بازدید 3533

آغاز وضعیت اضطراری گرمای هوا در انگلیس

با افزایش شدید گرمای هوا در انگلیس، سازمان هواشناسی برای بیشتر مناطق این کشور بالاترین سطح هشدار آب‌وهوایی را صادر و پیش‌بینی کرده است که امروز (دوشنبه) و فردا (سه‌شنبه) دما هوا برای نخستین بار در تاریخ انگلیس به ۴۰ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.
کد خبر: ۱۱۳۰۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰ 18 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، دولت انگلیس جلسه اضطراری تشکیل داده است تا تدابیر ویژه‌ای را برای مساعدت به مراکز اورژانس کشور در روزهای آینده برنامه ریزی کند. «استیو بارکلی» وزیر بهداشت انگلیس در همین خصوص اعلام کرد که شیفت کاری در مراکز پاسخگویی، بیمارستان‌ها و به طور ویژه بخش اورژانس و سازمان آمبولانس را افزایش داده است. وی همچنین به مردم کشور توصیه کرد که نکات بهداشتی را در خصوص خود و افراد آسیب‌پذیر در همسایگی خود مد نظر قرار دهند.

طبق اعلام سازمان هواشناسی، وضعیت اضطراری آب‌وهوایی از مناطق جنوب شرق انگلیس آغاز شده و تا فردا به نقاط مرکزی کشور یعنی تا منچستر و یورک می‌رسد. سازمان هواشناسی ۵۰ درصد احتمال داده است که دمای هوا به ۴۰ درجه سانتی‌گراد برسد که اگر چنین شود رکورد تازه‌ای در انگلیس به شمار می‌رود.

وضعیت اضطراری بدین معناست که شرایط آنقدر حاد است که «ممکن است افراد سالم و آسیب پذیر دچار بیماری و یا تلف شوند». اعلام هشدار قرمز همچنین این معنا را می‌دهد که اختلالات گسترده‌ای در خدمات بهداشتی، مدارس و حتی نیروگاه‌های هسته‌ای ایجاد خواهد شد.

این در حالیست که سازمان هواشناس برای سایر مناطق انگلیس، ولز و جنوب اسکاتلند هم هشدار نارنجی صادر کرده که به معنای افزایش خطر مرگ برای عموم مردم است.

«کیت مل‌هاوس» معاون نخست وزیر انگلیس که ریاست جلسه اضطراری دولت در روز شنبه را برعهده داشت به خبرنگاران گفت که سیستم حمل‌ونقل کشور در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه مختل خواهند شد و از مردم خواست تا حد امکان سفر نکنند. او همچنین عنوان کرد که برای مدارس شیوه‌نامه‌هایی بهداشتی صادر شده است تا سلامتی دانش‌آموزان تضمین شود.

البته برخی مدارس از امروز به استقبال تعطیلات تابستانی رفته و سایر مراکز آموزشی هم محدودیت‌ها درباره پوشش دانش‌آموزان را لغو کرده‌اند.

دکتر نیکوس کریستیدیس از اداره هواشناسی انگلیس گفت: «پیش‌بینی دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد نتیجه تغییرات آب و هوایی است. امیدوار بودیم به این وضعیت نرسیم اما برای اولین بار است که پیش‌بینی می‌کنیم دمای بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد در انگلیس باشد.» وی افزود: در یک مطالعه اخیر متوجه شدیم که احتمال روزهای بسیار گرم در انگلیس رو به افزایش است و این وضعیت در طول قرن ادامه خواهد یافت. او پیش‌بینی کرد که شدیدترین دما در جنوب شرقی انگلستان مشاهده خواهد شد.

موج گرما نه تنها انگلیس که سراسر اروپا را فرا گرفته است و توده‌ای از هوای گرم از آفریقا و اسپانیا به سمت شمال اروپا در حال حرکت است.

گرمای شدید ۴۰ درجه پدیده‌ای است که بیشتر مردمان جنوب اروپا با آن آشنایی دارند. در غرب اروپا این پدیده آب و هوایی نادر بوده اگرچه این مناطق نیز از پیامدهای ناگوار اقلیمی به دور نمانده‌اند. یک سال پیش مردم در برخی نقاط که اکنون موج گرما به آن رسیده شاهد باران‌های سیل‌آسا بودند.

دمای زمین تحت تاثیر تولید گازهای گلخانه‌ای ناشی از فعالیت بشر به نسبت سال‌های ۱۸۵۰ تا ۱۹۰۰ (دوران ماقبل صنعتی) حداقل یک درجه افزایش یافته و همچنان در حال افزایش است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی