بازدید 6810

فنلاند: برای رضایت ترکیه قوانین خود را تغییر نمی‌دهیم

وزیر امور خارجه فنلاند اعلام کرد که این کشور برای رضایت ترکیه قوانین کشور خود را تغییر نخواهد داد و تنها در صورت وجود مدارک کافی با درخواست ترکیه برای استرداد افراد موافقت خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۲۷۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰ 02 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، پکا هاویستو در یک کنفرانس مطبوعاتی که در هلسینکی و پس از گفت وگو با همتای لهستانی خود برگزار شد، گفت: اگر شرط ترکیه برای عضویت فنلاند در ناتو تغییر در قوانین ما باشد، فنلاند چنین امتیازاتی نخواهد داد.

به گفته وزیر امور خارجه فنلاند، یادداشت تفاهم میان ترکیه، سوئد و فنلاند به تغییرات در قوانین یا هر خواسته دیگری در این زمینه اشاره نمی‌کند و فنلاند نیز چنین تعهداتی نداده است.

هاویستو ادامه داد که هلسینکی ممکن است با خواسته‌های ترکیه برای تحویل افرادی که از نظر آنکارا تروریست هستند موافقت کند اما تنها در صورتی این کار را خواهد کرد که شواهدی برای اثبات این ادعاها وجود داشته باشد.

وزیر امور خارجه فنلاند افزود: مساله کردهای ساکن فنلاند و سوئد هستند، اما وقتی موضوع به جنایتکاران مربوط می‌شود، جرم ارتکاب به تروریسم باید در فنلاند نیز ثابت شود.

به گزارش ایرنا، به دنبال واکنش جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، آنکارا که مخالفت خود را با پیوستن فنلاند و سوئد به این پیمان همزمان با برگزاری نشست سالانه آن در مادرید کنار گذاشت، از این دو کشور خواست تا ۳۳ مظنون تروریستی مورد درخواست آنکارا را تحویل دهند.

فنلاند و سوئد در ۱۸ مه (۲۱ اردیبهشت) درخواست عضویت خود در ناتو را برای استولتنبرگ دبیرکل سازمان آتلانتیک شمالی ارسال کردند.

عضویت دو کشور فنلاند و سوئد در اتحاد ناتو منوط به تائید یکپارچه کشورهای عضو ناتو است.

تمامی ۳۰ کشور عضو ناتو باید برنامه‌های توسعه این سازمان و عضویت کشورهای جدید را تائید کنند.

ترکیه به این دلیل ابتدا با عضویت این دو کشور در ناتو مخالفت می‌کرد که آن‌ها با افراد مرتبط با گروه شبه نظامی کارگران کردستان (پ. ک. ک) که آنکارا آن‌ها را تروریست می‌داند، در ارتباط هستند؛ این دو کشور سال ۲۰۱۹ صادرات تسلیحات به ترکیه را به همین دلیل متوقف کردند.

سوئد و فنلاند می‌گویند که تروریسم را محکوم کرده و از همکاری احتمالی با آنکارا در این رابطه استقبال می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۸
فعلا که ترکیه کلید ورود شما به ناتو هست. تازه شما اجازه درخواست به ناتو گرفته اید نه امضای ورود. همه اعضای ناتو باید بر صداقت اقدامات شما تاکید کنند و تاییدش کنن. نه اکثریت. خواب دیدی یکم قوانین ورود به ناتو رو دوباره مطالعه کن
پ ک ک را، کل دنیا تروریست می داند
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
ترکیه کشور تروریست پرور و اشغالگریه ..کوردها خواهان آزادی و حق سرنوشت خود هستند ..ترکیه علیه کورد و ارمنی مرتکب جنایت جنگی و نسل کشی شده باید کورد ها آزاد شد ک دوباره تکرار نشه
کشورهای آزاد الگوی دموکراسی و حقوق بشر. اردوغان دیکتاتور سقوط حتمی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
عمو جان، اين كشورهاي آزاد مورد نظرت، مهد تروريستهاي پ ك ك هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
اردوغان سقوط بکنه یا نه، کشور موهومی کُردستان بزرگ هرگز به وجود نمیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
اشتباهی مثبت دادم
بدچوری گند زد به هیکل اردوغان
پاسخ ها
آراز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
جوجه رو آخر پاييز ميشمرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
از همون گندهایی که اردوغان به گروهک های تروریست و وطن فروش پانکُرد میزنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
شب دراز است و قلندر بیدار
ydpi
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
دوست عزیز تاکنون 6 تروریست را تحویل داده اند و قراره حدودا 60 تروریست دیگه را تحویل بدن/ اخبار را درست پیگیری کن
احسنت
اردوغان سیاستمدار بزرگیست میداند چیکار باید بکند
تورکیه به خواسته های خود رسیده لغو تحریم سلاح به تورکیه اولین شرط تورکیه بوده
درود به شرف کشورهای آزاد
به نظرم فنلاند و سوئد در توهم فریب دادن و دور زدن کشور ترکیه هستن اما باید بدانند قوانین ناتو بسیار شفاف هست و هر کشور سهم خود را در مبارزه با تروریست در کشور خود انجام دهند و تروریستهای کرد پ ک ک و سایر تروریستهای جهانی که اعضای ناتو در فهرست تروریست دارند تحویل و زندانی و اخراج کنند حتی یونان هم که رقیب ترکیه و دشمن خونی ترکیه هست نمیتواند به تروریستهای کرد پ ک ک پناهندگی دهد چه برسد به کشور که هنوز مهر امضایش خشک نشده و اصلا هنوز امضایی نشده و قرار بر راستی آزمایی شده است
ترکیه بزرگترین حامی داعش وترور و نسل کشی های متفاوت از ارامنه و کوردها گرفته تا آذری های درزمان عثمانیها درتبریز الان هم داره فقط حرف میزنه بقول معروف باید اثبات کنه کی تروریسته والا اونجا دیگه دیکتاتوری نزژادپرستانه نیست که مملکت دموکراسیانه ست.. خلاصه کل دنیامیدونن اردوغان دردش چیه
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی