بازدید 35995
۵

همدان فقط تا نیمه مردادماه آب دارد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از تنش آبی شدید در همدان خبر داد و گفت: همدان فقط تا نیمه مردادماه، آب دارد.
کد خبر: ۱۱۲۹۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰ 12 July 2022

به گزارش «تابناک»، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با ایسنا پیرامون جلسه با وزیر نیرو، اظهار کرد: تا نیمه مردادماه در همدان، آب داریم و اگر فکری به حال آن نشود دچار تنش آبی شدید خواهیم شد.

فلاحی تصریح کرد: در این جلسه نسبت به تکمیل لوله‌گذاری از سد تالوار به همدان که ۱۸ کیلومتر از آن باقی مانده و همچنین رینگ ۱۶ کیلومتری انتقال آب از تصفیه‌خانه مهاجران به شرق همدان، تاکید شد.

وی ادامه داد: با این اقدامات، همدان از تنش آبی شدید نجات پیدا می‌کند تا در آینده به دنبال منابع پایدارتری باشیم.

این نماینده مجلس در رابطه با زمان اتمام پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان، مطرح کرد: نمی‌توانیم زمانی برای این کار تعیین کنیم و سرعت کار، تعیین کننده زمان اتمام پروژه است.

فلاحی خاطرنشان کرد: قسمتی از مشکلات، مربوط به کمبود منابع است اما مشکل اصلی این است که در چهار سال گذشته، پیشرفت پروژه صفر بوده و همدان را دچار مشکل کرده است.

وی تاکید کرد: در جلسه‌ای که با وزیر نیرو داشتیم درخواست تانکر بیشتر، برای آب‌رسانی به روستاهایی که با تانکر، آب‌رسانی می‌شوند را مطرح کردیم همچنین ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای آب‌رسانی به روستاهای مناطق محروم در پیشخور، درخواست شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت تکمیل برج‌های خنک‌کننده در نیروگاه شهید مفتح، توضیح داد: در این نیروگاه، فقط یک برج کامل شده و ما از وزیر درخواست داشتیم که این برج‌ها سریع‌تر تکمیل شوند تا بتوانیم از پسابی که در نیروگاه مصرف می‌شود، استفاده بهتری داشته باشیم‌.

فلاحی با اشاره به عدم موفقیت همدان در احداث دو پست برق، مطرح کرد: بعد از تنش آبی ممکن است به تنش برق برخورد کنیم چون بیش از ظرفیت پست‌های برق از آن‌ها استفاده کرده و ممکن است برای تامین برق صنایع، دچار مشکل شویم بنابراین لازم است در این زمینه، اقدامات جدی صورت بگیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۵
انتشار یافته: ۵
نمایندگان محترم در این چهارسال که پروژه متوقف بوده چکار می کرده اند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
اینو باید از روحانی بپرسی و مجلس قبلی
هر شهر دیگری بود گوش فلک از مشکل بی آبی اش کر شده بود اما دریغ از مردم و مسئولین همدان با این مثلا نجابتشان !! در زمانه ای که فقط به مشکلات کسانیکه فریاد میزنند رسیدگی می شود سر ما همدانی ها همیشه بی کلاه مانده است
چو دخلت نیست خرج آهسته تر کن که می گویند ملاحان سرودی اگر باران به کوهستان نبارد به سالی دجله گردد خشک رودی
علت اصلی گسترش بی رویه شهر، بدون توجه به عدم وجود منابع آبی.

عجیب اینه که این شهرها ممکنه امکان سکونت در آینده نزدیک رو نداشته باشند و باید جمعیت آنها کاهش داده شود.

انتقال اب از حوزه های دیگر فقط نابودی کل ایران ...

باید ساخت مسکن متوقف و به مردم آب سهمیه ای خیلی کمی داد که بشه حداقل مدیریت کرد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست