بازدید 3572

بایدن: رکود اقتصادی در آمریکا اجتناب ناپذیر نیست

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا درباره هشدارهای اقتصاددانان را مبنی بر اینکه ایالات متحده به سمت رکود پیش می رود، گفت که رکود اقتصادی در آمریکا اجتناب ناپذیر نیست.
کد خبر: ۱۱۲۴۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸ 17 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا عصر پنجشنبه به وقت محلی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که مردم آمریکا پس از دو سال پرتلاطم همه‌گیری ویروس کرونا، نوسانات اقتصادی و اکنون افزایش قیمت‌های بنزین که به بودجه خانواده‌ها ضربه می‌زند، واقعاً افسرده شده اند.

او گفت که رکود اقتصادی اجتناب ناپذیر نیست و با ادعاهای قانونگذاران جمهوری خواه مبنی بر اینکه طرح کمکی کرونای وی در سال گذشته دلیل اصلی افزایش تورم در آمریکا به بالاترین حد در ۴۰ سال گذشته بود مخالفت کرد و این استدلال را عجیب خواند.

بایدن اذعان کرد مردم آمریکا واقعا افسرده و ناراحت هستند. نیاز به سلامت روان در آمریکا به شدت افزایش یافته است، زیرا همه امور برای مردم ناراحت کننده بوده و هر چیزی که روی آن حساب کرده بودند، ناامید کننده بوده است. بیشتر این ناراحتی پیامد بحران کرونا است.

بایدن به هشدارهای اقتصاددانان مبنی بر اینکه آمریکا به سمت رکود پیش می رود، اشاره کرد و گفت: اول از همه باید بگویم، این اجتناب ناپذیر نیست. ثانیاً، ما در موقعیتی قوی‌تر از هر کشوری در جهان برای غلبه بر این تورم قرار داریم.

رئیس جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد که نرخ ۳.۶ درصدی بیکاری و قدرت نسبی آمریکا در جهان دلیلی برای خوشبینی در خصوص اقتصاد است.

بایدن گفت: مطمئن هستم که ما نسبت به هر کشوری در جهان موقعیت بهتری برای غلبه بر ربع دوم قرن بیست و یکم داریم.

بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه (به وقت محلی) نرخ بهره در این کشور را ۷۵ واحد پایه‌ای (سه چهارم واحد درصد) افزایش داد که بالاترین افزایش بهره در این کشور از سال ۱۹۹۴ تاکنون است.

به گزارش ایرنا از هیل، کمیته بازار آزاد فدرال که هیئتی از مقامات بانک مرکزی با مسئولیت تعیین نرخ‌های بهره در آمریکا است اعلام کرد، محدوده نرخ بهره پایه بانکی را به ۱.۵ تا ۱.۷۵ درصد افزایش می‌دهد که این افزایش ۰.۷۵ درصدی نسبت به نرخ‌های گذشته است.

این کمیته در بیانیه‌ای تصریح کرد: تهاجم روسیه به اوکراین، مشکلات انسانی و اقتصادی عظیمی را به همراه داشته است. این جنگ و رویدادهای مرتبط با آن فشار بیشتری بر تورم ایجاد می‌کند و بر فعالیت‌های اقتصادی جهانی تأثیر می‌گذارد. علاوه بر این، قرنطینه‌های مرتبط با همه گیری کرونا در چین احتمالاً اختلالات زنجیره تامین را تشدید خواهد کرد.

افزایش غیر معمول شدید نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا به دنبال چهار روز پرتلاطم برای بازارهای مالی این کشور انجام می‌شود. در پی افزایش نگران کننده رشد قیمت در ماه گذشته، بازار سهام در آمریکا سقوط کرده است، بازده اوراق قرضه بسیار افزایش یافته و ارزش ارزهای دیجیتال نیز به شدت کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در حالیکه با بحران‌های مختلف از جمله انرژی دست و پنجه نرم می‌کند، در نامه‌ای به شرکت‌های بزرگ نفتی کشور، از آن‌ها خواسته است تولید بنزین، گازوئیل و سایر محصولات پالایشی را افزایش دهند تا بتواند با روند افزایشی قیمت سوخت مقابله کند.

بر اساس اعلام وزارت کار آمریکا، تورم در ماه می‌ در این کشور به ۸.۶ درصد رسیده است و افزایش سرسام آور قیمت‌ها همچنان در بالاترین سطح خود در ۴۰ سال گذشته قرار دارد.

این نرخ تورم، فشار هزینه‌ها را به خانوارهای آمریکایی حفظ کرده و بحران سیاسی جو بایدن رئیس جمهوری دموکرات این کشور را بدتر می‌کند.

وزارت کار آمریکا اخیرا اعلام کرد که شاخص قیمت مصرف کننده، معیاری گسترده برای قیمت کالاهای روزمره از جمله بنزین، مواد غذایی و اجاره، در ماه می نسبت به سال گذشته ۸.۶ درصد افزایش یافته است.

قیمت ها در این کشور در دوره یک ماهه نسبت به آوریل ۱ درصد افزایش یافت. این ارقام هر دو بیشتر از پیش بینی پیشین مبنی بر تورم ۸.۳ درصدی در ماه می و تورم ماهانه ۰.۷ درصدی است.

این بالاترین سرعت رشد تورم در آمریکا از سال ۱۹۸۱ تاکنون است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل