بازدید 7410
خوانده می‌شوید

نسبت پرداختی‌های میلیاردی به کیفیت فوتبال ایران منطقی است؟

فصل نقل و انتقالات فوتبال ایران فرا رسیده و تیم‌های حاضر در لیگ برتر ایران به جنب و جوش زیادی افتاده‌اند. در این میان و در لابلای اخبار و شایعات نقل و انتقالاتی، خبر‌هایی هم از رقم قرارداد بازیکنان و مربی‌های لیگ برتری به رسانه‌ها درز می‌کند که بعضا تایید هم می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۶۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹ 25 June 2022

فصل نقل و انتقالات فوتبال ایران فرا رسیده و تیم‌های حاضر در لیگ برتر ایران به جنب و جوش زیادی افتاده‌اند. در این میان و در لابلای اخبار و شایعات نقل و انتقالاتی، خبر‌هایی هم از رقم قرارداد بازیکنان و مربی‌های لیگ برتری به رسانه‌ها درز می‌کند که بعضا تایید هم می‌شود.

یک مجری تلویزیون در یک برنامه زنده به مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفته که یحیی گل‌محمدی برای دو فصل ۴۰ میلیارد تومان با باشگاه قرارداد دارد. مدیر باشگاه هم تلویحا این موضوع را تایید می‌کند و می‌گوید، قرارداد حدودا چیزی نزدیک به این رقم و کمی کمتر است.
یک هافبک متوسط بدون گل زده در لیگ برتر هم از تهران به تیمی در شهرستان منتقل می‌شود که می‌گویند رقم قراردادش ۱۹ میلیارد تومان است. این عدد هم تا کنون تکذیب نشده است.


به نظر می‌رسد، اعداد و ارقام در سطح یک فوتبال ایران چیزی حدود همین رقم و احتمالا در بازه‌ای بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان در نوسان باشد. سوال اینجاست که آیا کیفیت فوتبال ایران هم در خور این اعداد و ارقام هست؟
خوانده‌ می‌شوید امروز با همین سوال ساده در اختیار شماست تا نظرهای‌ خودتان را با ما و سایر خوانندگان تابناک در میان بگذارید.


آیا نسبت پرداختی‌های میلیاردی به کیفیت فوتبال ایران منطقی است؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴۱
خیلی فوتبال خوبی داریم برا خوشان بازار سیاه هم درست کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
اصلاً دیگه توی ایران چیزی به نام فوتبال نداریم. فقط یک نمایشی از فوتبال داریم و حقیقت و باطن، فقط فساد به یغما بردن پول بیت‌المال است. باید این فوتبال فاسد تعطیل بشه. وگرنه یک روزی میرسد که اون‌قدر فساد و دزدی در فوتبال زیاد میشه که یک بودجه عظیمی از بیت‌المال باید صرف آن بشود و باز هم کفاف دزدی‌ها را نخواهد داد.
دخل با خرج باید بخواند یعنی پرداخت ها متناسب با درآمد باشگاه باشد. در همه جای دنیا، فوتبال صنعت است و صنعت نمی تواند ضرر ده باشد.
پیداست فساد بزرگی در پس پرده فوتبال دولتی ایران جریان دارد دلال های دولتی از قرارداد های نجومی، پورسانت های هنگفتی به جیب می زنند... چه توجیهی دیگر می تواند وجود داشته باشد؟
نسبت به گرونی توی مملکن ما چیزی نیست ی فوتبالیست که بیمه نداره بازنشستگی نداره عمر فوتبالی کوتاهی هم داره چرا منظقی نیست کافیه ی مصدومیتی بیاره کارش تمومه نوش جونشون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
یک کارکند رده بالای دولتی در کل عمرش مگه چند میلیارد میگیره؟ اصلا به میلیارد میرسه؟ که یک جوونک به خاطر رااانت و آقازاده بازی در یک فصل 9 ماهه در یک تیم درجه دو شهرستانی میلیاردی میگیره؟؟؟

یا کلا فوتبال نمیدونی چیه؟ یا کلا تو فوتبال نبودی و حتی ورزشگاه هم نرفتی تو عمرت و خبر نداری که استعداد های فوتبالی در این مملکت به هیچ جا نمی رسند و کسانی که به اصطلاح ستاره اند همه از صدقه سر آقازادگی شون است
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
اگه باشگاه خصوصی بود حرف شما درست بود. ولی اینو در نظر بگیر که خیلی زحمتکش تر از همین آدما کل عمرش پول یه فصل اینارو هم در نمیاره تازه شغلشون خیلی حساستر و اتفاقا تو کارشون خیلی متخصصتر هستند و نفعشون هم برای جامعه بیشتره
ناشناس
| Poland |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
همین گرونی و تورم که شما میگید، دقیقاً به همین دلیل داره به وجود میاد. یعنی افرادی هیچ تولید و فایده‌ای برای اقتصاد کشور ندارند ولی دارند بودجه می‌گیرند. یک نمونه‌اش همین فوتباله. هر سال فوتبال فاسد دولتی، بودجه کلانی از بیت‌المال را می‌بلعد و هیچ تولید و فایده‌ای هم نداره. باید هر چه سریعتر به حیف‌ومیل پول بیت‌المال در فوتبال داخلی پایان داده بشه.
ناشناس
| Poland |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
همین گرونی و تورم که شما میگید، دقیقاً به همین دلیل داره به وجود میاد. یعنی افرادی هیچ تولید و فایده‌ای برای اقتصاد کشور ندارند ولی دارند بودجه می‌گیرند. یک نمونه‌اش همین فوتباله. هر سال فوتبال فاسد دولتی، بودجه کلانی از بیت‌المال را می‌بلعد و هیچ تولید و فایده‌ای هم نداره. باید هر چه سریعتر به حیف‌ومیل پول بیت‌المال در فوتبال داخلی پایان داده بشه.
خیر درشو تخته کنن بهتره
زالوی بیت المال شده این فوتبال مخصوصا سوگلی های پایتخت
داراهیه مردم صرف فوتبال بی محتوا نکنید حرام است وحرام باشد .
فوتبالست ها پول بازی بی کیفیت رو میگیرین
پزشکا ویزیت های نجومی
هیئت علمی ها مقاله دانشجو به نام خودشون میزنن ارتقا و حقوق آنچنانی میگیرن
مدیرها حقوق نجومی میگرن و مجموعشون رو هم به خاک سیاه میشونن
سیاست مدارها با تورم دست میکنن تو جیب مردم و مردم فقیر و فقیر تر میشن
و در نهایت این مردم عادی هستن که همه سختی ها رو تحمل میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
تمام این شغل هایی که گفتید شغل هایی هست که اگر دراونها جزو خوبهاش باشید در کشورهای دیگه مشتری نقد دلاری دارید...پس برای حفظ سرمایه ها اینطورمشاغل مزدی نزدیک به مزد جهانی میکیرند..وگرنه کشورهای دیگه جذبشون میکنن...مشکل اصلی ما اینه که دستمزدها در ایران با سطح جهانی فاصله بسیارزیاد داره...الان طارمی بیاد ایران همون دستمزد پورتو بخواد بگیره به اندازه کل قراردادهای پرسپولیس برای همه تیم باید پول بگیره...پزشکان هم همینن اگر پول کافی داده نشه حذب کشورهای دیگه میشن...احساسی واززوی خشم نباید قضاوت کرد...ریشه مشکل اقتصاد بیمارما هست....مثلا صداوسیما اکر خق پخش باشگاه ها روبده اصولا تیمهای پرطرفدار کوچک ترین نیازی به کمک دولتی ندارن..حالا مشکل کجاست..از بازیکنه؟؟
مگه بقیه کارها تو این مملکت درسته که گیر داده اید به این مورد؟
از جیب خودشان نمی دهند از بیت المال (از سهم همه مردم ایران) می دهند ضمناً حق السهم خودشان محفوظ هست بخور بخوری هست برای خودشان
خیر

نبوده ، نیست و نخواهد بود

چون مستقیما از بیت المال پرداخت میشود باید ۸۵ میلیون ایرانی رضایت به پرداخت های نجومی داشته باشند
حداکثر فقط ۵ درصد مردم اهل فوتبال هستند البته آنها هم رضایت ندارند
نه تنها منطقی ه بلکه مرزهای منطق را هم جابجا کرده!!!!!!!!!
خرج کردن در فوتبال بسیار پسندیده است چرا که هزاران جوان را سرگرم میکند وبه این ورزش علاقمند و از بسیاری از بزه کاری ها دور میکند.اما این سبک باشگاه داری هم مانند خودرو سازی وبال ملت است و عملا از جیب مردم میرود نه درآمدزایی باشگاه ها !از طرفی شما قرارداد را به تومن ننویسید! تومن دیگر خیلی صفر دارد !
قرارداد سوما 31 ساله با الاهلی 3 ساله بوده و این بازیکن در این مدت 30 میلیون ریال سعودی معادل با 8 میلیون دلار دریافت می کند.

در حالیکه بهترین بازیکن ایرانی با سن کمتر 600 هزار دلار بیشتر نمیگیرد!
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
اینکه فلان بازیکن خارجی یا سرمربی خارجی پول زیادی میگیره، هیچ توجیهی برای پرداخت این پول‌های کلان در فوتبال ایران نیست؛ چون اولاً فوتبال ایران دولتی است و دوماً فوتبال ایران فاسده و فساد مثل یک غده سرطانی بدخیم یکسره رشد خواهد کرد. یعنی یک روزی میرسد که فوتبال ایران گران‌ترین فوتبال جهان میشه! و بودجه بسیار زیادی را می‌بلعد. همین الآن هم پول زیادی داره خرج فوتبال ایران میشه.
هر چیزی که کیفیت ندارد گران است: خدمات درمان، مسکن، خودرو ....
فوتبال ایران فقط پولشویی و رانت است و در کنار بازیکنای بی کیفیت، دلال ها و آقازاده های بی هنر بخور بخور دارند

با این کیفیت ضعیف لیگ که حتی تیم های پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا حذف می شوند (مانند سال گذشته)

پول دادن به بازیکنان و کادر فنی بیشتر از حقوق قانون کار (یعنی معادل حقوق کارگر)، جفا و ظلم آشکار به مردم و به ورزش است

شما زمانی می توانید، پولهای کلان اینچنینی به آقایان بدهید که آورده ای برای کشور داشته باشد

که یک صدم آن هم ندارد

برای همین هیچگاه فوتبال رشد نخواهد کرد

تیم ها از حالت دولتی و خصولتی باید سریعا خارج شوند

همه یا دولتی کامل هستند (مثل استقلال پرسپولیس) و یا خصولتی اند (مانند فولاد سپاهان و ذوب آهن) و خارج از این واقعا نیست

والســـــــــــــــــــلام
اگر باشگاه های ورزشی مانند اکثر دنیا واقعا خصوصی باشند نه دولتی و خصولتی مبالغ هزینه ها از بیت المال نباشد آری در غیر این صورت خیر
اعداد زیاده. ولی نسبت به چی؟ نسبت به کیفیت فوتبال ؟ بله ، نسبت به سطح درآمد مردم ؟ بله. نسبت به دستمزد فوتبالیست های هم تراز منطقه ؟ خیر. نسبت به فوتبالیست های لیگ های مشابه ؟ خیر. نسبت به تورم و زمان کوتاه بازی یک فوتبالیست ؟ خیر. نسبت به پول هایی که در فوتبال جابجا میشود ؟ قطعا خیر.
در هر صورت باید به عرضه و تقاضای محصولی در کشور به نام فوتبال توجه کرد.
درآمد وجود داره که این دستمزدها پرداخت میشه وگرنه هرگز نمیشد.
بايستي باشگاهها خصوصي شود در آنصورت هر چقدر پرداخت شود مشكلي ندارد ولي وقتي دولتي هستند يا خصولتي حتي يك ريال هم زيادي است
صدای خیرخواهان به جایی نخواهد رسید!

چون فوتبال تو این مملکت یعنی فســـــــــــاد و رانت و پولشویی
چرا درباره همه مشاغل این را نمیگید؟

مشاغل دیگر در کشورهای دیگر چندین برابر درآمد دارند اما در ایران خیر
چرا یه بچه با نصف سن و سال من باید به اندازه ی سی سال حقوق من کارمند در به در دربیاره اونم از مالیاتی که من میدم؟
من هیات علمی حق التدریسم تا الان حدود پنج هزار تا دانشجو داشتم از سال ۸۹ که شروع کردم. من دینم رو ادا کردم به این کشور. با شغل دوم دارم زندگی میکنم. چرا یه نفر که هیچ هنر و خاصیتی نداره جز قلیون و فحاشی باید اونطور پول بگیره ولی من برای حقوقم حتا چند ماه معطل بشم؟
فوتــــــــــبال دقیـــــــــــــــقا مانند خـــــــــــــودروســـــــــــــازی در ایـــــــــــران است

یعنی با کیفیت پایین خودروها هم مردم را به کشتن میدهیم و عذادارشان میکنیم

و هم با قیمت گران و با بستن مرزها و انحصار جلوی ورود خودروی با کیفیت را میگیریم

چرا؟ چون برای عده ای به شدت درآمد دارد

چرا باید در فوتبال پولهایی رد و بدل شود که هیچگونه بازگشتی ندارد

برای اطلاعات بیشتر به درآمد باشگاههای بین المللی مانند منچستر یونایتد انگلیس و رئال مادرید اسپانیا نگاهی بیاندازید

در این مملکت ، مافیا حتی اجازه پخش برنامه هایی مانند 90 که گهگاهی به موضوع فساد فوتبالی میرسید را گرفتند تا حقیقت زیر ابر بماند
به هیچ وجه این پرداختها منطقی نیست . این پرداختها باعث شده خانواده ها بحای تشویق فرزندانشان به کسب درس و علم و دانش ، انها را به فوتبال و ثبت نام در مدارس فوتبال تشویق کنند . چرا باید یک فوتبالیست نه چندان مطرح ، درامدش از یک جراح و پزشک که با جان مردم سر و کار دارد بیشتر باشد ؟
کسی مشکلی با مقدار پرداخت به بازیکنان نداره به شرطی که از جیب ملت نباشه ، بعد از چهل و سه سال هنوز نتونسته یا نخواسته اند ما هم مثل همه جای دنیا باشگاه های فوتبالمون خودشون درامد داشته باشند مثل حق پخش تلویزیونی و تبلیغات دور زمین و اسپانسر و غیره......کسانی هستند که اگه پول بازیکنان از بیت المال پرداخت نشه ضرر میکنند برا همینم نمی گذارند این مسئله تمام بشه . پیدا کنید پرتقال فروش را .....!!!!
با سلام و احترام از جیب بیت المال نباشه نوش جونشون ، اگر والیبال ، فوتبال و ورزش رو هم نخواهیم دیگه با چی باید خودمون را سرگرم کنیم.امیدوارم فوتبال زیبا با عنوان قهرمانی در آسیا و دنیا برای تیم های داخلی به بار بیاره در دنیا خیلی بیشتر از این ها هزینه می کنند و این مبالغ با توجه به تورم چیزی نیست.در ضمن باعث شناخته شدن کشور هم میشه و هزینه ها در این موارد سریع با سود قابل توجهی برگشت می خوره.هیچ یک از عزیزان نگران نباشند.
از جیب بیت المال و ملت بی خبر خرج نکنید، طرفدارهاشون هرچی دوست دارن بدن.
فوتبال باید همین الان و در این بحران اقتصادی، بدون معطلی خصوصی و باشگاهی شود.

چون هیچ توجیهی برای اینکه از جیب همه مردم "روزانه" صدها میلیون و بلکه میلیاردها تومن خرج فوتبال شود، وجود ندارد!
وقتی دریافتی فقط یک مربی پایتخت‌نشین میشود روزی ۵۱ میلیون تومان، کل کشور را حدس بزنید!

از طرفی فوتبال ایران هیچ افتخاری، هییییییییچ افتخاری بالاتر از سطح آسیا ندارد درحالیکه ما در چندین رشته ورزشی دیگر واقعا در سطح جهان مدعی هستیم یا حتی رسما طلاهای جهانی داریم؛ در کشتی، در والیبال، در بوکس، در تیراندازی، در برخی رشته‌های رزمی، حتی در فوتسال!

این فوتبالِ پرخرجِ بی‌مدالِ پرادعای پرروی لعنتی رو یا تعطیل کنید یا بفروشید به هواداران تیم‌ها و به بقیه ورزش‌ها و ورزش عمومی برسید و بعد کم‌کم اون رشته‌ها رو هم خصوصی کنید.

آخه تا کی از جیب من و امثال من یه عده باید برن میلیارد میلیارد پول بگیرن و روپایی بزنن و ببازن و از ارزش‌هاشونم هیچی کم نشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

من که راضی نیستم.
خدا از هر کسی که مسئولیت داره و فورا فوتبال رو خصوصی و باشگاهی نکنه، نگذره!
سر پا صراط میبینمت آقای مسئول!
مگه در کشوری که فساد سیستماتیک حاکم شده باشه منطق و قانون هم جایی دارد؟؟؟؟؟
خیلی پرداختی ها نامتناسب با سطح لیگ برتر است.باشگاه پرسپولیس ۷بازیکن با قیمت های فوق نجومی خریده که یک تیم دولتی است و قطعا بودجه این خریدها از بیت المال است و باید منشاء این پولها مشخص شود
چرا از عکس پیراهن استقلال استفاده کردید؟ یحیی گل‌محمدی بود که چهل میلیارد گرفت یا بازیکنای استقلال؟
اتفاقا طبیعیه ،پول ما بی ارزش شده...یجور میگه چهل میلیارد انگار هیچکی نداره.الان یه خونه متوسط ده بیست میلیارده
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
چرا پول ما بی‌ارزش شده؟ دقیقاً به خاطر همین ولخرجی‌های الکی و حیف‌ومیل پول بیت‌المال هست. این پول‌هایی که در فوتبال ایران و امثالش به ناحق داره خرج میشه، در واقع موتور متحرک تورم و بی‌ارزش شدن پول ملی هست.
کاری به کیفیت فوتبالیست ها ندارم اما مردم فلک زده همه چیز را با درجه فلاکت خودشان مقایسه می کنند نه بازار جهانی یک صنعت و یک کالا در شرایطی که امثال رونالدو ثروت میلیارد دلاری دارند،اعدادی که شما ذکر کردید در حد یکی دو میلیون دلار یعنی یک هزارم ثروت امثال رونالدو است.برادر به صنعت فوتبال چه که مردم ما درمانده و فقیر هستند؟99 درصد مردم دنیا بر حسب این ارقام همین گونه اندو فقیرند.اگر شما 50 میلیارد تومان ثروت داشته باشی که پول یک اپارتمان لوکس است، جزو 5 میلیون نفر ثروتمند رده اول دنیای 8 میلیارد نفری خواهی شد پس با این حساب شما همه کار را باید تعطیل کرد از ورزش گرفته تا رشته های تحصیلی و مشاغل ممتاز چون درامدشان با حقوق لشگر مزد بگیران عمدتا بی خاصیت نمی خواند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
ما الآن که توی ایران صنعت فوتبال نداریم. یک فوتبال دولتی داریم که فقط فساد و دزدی است و حیف‌ومیل پول بیت‌المال. به خاطر همین است که می‌گوییم فوتبال داخلی باید تعطیل بشه؛ چون پول و ثروتی که حق مردم هست و باید برای رفاه مردم خرج بشود، بیهوده داره تلف میشه و به همین دلیل مردم ایران به فقر و فلاکت کشیده شده‌اند.
به جای آنکه ثروت فوتبال هزینه ی ساخت ورزشگاه ها و زمین های چمن استاندارد شود، خرج خرید بازیکن می شود!!! این یعنی عدم نتیجه گیری تا 100 سال آینده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی