بازدید 6765
۱

فرانسه از امارات گازوئیل وارد می‌کند

یک مقام فرانسوی گفت که فرانسه و امارات روز دوشنبه توافقی را امضا خواهند کرد که به موجب آن امارات عرضه گازوئیل به فرانسه را تضمین خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۳۰۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰ 16 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، این قرارداد همزمان با سفر شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات به پاریس در ۱۷ تا ۱۹ ژوئیه امضا خواهد شد.

این اولین سفر خارجی وی پس از به قدرت رسیدن در ماه مه و اولین سفر یک رهبر امارات از سال ۱۹۹۱ است.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه توانسته است رابطه خوبی با محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات ایجاد کند و این رابطه، سرمایه‌گذاری‌ گسترده‌ای برای دو کشور برقرار کرده است. اخیراً فرانسه بزرگترین قرارداد فروش جنگنده‌های رافائل به یک کشور خارجی را با امارات امضا کرد.

این مقام دولت فرانسه در مورد این دیدار گفت: این یک حرکت قوی و نمادین است.

فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی در پی تهاجم روسیه به اوکراین که موجب کاهش عرضه گاز روسیه به اروپا شده است به دنبال تنوع بخشیدن به منابع انرژی خود بوده‌اند.

این مقام دولتی فرانسه ادامه داد: دو کشور همچنین در مورد مشارکت جهانی و راهبردی برای شناسایی پروژه‌های مشترک در بخش‌هایی مانند هیدروژن، انرژی‌های تجدیدپذیر و هسته‌ای در کشورهای خود و دیگر مناطق توافق خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، شرکت نفت و گاز روسیه (گازپروم) اعلام کرده که تعمیرات خط لوله «نورد استریم ۱» را که مسئول تحویل بخش اعظم گاز روسیه به آلمان و تعداد دیگری از کشورهای غرب اروپاست، آغاز می‌کند.

توقف ۱۰ روزه در فعالیت این خط لوله در تئوری، تنها یک مساله تشریفات فنی است اما در فضای جنگ اوکراین و زورآزمایی مسکو و کشورهای غربی، می‌توان برداشت دیگری از آن داشت که آینده انتقال گاز روسیه به اروپا را مبهم می‌کند.

مسکو در هفته‌های اخیر با استناد به یک مشکل فنی، تحویل گاز از نورد استریم را ۶۰ درصد کاهش داد، تصمیمی که برلین آن را «سیاسی» خواند. گازپروم در سایر نقاط اروپا نیز اقدام مشابهی انجام داده بطوری که انتقال گاز را به برخی کشورها کاهش داده و در برخی دیگر همچون لهستان و بلغارستان کاملا قطع کرده است.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. در ۲۳ فوریه (۴ اسفند) و تنها یک روز پیش از آغاز جنگ اوکراین، شورای اتحادیه اروپا در واکنش به این اقدام نخستین بسته تحریمی را علیه روسیه تصویب کرد.

پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ اوکراین با همه تبعات گسترده سیاسی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی‌اشپنجمین ماه خود را می‌گذراند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
از ایران هم قاچاق میشه امارات
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست