنه (حذف پراید به عنوان پرتیراژترین خودرو کشور در اوج تقاضا و بحران عرضه خودرو بزرگترین خیانت به مردم بود به طوری که بعد از عدم تولید پراید بود که قیمت خودرو سر به فلک کشید)
ما خیلی ملت مظلوم و بدبختی هستیم. تاریخ در مورد ما چه خواهد گفت؟
همش وعده و دروغ.کیفیت خودروهای داخلی ۴۰ ساله داغونه
همش به نفع خودروساز و دلال و بی توجه به خواست عموم مردم متاسفانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
چرا ما تولید کننده ها باید به مردمی که همچنان فرزندآوری ، می کنند توجهی کنیم، شما فقط باید به ما پول بدهید تا ما زندگی لاکچری داشته باشیم
نگاه کنید کشورهای ضعیف مثل شماها کار میکنند خودروهای بی کیفیت تولید میکنید میدین دست مردم اونم از خدمات نمایندگی هاتون جمع کنید مسخره بازیتون مردم و بیچاره کردین با این گاری هاتون
اقاي قاليباف از برنامه هاي چالشيت چه خبر؟
پاسخ ها
احمد
| Ukraine |
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
میگم قالیباف همون نبود که تو صداوسیما کار میکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
الان نفعش توو طرفداری از فرغونسازاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
یه سمند بهش دادند شده سخنگو دیگر اونها را به چالش نمیشه اوضاع مملکت همینه
واقعا خودرو ها بی کیفیت و آشغالن
تکلیف پیش خریدها چه می شود دوم سمند که از همه بهتر بود
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
سمند تنها خودرو با نام ایرانی و تنها یادگار زنده یاد دکتر
حسن حبیبی بود و کنار گذاشتن آن پشت پا زدن به ارزش های ملی و میهنی است ضمن آنکه مصرف کننده باید نظر بدهد نه آقای وزیر که حتی سوار سمند هم نشده
چه خبر خوبی. خداقوت
حذف سمند بزرگترین خیانت در خودروسازی ایران است.
دقیقاً دو خودرویی که طراحی داخلی بودند حذف شدند.
پیکان انگلیسی رو چهل سال تولید کردید، چرا سمند به بیست سال هم نرسید؟
این خیانت به ملت ایران را هرگز نخواهم بخشید.
والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
سمند داریااااا
الان اسم ما در اومده برای آذر تکلیف چیه اون وقت میخوان بگن بیا اینو ببر پول اضافه تر بده یا بیا پولتو پس بگیر سود این پول کلا شده 1 تومن این بازی ها چیه با این مردم می کنید سرمایه های ملت گرفتید باهاشون کار می کنید بعد ب عنوان انصراف می خوای بگین ما سود از انصراف دادیم ب مشتری کلاهبرداری اسلامی این یه روش نو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
تعهدات قبلی رو میدن ظاهرا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
ساده ای تو. تا چند سال دیگه تولیدش را تمدید میکنن.
مگر تیبا و ساینا چند ساله اومده که میخواد از دور خرج بشه
شاهین که خیلی ارزونه با موتور تیباش.
رانا هم که با موتور 206بیست ساله تولید مبشه.
کی پشت این ماشین بازی هاست خدا می دونه
اقتصاد کشور وله خودرو سازی ولتر.
عشق فقط حنگ و جدال سیاسی و دیگر هیچ.
کلی خرج شاهین کردن کسی نمی خره میخان بدن به خلق الله با قیمت گزاف
جناب قالیباف نکنه شما هم مثل اونهایی باشی که بیش از چهل ساله سهمشونو از شرکتهای خودردو سازی میگرن وچشمشان را بر روی جنایتها و دزدیهای که می کنند می بندن و هنوز این قصه پرغصه ملت مظلوم ایران ادامه داره فکر نکنین ملت متوجه نیست شکر خدا همه ملت می دانتد روزی دست عدالت و انتقام از این جنایتکاران بیرون خواهد آمد و....
سلام. این بنده خدا امید قالیباف منتقد بود، سریع آوردن تو مجموعه خودشون، مواضعش ناگهان تغییر کرد. خودروسازی ایران یکی از بزرگنرین جنایتکاران تاریخ ایران است.
تمام خوروهای حذف شده خودروهای مورد استقبال مردم بوده منتها بدلیل آنکه برای خودرو ساز صرفه اقتصادی ندارد به بهانه کیفیت و.. از تولید خارج می شوند با یک منت سر مردم
خوب وقتی هزینه تولید سمند با دنا برای خودروساز تفاوتی ندارد ولی در سود تفاوت زیاد دارد نیاز ی به وازارتخانه و استاندارد و.. نیست به حال خودشان هم بود دیگه سمند رو تولید نمیکردن در مورد سایپا هم همینطور
لطفاً واردات با تعرفه صفر را آغاز کنید اون موقع اگر توانستید حرف از استاندارد و مردم داری بزنید
خب شاهین و کوییک هم همین پراید و تیبا هستند با چراغ و سپر جدید و قیمت گرانتر ؟؟!!! ملت رو اوسکول فرض کردید ؟؟؟
مسئولین محترم یا معنی جایگزیین رو نمیدونند یا معنی شعور مردم رو !
این دوتا کارخانه بطور کل اصلاح ناپذیرند سالها با فساد و کلاهبرداری پیش رفتند بطور کل باید تعطیل شوند و کارگرانشان به کارخانه های جدید منتقل شوند
سلام
آقای قالیباف هم به نان و نوایی رسید بالاخره و پست گرفت

امیدواریم حالا که سخنگوی وزارت صمت شده و اصطلاحا رفته آن طرف میز باز هم انتقادگر خوبی به وضع موجود باشد و در صدد توجیه وضع موجود نباشد.
انشالله
براتون نمی صرفید نه ؟!
همین اقای سخنگو تاچندوقت پیش منتقد بود حالا با یک سمت که بهش دادن مدافع شد
بسیار محضوض و خوشبختیم از اینکه خبر تعطیلی ایران خودرو را میشنویم و امیدواریم صنایع جایگزین به زودی آغاز به کار بکنه. صنایع فرغون سازی از اول انقلاب تا الان مردم را چاپید و تا حلقوم زیر بدهکاری کرده و هزاران هزار کشته در تصادفات تنها دستاورد خودکفانی در سنایع خودروسازی ایران بوده است. خدا را شد درش تخته شد
همچین میگه انگار چی قراره جایگزین بشه. اریا همون تیبا و سایناست که بزک شده. خر همون خره فقط پالونش عوض شده
خودت منتقد باشی و پست بگیریو بشی حمایت کننده عجیبه این دوره زمونه
زندگی فقط برای نسل پنجاهوهفتی بود، دهه ۵۰ با پول هنگفت نفت فله ای به دانشگاه رفتند و دهه ۸۰ با پرواز قیمت نفت میلیاردر شدند. الان حتی با حقوق ۲۰ میلیونی هم نمیشه صاحب شاهین ۴۰۰ میلیونی شد.
اینها جایگزینن؟ قالیباف توهم تا پست گرفتی رفتی تو دارو دسته ....قیمت اونها با اینها یکی هستن؟
جناب قالیباف اومدن بهت سمت دادن که دیگه به چالش نکشیشون... چه ترفند کهنه و نخ نمایی برای حذف منتقدین...
اینکه سمند را به علت کیفیت پایین تولیدش را متوقف کرده اند کاری بسیارخوب بجای خود. ولی سمند واژه ونامی زیبا است که حیف است مثل پیکان فراموش شود.چه خوب است نام یکی ازمحصولات جدید را سمند بگذارند بجای نامهای بی مسمایی چون رانا تیبا تارا و....انشالله که درخودروهای جدید که وعده تولیدشان داده شده این نام زیبای ایرانی استفاده شود.
خدا وکیلی وانت و یا هاج بک راماشین خانوادگی می دانید.یا شاهین دستکاری شده موتور پرایدی
خر همون خره. جلش عوض میشه.
نگو تيبا ، بگو تيپا !!!
تیبا و سمند براشون نمی صرفید دیگه . وگرنه اینا حداقل از پراید که بهتر بودند . با توقف تولید این خودروها بسیار گرلن خواهند شد. دوم اینکه همینکه جایگزین تیبا و سمند رو هایما اعلام می کنند تکلیف باقی قضاوتها و کارهاشون مشخصه
چقدر احمقانه س که فکر کنیم یک شرکت بر خلاف منافع خودش در جهت کاهش قیمت محصولات خودش تلاش خواهد کرد !!!!
خدا رو شکر آقای قالیباف هم به سهم خود از سفره انقلاب رسید .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست