بازدید 112973
معافیت ۵۵۰ هزار واحد صنفی از مالیات

جزئیات مالیات بر دستگاه‌های کارتخوان

رییس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: از اول خرداد ماه تا کنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد صنفی مالیات مقطوع را پذیرفته‌اند و ۵۵۰ هزار واحد صنفی نیز از مالیات معاف شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۲۴۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴ 15 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، داوود منظور شب گذشته در برنامه تلویزیونی صف اول اظهار داشت: کل مبلغ مالیات این تعداد مودی ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ثبت شده که مودیان پذیرفته اند.

وی افزود: به اصناف به عنوان منبع مالیاتی بزرگ نگاه نمی کنیم، نگاه درآمدی به واحدهای صنفی نداریم زیرا هر واحد صنفی شناسنامه دارد و مالیات را پرداخت می کند، ما به دنبال کشف فرارهای مالیاتی بزرگ هستیم.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه رویکرد این سازمان کشف فرار مالیاتی بزرگ است، گفت: در هشت ماه گذشته فرار مالیات را روزانه شناسایی می کنیم، برآوردهای ما حاکی از این است که بیش از ۱۳۵ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی شناسایی شده ضمن اینکه این آمارها برآوردی است و تغییر می کند.

وی ادامه داد: ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مودی جدید شناسایی کرده ایم، کسانی که پیش از این به عنوان مودیان مالیاتی حساب نمی شدند برای آنها اظهار نامه برآوری تهیه کرده ایم.
منظور بیان داشت: مودیانی که اظهارنامه نانویس یا صفر ارائه کرده اند، اطلاعات آنها شناسایی و برای ۲۲۰ هزار نفر، اظهارنامه برآوردی صادر شده که باید اقدام به پرداخت مالیات کنند.

وی با اشاره به اینکه در نظام مالیاتی مراحل دادرسی بسیار منصفانه ای داریم، گفت: اگر مودی به مالیات اعلامی اعتراض داشته باشد با مراجعه به اداره های مالیاتی در سراسر کشور می تواند اعتراض کند و این موضوع از سوی کارشناسان مورد بررسی قرار می گیرد.

اعتراض اتحادیه ها رسیدگی می شود

رییس سازمان امور مالیاتی کشور ابراز داشت: همکاران مکلف هستند قبل از قطعی کردن مبلغ مالیات به مستندات مودیان توجه و بر روی مبلغ توافق کنند ضمن اینکه توصیه می کنیم که با مردم مدارا کنند.

وی با بیان اینکه اعتراض های اتحادیه های صنفی را مورد رسیدگی قرار می دهیم، گفت: یکی از اعتراض هایی که برخی از اصناف داشتند این بود که مبالغ وارد به پوز، صرفا درآمد نبوده است و این امر در مشاغلی مانند کافی نت ها، بنگاه های املاک و دفترخانه ها وجود دارد.

منظور گفت: به اداره های مالیاتی در سراسر کشور ابلاغ کرده ایم کسانی که نسبت به مبالغ پوز معترض هستند را مورد رسیدگی قرار دهند و بر روی سامان مالیات را اصلاح کنند در همین رابطه اتحادیه دفترخانه ها می تواند برای هشت هزار واحد صنفی، واریزی های درامدی را اعلام کند.

وی با تاکید بر اینکه ما به مردم و اتحادیه های صنفی اعتماد داریم گفت مالیات ها سیستمی حساب شده است و قطعا اختلافاتی وجود دارد که به تشخیص کارشناس مالیاتی این موارد اصلاح می شود.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور افزود: در خرداد ماه مراجعه های مردمی بسیار زیاد شده و همکاران با اینکه ساعات اداری تغییر کرده است تا ساعت ۲۱ شب در محل کار حضور دارند و روزهای سختی را سپری می کنند.
وی با اشاره به اینکه کارشناسان مالیاتی سربازان خدوم و بدون ادعا هستند، گفت: مردم داری یکی از اصول حکمرانی در دولت سیزدهم است از این رو کسانی که اعتراض به مالیات دارند به اداره های مالیاتی مراجعه کنند در اداره ها، چارچوب ها تعریف شده است و اختیارهای خبرگی به همکاران واگذار کرده ایم.

منظور بیان داشت: بر اساس مطالعاتی که داشته ایم، مالیات را محاسبه کردیم اما ضریب سود در تمام کشور یکسان نیست، بر اساس شرایط جغرافیایی و منطقه ای ضرایب سود تعیین می شود و مدیران اختیار دارند که نسبت به این ضرایب تصمیم گیری کنند.

تعامل حداکثری مالیاتی با اصناف

وی خاطر نشان کرد: به دنبال تعامل حداکثری با اصناف هستیم، طی ۲ ماه گذشته جلسه های بسیار زیادی را با اتاق اصناف تهران، بازاریان و اتحادیه ها برگزار کردیم همچنین در چند روز گذشته جلسه ای با حضور وزیر اقتصاد و ۶۰ نماینده اصناف داشته ایم.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور شروع ارائه اظهارنامه های مالیاتی را فصل خردادماه اعلام کرد و گفت: مشاغل، اشخاص حقیقی و واحدهای صنفی باید برای عملکرد در سال گذشته اظهارنامه مالیات ارائه کنند یا سازمان مالیاتی که مالیات مقطوع را اعلام می کنند را پرداخت کنند.

وی ابراز داشت: اصناف از چرخه های اصلی اقتصاد کشور هستند، مشاغل نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارند هر واحد صنفی ۲ یا ۳ نفر را اشتغال ایجاد می کند و یک خدمت بزرگی به جامعه دارد.

منظور با اشاره به اینکه رویکرد ما در تعامل با اصناف نرم و ملایم است، گفت: نقش مهمی که اصناف در طول و بعد از انقلاب داشته اند، فراموش شدنی نیست این قشر همیشه همراه بودند و در فراز و فرودهای انقلاب، دفاع مقدس و تحریم ها نقش ویژه و مشارکت فعالانه داشته اند.

وی گفت: در روزهای کرونا شاهد بودیم که اصناف همراهی بسیار بالایی داشتند با آنکه نتوانستند کسب درآمد کنند، اما حقوق کارگران را پرداخت کردند و در کمک های خیرخواهانه و مردمی مشارکت فعالی داشته اند قدردان زحمات این قشر هستیم.

به گفته وی، در بحث مالیات مشاغل، قانونگزار ۲ رویکرد دارد اینکه برای مشاغل کوچک و متوسط قانونگزار می گوید سازمان مالیاتی با استفاده از ابزار ها، مالیات مقطوع را تعیین و به آنها اعلام کند و واحد این مالیات را بپذیرد که پرداخت کند و یا اینکه واحدهای صنفی اظهارنامه مالیاتی ارائه کند.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور بیان داشت: همکاران در سازمان مالیات، اسناد و اظهارنامه ها را مورد بررسی قرار می دهند و خالص درآمد مبنای محاسبه های درآمد قرار می دهند.

وی با اشاره به ماده ۱۳۱ و ۸۴ مالیات گفت: مشاغلی که میزان فروش آنها بیشتر از مبلغ ۴.۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ بوده است باید نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی اقدام کنند. مشاغلی که زیر این مقدار فروش داشته‌اند نیازی به ارائه اظهار نامه ندارند و می‌توانند نسبت به پرداخت مالیات مقطوع اقدام کنند.

مالیات بر دستگاه های کارتخوان

منظور افزود: آنچه که در حساب پوز یا کارت خوان کسبه وارد می شود، درآمد حساب می شود از این رو برای اینکه بتوانیم قانون بودجه و عدالت مالیاتی را ایجاد کنیم، اطلاعات فروش واحدهای صنفی را از طریق سامانه های بانک مرکزی دریافت می کنیم و سابقه مالیات سال گذشته بر اساس این مولفه ها را تعیین می کنیم.

وی بیان داشت: در سامانه این سازمان، هر فعال اقتصادی با کد ملی وارد می شود اطلاعات فروش و مالیات را مشاهده می کند. برای گروه های مختلف اصناف ضریب سودآوری را اعمال کردیم که از سوی وزارت صمت اعلام شده بود.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور خاطر نشان کرد: امسال ضریب ها را تعدیل و منصفانه کردیم و پایین تر از اعلام وزارت صمت قرار دهیم که برای گروه های مختلف متفاوت است.

وی با اشاره به هوشمند سازی نظام مالیاتی گفت: سعی کرده ایم تا پیوستگی بین مالیات سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ حفظ شود در سال های قبل نظام مالیاتی هوشمند نشده بود و به اطلاعات اقتصادی فعالان کسب و کار اشراف نداشتیم اکنون این اطلاعات از بانک مرکزی، بیمه و گمرک و سایر نهادها می رسد و ما مکلف هستیم طبق ماده ۱۶۹ مالیات مستقیم از مجموع این درآمدها، مالیات را حساب کنیم.

منظور گفت: با الزام قانون بودجه و هوشمندسازی در روش جدید به عدالت نزدیک تر هستیم.

مالیات بر خانه های خالی

وی از مالیات بر خانه های خالی خبر داد و گفت: سابقه قانونگذاری به سال ۱۳۵۵ باز می گردد که خانه ها خالی نگهداری نشود که متاسفانه قفل شدن و غیرمولد شدن سرمایه مشکلاتی را ایجاد کرده و زوج های جوان متقاضی خانه هستند که دولت و حاکمیت نسبت به تامین مسکن مکلف است.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور بیان داشت: تامین مسکن از دغدغه های مهم رییس جمهور است. طراحی هایی در این زمینه صورت گرفته است که خبر خوش آن در خصوص تامین مسکن مردم و اقشار کم درآمد به زودی از سوی نهادهای متولی اعلام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: اکنون فصل جابه جایی برای اجاره نشین هاست که به مالکان توصیه می کنیم که با مستاجران منصفانه برخورد کنند. باید به گونه ای اعلام شود که افزایش اجاره بها از یک درصدی بالا نرود.

منظور با اشاره به شناسایی خانه های خالی گفت: باید اقداماتی صورت گیرد که خانه های خالی پر هزینه شود از این رو شناسایی، محاسبه مالیات و وصل مالیات در دستور کار استف وزارت راه و شهرسازی متولی شناسایی خانه های خالی و وظیفه سازمان مالیاتی محاسبه مالیات و وصول آن است.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: کسانی که در مهلت قانونی مالیات پرداخت نکنند جریمه به آنها پرداخت می کند و زمانی که نقل و انتقال ملک را انجام می دهند باید مالیات ملک خالی را پرداخت کنند ضمن اینکه نظام مالیاتی مردم سالار است ، اگر اشتباهی در شناسایی خانه های خالی صورت گیرد این افراد به اداره راه و شهرسازی مراجعه خواهند کرد تا روند اصلاح شود.

وی افزود: در صورتی که مالیات تعیین شده را پرداخت نکنند جریمه ها تشدید می شود هر آنچه که قانون گذار تصویب کند.

منطور بر فرهنگسازی مالیاتی تاکید کرد و گفت: باید دانش و اطلاعات مردم را در حوزه مالیات و مسئولیت اجتماعی تقویت کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۶۴
مالیات بر تراکنش اشتباه است چرا؟ هر مالیاتی بر کالا و خدمات، غیر از مالیات بر ارزش افزوده، مالیات مضاعف است مالیات مضاعف غیرمنصفانه و غیرعادلانه است یعنی آفت اقتصاد است... عمرا بفهمند چی گفتم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
قرار بود ارزش افزوده بیاید تا بقیه مالیاتها کم رنگ شود... اما الآن از همه چیز دارن مالیات اضافه میگیرند و ول کن هم نیستند....

دارند همه چیز را می مکند یعنی هر کس شفافتر باشد فشار بیشتری به او می آورند.......

باید جلو فرار مالیاتی را گرفت اما نباید بر همه چیز به صورت مضاعف و به صورت تاراج گونه مالیات بست و پا را بیخ گلوی مردم فشرد....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
شما اظهارنامه بده
سال 99 و 400 کلا کرونا بوده شما به جای کمک به ملت دارین مالیات میگیرین یک منتی هم سر مردم میذارین واقعا که
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
کاهش ارزش پول ملی از همه بدتر بوده حتی از کرونا!!!
فقط مونده از تنفس مردم هم مالیات بگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
هرنفسی که فرو می رود یک مالیات و چون بر می آید مالیات دیگری بدان تعلق می گیرد.
هر نوع مالیاتی در نهایت از مصرف کننده نهایی با افزایش قیمت ها دریافت می شود تورم نوعی مالیات است که دولت از مردم می گیرد در چنین شرایط تورمی دولت به جای کاهش مالیات ها اقدام به افزایش مالیات ها می کند که موجب افزایش شدیدتر قیمت ها خواهد شد و بازهم مردم تاوان این این تصمیمات را می پردازند
دستگاه کارتخوان که اصلا نمیتونه معیار مالیات باشه.چون هر کارتی که کشیده میشه صرفا سود و درآمد ی واحد کسبی نیست.از هر تراکنش خرید درصدی سود هست و علاوه بر این شاید فقط برای فروش محصول استفاده نشه.مثلا کسی بدهیش رو کارت بشه و یا کسی مجبورا به کسی پول نقد بده و این دست اتفاقات که در کل کم نیستن مبالغشون.شاید دستگاه پوز برای صندوق قرض الحسنه باشه.شاید برای مدیریت ساختمان یا مجتمع باشه و البته راجع به حسابهای بانکی هم همین قضایا صدق میکنه
ما حقوق میگیریم , نگرفته مالیاتش رو میدیم! چرا هرچی معامله میکنیم باز باید مالیاتش رو بدیم؟؟؟ چرا؟؟؟ مگر یکبار ندادیمش
اصولیش همون خمس و زکات تعریف شده در قرآن هست! کاش یکی از این رجال دینی ریاضیات اقتصاد داشت تا با عدد این افتضاح اقتصادری رو ثابت میکرد که قرآن منصفانه تر مالیات میگیره!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
شما باید مالیات فعالیت های اقتصادی ات را پرداخت کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
متاسفانه اگر خمس و زکات و ... بدید ادارات این مملکت یک ارزن آن را هم قبول ندارند و دخلتان را درمیارند که چرا به ما ندادید

البته پرداخت وجوهات به مراجع تقلید یا نماینده ایشان انجام میشه که بر فرض عدم مالیات ستانی آن وقت دولت باید از مراجع وجوهات دریافت کند و کلی مسئله پیش میاد که نیازمند بحث و بررسی کلی بین مراجع و ... است...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
داداش هرکی میره کار میکنه و پول در میاره که مالیات نمی ده مالیات هم بر اساس در آمد و سود هست که در کشور های اروپایی هم هسست و کشور بر اساس اون اداره میشه تا حالا ندادین مفت خوردین از این به بعد باید بدین
یک سوال از این بی سوادان باسواد مالیات بر بلیط هواپیما به کل بلیط تعلق میگیره یا برروی کارمزد اژانس
جالبه .. کارکنان سازمان امور مالیاتی دو تا فیش حقوق دارند ..توی یکیش فقط حقوق ثابت رو می زنند با مالیات بسیار پایین و توی فیش دیگه شون اضافه کار و پاداش و سایر مزایای ماهانه و بدون احتساب مالیات ... بنطرتون خود سازمان امور مالیاتی فرار مالیاتی نمی کنه ؟؟؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
جالب بود...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
. اول برو اطلاعاتتون را کامل کنید بعد بیا حرف بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
اینطور که شما میگید نیست اول اطلاعاتتون را کامل کنید بعد نظر بدید
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
چرا الکی حرف میزنید اگر همچین موردی دارید نشون بدید تا ما هم اعتراض کنیم...اینکه مالیات زیاد شده درست ولی قرار نیست بدون مستند حرف بزنیم...یه کارمند با دریافتی سالیانه نهایتا ۲۰۰ میلیون تقریبا ۲۰ میلیون مالیات میده بعد کسبه ای که خودشم میدونه کمترینش توی سال ۴ یا ۵ میلیارد کارکرد داره که حداقل ۴۰۰ میلیونش سوده ۵۰۰ هزار مالبات میداده امسال شده ۵ میلیون ناراحته
طرح خوبیه. باید با قدرت اجرا بشه و از اعتراضات عده ای سودجو و عده ای هم نادان که ابزار دست فراریهای مالیاتی بزرگ هستند، نباید ترسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
به توچه
معین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
اگربا این شدت دارن مالیات میگیرن با این شدت هم برای مردم و رفاه و آسایش و زندگی مطلوب در شان یک ایرانی کار کنند
اجرای قانون را از همه مشمولین شروع نکنید. از ثروتمندان بزرگ که تعدادشان بسیار کم است شروع کنید تا با اعتراضات وسیع هم مواجه نشوید. میدانم که قرار نیست از اصناف کوچک مالیات اضافه ای اخذ شود و اینها که اعتراض میکنند، ناخواسته ابزار دست همان ثروتمندان و فراریان بزرگ مالیاتی هستند. البته برخورد با ثروتمندان بزرگ بسیار خطرناک است ولی باید با شجاعت و جسارت و نترسیدن از عواقب آن اقدام کنید.
اپاراتی ماشین ۴۶۰۰۰۰۰۰۰نومان مالیات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
حتما فعالیت یا کار دیگه ای باهاش میکرده که تراکنشش رفته بالا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
غیر ممکنه مگر گردش مالی بالای ۵۰ میلیارد تومن داشته باشه
وقتی بودجه کشور به اراده مردم برنامه ریزی نشود. هر نوع پرداختی به دولت هدر دادن پول است. مردم باید به هر روشی که بلد هستند از پرداخت مالیات فرار کنند.
در اسلام مالیات اصلا معنی ندارد اسلام فقط زکات در اموالی که یکسال از ان بگذرد ویا محصولات کشاورزی و دامهای موجود دارد ودر جنگ خمس غنایم جنگی حالا انقلاب کردیم نه اقتصاد اسلامی داریم ونه عدالت اسلامی فقط دنباله روی شرق وغرب شده ایم ومثل انها مثل ناشی ونادان عمل می کنیم غربی ها اگر مالیات می گیرند دوبرابر مالیات به مردم خود خدمت می کنند وما ایرانی ها حالا خمس وزکات ومالیات و.... می دهیم وملت را به فلاکت رسانیده وادعای اسلام ناب را هم داریم چشم خودمان را باز کنیم نگاه کنیم کشورهای همسایه عرب ما چه خدمت عادلانه واسلامی می کنند وما چرا مثل انها نباشیم حکومت ما بویی از اقتصاد اسلامی را نبرده ونمی داند چگونه به قران عمل کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
درسته، مالیات در عوض خدمت رسانی هست

منکر خیلی از خدمات هم اصلا نمی شود که بشویم....

اما خدایی اینها مالیات ستانی را با آمریکا، اروپا و سایر ممالک توسعه یافته مقایسه میکنند اما خدمت رسانی را با کشورهای جنگ زده مثل افغانستان و ... خب خون آدم به جوش میاددددد.........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
بله ازپول ملت میشن پادشاه.تاقاعم المحمدبه امرخداظهورنکنه هیچی اسلامی نیست.عدالتی وجودنداره .
اگر مالیات گرفته شده خرج کشور بشود خوب است. معلوم نیست کجا خرج می شود.
جالبه خیلی راحت گفتن امسال نسبت به پارسال سه برابر باید مالیات بدی آخه با چه منطقی ؟ مثلا رفاه اون فروشنده یا فروشش 3 برابر شده ؟ کلا که کرونا بود اینم وضع دلاره آخه چجوری سه برابر کردید ؟
* کاربر مطلع* صحبتی که گفتین نمیدونم درسته اما اگر حقیقت داشته باشه مصداق بارز فرارررر مااالیاتیه.
دیگه بسته این همه فشار فقط بر قشر ضعیف جامعه اثر میگذارد قشر مرفه جامعه از این سود بیشتری می برد ولله این حق مردم نیست ظلم نکنید ،
همینجوری یه کارتخوان از روی علاقه خریدم خودمم کارگرم حالا همش تو خبرها میزنه مالیات مالیات مالیات کارتخوان
مالیات بر کارتخوان باید از سال ۱۴۰۱ اعمال بشه.خیلی از کسبه اطلاعی نداشتن .برای مثال من خودم خیلی کارت کشیدم که اصلا از فروش نبوده.مثلا برادرم ماشین فروخته و از کارتخوان من کشیده.موقع ثبت کارتخوان ها هم خود دولت اعلام کرد که امسال قرار نیست اعمال بشه
۱۰ واحد کالا فروختیم باپول ان ۸واحد کالا خریدیدم و۸واحد فروختیم ۶واحد خریدیم وزیر محترم دارایی ما سود کردیم یا ضرر مرد باش وبه خون شهدا جواب بده من یک برادر شهیدم اگر جواب ندهی روز قیامت جوابم را میگیرم چرا باید مالیات ۱۴۰۰ یک مغازه خواربار ۱۵ برابر سال ۱۳۹۹ بشود
طرف رفیقمون از بانک وام گرفته وکارت برداشت بهش دادن که در مغازه کارت بکشه فرداش مغازه دار پلشو از بانگ بگیره بده به اون وام گیرنده حالا من که جنس نفروخته که ۲۵۰۰۰۰تومان مالیات بنویسن رفاقتی کارت کشیدم من جنس نفروخته اومده ۲۵۰ تومان مالیات نوشته من سالانه ۱۰۰۰۰۰۰۰۰تومان فروش ندارم چه برسه به روزانه در این خصوص دولت نباید مالیات برای این مغازه دار بنویسه یه کاری کنید بخدا هم خوش بیاد پس من فروش نداشتم رفاقتی کارت کشیدن فرداش هم پول رو از بانک برداشتم بهش دادم
تابی جان.... جهت اطلاع رسانی به افرادی که فکر میکنید تاثیری دارند...

این مقطع هم خواهد گذشت...

اما دو حالت وجود خواهد داشت:
اول اینکه ملت و هر مالیات دهنده ای طعم خدمت رسانی و توسعه و عدالت و مبارزه با تبعیض و غیره را در عوض مالیات پرداختی بچشد..... که هیچ و با این مالیات و بعدش هم کنار می آیند انشاءالله....
اما دوم اینکه مالیات دهندگان و مردمی که فشار ناشی از افزایش قیمت ها را تحمل می کنند خروجی کار را حس نکنند که آنوقت وامصیبتا...
سلام اینا که همه چی رو میدونن و ثبت میشه چرا باید هر سال بریم کافی نت و احضار نامه مالیاتی رو اعلام کنیم هر سری هم بالای پنجاه تومن این‌ کافی نتی ها ازمون میگیرن
مگر،گرانی کالاها ومالیات ازپیش گرفته نیست،که قبلا دریافت شده دوما دولتی که درهیچ موردی ازدرمان وبهداشت تا آموزش وپرورش برای مردم بجز کشورهای همسایه برنامه ای ندارد،مهمتراینکه توان مقابله باگرانی بالادستی ها نداره
فقط بودجه کشور دربست به نهادهای مذهبی ودولتی ها میرسه
ومردم بجز حضور درصحنه نقشی ندارن ۰
وام بانک ملی را با کارت خوان متصل ب بانک ملی کشیدم اینم جزئی از کارکرد محاسبه شد !!!
دوازده مال سال بیکارند یه ماه کار کنند چی میشه
دستشون را کردند توی جیب ملت هر چه دلشان میخواهد برمیدارند ، به اسم مالیات و قبض برق و آب و گاز و اینترنت و تلفن و ... ، سیرمونی هم ندارند ، جیب هاشون هم ته نداره ، این هم وضع مملکت داری‌شون. خدایا از دست اینها به کی پناه ببریم ، مگر صدای ضجه‌ هایمان را نمیشنوی؟
یک سوال از مرجعیت پیامبر اسلام درزمان خودش از مسلمانان مالیات میگرفتند یا نه صد در صد نه پس ما که اسلام میخواهیم صادر کنیم به کل جهان چرا کارهای خلاف اسلام انجام میدهیم چرا مرجعیت و آخوندی هیچ صحبت از این مسائل نمیکند
چرا به مردم به طور شفاف اعلام نمیکنید که این مالیات کجا خرج میشه؟
برای گرفتن مالیات ازمردم هزارجور عنوان وتیترهای مختلف وتوجیهات ومثال ازانواع مالیات هادرکشورهای دیگه می آوریدولی یکبارازسطح خدماتی که دولت های دیگربه مردمشان می دهندوازمزیت های کشورهای دیگه یک کلمه حرف نمی زنید.
این مالیات مستقیما به مشتری ها میرسه فک میکنید این مالیات بر درآمد میشه نه ، بلکه رو فاکتورای مردم مالیات لحاظ میشه همه هم میدونن ولی اینجا ...
با سلام .بسیاری از کشورها تنها درآمدشون مالیاته ولی درست و به جا مدیریت میکنن. نه اینکه فقط از کارمندان بگیرن‌. چرا بازرس نمیفرستید مطب پزشکان؟ نصف مبلغ رو پوز میکشه و مابقی دستی . فرار مالیاتی از این واضحتر‌چند مطب رو پلمپ کنید که حسابی ببرن ازتون. چه برسه به فرارهای بالاتر.
تنها راه حل قوه قضاییه مقتدر و کارامده که اگر نباشه وضع بدتر هم میشه
درصورت پرداخت مالیات همه چیز باید رایگان باشد
چرا برای کارتخوانها مالیات برای یک میلیارد از 100هزارتومان تا 3000میلیون تومان چرا درجمهوری اسلامی از یک قانون 30تا قانون درمیارید یک قانون باشه بگید 100هزاتومان ویا غیر تمام .چرا جلوی فراربرخی ها باز هست تاکی تبعیض برای همه یک قیمت تعیین بشه .عین قانون مجلس میماند تبصره وماده ووونردبان برای دزدهای بیت المال
مالیات برای رفاه مردم آن کشور است نه اینکه همه غارت کنند درضمن تمام کالاها بنوعی ارزش افزوده دارد چند بار میگیرید
ما لیات بر ترا کنش اشتباه بزرگ از طرفی میگن اگر ترا کنش کم باشد دستگاه جمع آوری میشد برای ما مرقوم به سر فه نیست دستگاه بدیم برای رفاه دولت ومردام دستگاه میگذاری وتراکننش سوری باکارتهای خودات تراکنش میگیری میشد نتیجه جواب دارئی شما از چند روز دیگر معدل دارندگان دستگا ه رابگیرند ۹۰درصد دستگاهارا پس میدان آن اداره دارئی که ندونه کی دارآمد داره کی نداره با ید گل گرفت اصناف مثل کارمند می ماند هر شغلی درآمدش حد ا قل وحد اکثر دارد یگ پنچر گیر حد اکثر ۱۵ پنچری میگیرد تعویض روغن حد اکثر ده خودرو سرویس میکند یگ جوشکار نهایت حداکثر روزی ۱۲۰ کیلو درب میسازد یگ کارگر نهایت درماه ۲۶روز کار میکند دنبا ل جای باید روفت که عمده فروش وتولیدی پور درآمد باشد ودیگر شفاف کاری کند دارایئ نکه مثل دیوار شکسته همه بترسند از جلو آن ادراه رد شند
باید رفت ...
مغازه دار مالیات سه برابری میده از مردم میگیره میکشه روی قیمت. نهایتا مردم عادی پول مالیات کارخانه دار و مغازه دار میده.
سلام..این کار فقط باعث شده که هیچ کس دیگه به داد هیچ کس نرسه گره از کار کسی باز نکنه..ما یه سوپر مارکت کوچیک داریم خانمی یا آقایی میاد میگه ۲۰تومن یا کمتر یا بیشتر برای کرایه تاکسی بدید هیچ سودی هم برای ما نداره ولی حداقل کار بنده خدایی راه میفته ولی با این مالیات فقط میگیم شرمنده دولت اجازه نمی ده ..یا پیر مرد پیر زنی نمیتونه بره باجه کارت میاره، پول دستی میخاد تا حالا میدادیم ولی الان نه..بخدا با این کارتون رحم و مروت و برداشتید این کجاش مسلمانی ه لعنت بر کسانی که راه همه چی و بستن
از شما بعید نیست کسی که دوتا زن دارد هم یگ روزی مالیات میگیرین چون شما زورتان به ملت میرسد .همه کار انجام بدین همه این کارت ها که کشیده میشه سود که نیست شما به مردم ظلم میکنین شاید یگ نفراقوام یگ ماشینی بفروشد از دستکاه کارت خوان بکشد یا یگ خوانه بفروشد این که سود نیست
دولت ریسی خوب امدی سره کار ملت بدبخت کردین .
درامد داشتن وباید مالیات پرداخت کنن،، والا همین مغازه دار ها مارا نقره داغ میکنن، اگر دولت بهشون گذشت کنه کار خیلی اشتباه میکنه،
درآمد نیست این مالیاتی هست
دولت مالیات از مردم میگیره ،دو سه سال پول که خوب جمع شد ،یه اختلاس بزرگ میکنند ،یا علی مدد میرن کانادا
یکی از مذمو‌م‌ترین مشاغل عشاری یا همون مالیات گرفتنه که توی روایات اسلامی به‌شدت نکوهش شده. اینها که ادعای مسلمانی دارند بر چه مبنایی بخشی حاصل دسترنج مردم رو می‌گیرند. آن هم به روش‌های مختلف، یک بار از درآمد مالیات می‌گیرند، یک بار موقع خرید و... . خدا را شکر که روز قیامتی هم هست.
دارن می گیرن ما خبر نداریم
خدا لعنت کنه اونایی که میگن کارکنان امور مالیاتی دوتا فیس دارند بدبخت کارمندان مالیاتی که نماز مردم وهم از دولت باید حرف بشنود حقوق یه معلم بیشتر از یک کارمند مالیاتی هست حقوق تمامی ارگان ها رو افزایش دادند مالیاتی ها که خودشون وصول کننده مالیات برای دولت هستند اصلا هیچ توجهی از سمت سازمان شون نمیشن کسی بفکر معیشت اونها نیست
مالیات برای آبادانی کشور ضروری هستش البته شرطش اینه که خیلی از نهادها ومشاغل به چه ترتیبی خودشون رو معاف از مالیات کردند وحتی درآمدشان را با قدرت اعلام نمی‌کنند ومالیات بر همه مردم که درآمد دارند واجبه چون مملکت رو به جلو خواهد برد بشرط اینکه قانون برای همه مردم و نهادهای دولتی وغیر دولتی واجب الواجباته ونکته دیگر دولت حساب ریز مردم وهمه رو دارد وحدود معلوم هستش کیا با مالیات سرو کار ندارند وبا دستگاه پز بنظرم به اقشار کم درآمد جامعه آسیب های فراونی برخورد وامیدوارم دست توی جیب ملت نرود .....کارگران اولین کسانی هستند که مالیاتشان جلوتر از حقوقشان به ادراه مالیات می‌رسد وامیدوارم قشر پر درآمد هم این وظیفه مهم را جامع عمل بپوشاند .البته صحبتم بادکسانی هستش که با مالیات بیگانه هستند وتفره در دادن مالیات می‌روند... به امید آبادانی کشور با شفافیت دقیق قانونمندی در تمامی عرصه ها واصلاح ساختاری درست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار