بازدید 11629

قطعنامه ضدایرانی برای گوشمالی ترکیه وبرزیل

در دولت نهم و دهم هزينه‌هاي مصرفي نسبت به كل بودجه كاهش يافته است، اما باز شاهد اسراف هستيم/ در دموكراسي ليبرال تمام حرف‌هاي سياستمداران در زمان انتخابات با زمان حكومت‌داري متفاوت است و مردم هيچ كاره هستند.
کد خبر: ۱۱۲۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۱ 05 August 2010
رئيس‌جمهور با اشاره به قطعنامه اخير شوراي امنيت ،گفت: اين كار براي گوش مالي دادن به تركيه و برزيل بود كه چرا خواسته‌ايد معادلات جهاني را بر هم زده و به آنها هماهنگي صورت نگرفته است؟

به گزارش خبرنگاراعزامي ايلنا به همدان، محمود احمدي‌نژاد در ديدار با مديران استان همدان با اشاره به گزارش استاندار اين استان گفت: گزارش استاندار نشان‌دهنده همدلي و همراهي مجموعه خادمان اين استان است، چرا كه اين همراهي و همدلي نباشد، اين نتايج به دست نمي‌آيد.

رئيس‌جمهور همچنين گزارش استاندار را نشان‌دهنده همت، انگيزه و تلاش مديران استاني دانست و گفت: اينكه قطار پيشرفت استان روي ريلي قرار گرفته كه به سرعت به سمت پيشرفت در حركت است،كاملاً مشهود است.

وي در ادامه سخنان خود با بيان اينكه اگر بخواهيم استان را بسازيم، براساس چه الگويي اين كار را بايد انجام دهيم ،خاطرنشان كرد: آيا به صرف ساخت جاده، كارخانه، ساختمان و آسفالت كردن راه‌ها بايد بسنده كرد.

وي افزود: نظام سلطه چون مسلط شده و دستاوردهايي دارد آن دستاوردهاي ظاهري را به‌عنوان حقانيت مسير خود ترويج كرده است در حالي كه با اطلاعات دقيقي كه به دست آورده‌ايم مي‌دانيم قريب به اتفاق الگوي ترويجي نظام سلطه براي ديگر كشورها، براي توسعه فاصله آنها با ساير ملت‌ها و تحكيم پايه‌هاي نظام سلطه بوده است.

رئيس‌جمهور خاطرنشان كرد: اگر از سران كشورهاي ليبراليسم سوال كنيم كه اوج شكوفايي الگوي شما كجاست، قطعا يكي دو كشور در آسياي شرقي را نام خواهند برد به طور مثال به كشوري كه به توليد لوازم صوتي و تصويري مي‌پردازد اشاره خواهند كرد؛ جز اينكه يك ملت 60 – 70 ميليوني نفري به كارگر نظام سرمايه داري تبديل شده‌اند ديگر حاصلي ندارد و همه بنيان‌هاي فرهنگي آنها از هم پاشيده شده است.

وي به درآمد سرانه بسياري از كشورهاي اروپايي كه ساليانه 30 هزار دلار است اشاره كرد و گفت: اصل ثروت جامعه آنها در دست كمتر دو سه درصد است و مابقي براي اين دو سه درصد كار مي‌كنند.

وي ادامه داد: نظام سرمايه داري دروغ است، چرا كه اين نظام، نظام سرمايه داران است انسانها نياز به محبت، مهرورزي، كمال، عشق و شكوفايي استعداد‌هاي الهي دارند و شجاعت و دانش آنها بايد در جايي متجلي شود.

احمدي‌نژاد به طرح اين پرسش كه الگوي ما براي ساختن كشور چيست، اظهارداشت: اينكه آنها هر چه نوشته ما آن را ترجمه كرده و در مجلس و دولت تصويب كنيم، كاري از پيش نمي‌رود در برنامه سوم توسعه حدود 10 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري شده بود اما اين ميزان در برنامه چهارم به قريب 90 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري رسيده است.

با توجه به اينكه سرمايه‌گذاري 9 برابر شده است. آيا بيكاري هم رفع شده است؟

وي ادامه داد: دراين چرخه نظام سرمايه داري براي جهش سرمايه‌گذاري هرچقدر كه خرج كنيد باز هم عقب‌تر مي‌رويد، چرا كه الگويي كه آنها براي برنامه‌ريزي در نظر گرفته‌اند به دنبال اين است كه وابستگي ما به آنها بيشتر كند و در يك چرخه بسته‌اي گرفتار كند كه هر چقدر كار كنيم باز هم مشكل داشته باشيم.

رئيس‌جمهور الگوي برنامه‌ريزي نظام سرمايه داري را يك الگوي استعماري دانست و ادامه داد: آنها دنيا را به سه دسته كشورهاي عقب مانده، در حال توسعه و توسعه يافته تقسيم كرده است و خود را توسعه يافته ناميده است.

وي ادامه داد : در آفريقا كشورهايي وجود دارند كه در اين طبقه بندي از آنها به‌عنوان كشورهاي عقب مانده ياد مي‌شود، اما همين كشورهاي به اصطلاح توسعه يافته سالانه 50 ميليارد دلار از معادن آنها خارج مي‌كنند.

رئيس‌جمهور با اشاره به قطعنامه اخير شوراي امنيت ،گفت: اين كار براي گوش مالي دادن به تركيه و برزيل بود كه چرا خواسته‌ايد معادلات جهاني را بر هم زده و به آنها هماهنگي صورت نگرفته است؟

احمدي نژاد با بيان اينكه تعريف ما از انسان و تعريف كشورهاي سرمايه‌داري متفاوت است، گفت: آنها مي‌خواهند جهان را براساس نظام سرمايه داري و دموكراسي ليبرال اداره كنند و از نظر آنها بهترين انسان نظام سرمايه داري، انسان‌هاي حقير شده است. در دموكراسي ليبرال تمام حرف‌هاي سياستمداران در زمان انتخابات با زمان حكومت‌داري متفاوت است و مردم هيچ كاره هستند. اين كه مقامات آنها اعلام مي‌كنند مردم ما دسترسي به اطلاعات آزاد داشته و دانستن حق مردم است دروغ بوده و خود اين امر را باور ندارد.

احمدي‌نژاد به بازداشت ملوانان انگليسي در خليج فارس اشاره كرد و گفت: سربازان انگليسي كه در آبهاي ما دستگير شدند خود نمي‌دانستند كه در كجا هستند،برخي از آنها فكر مي‌كردند در فلسطين بوده و برخي ديگر هم نمي‌دانستند كه در ايران حضوردارند يا در عراق.

وي ادامه داد: در دموكراسي ليبرال مردم بايد در جهل باقي بماند، چرا كه در غير اين صورت مردم از آنها اطاعت نخواهند كرد. آنها انسان‌ها به نازلترين سطح برده و دور آنها قفس مي‌كشند و هر كاري مي‌خواهند انجام دهند و انسان الگوي نظام سلطه بيشتر از اين جايگاهي ندارد.

وي با طرح اين پرسش كه آيا ما همين الگو را براي مردمان خودمان مي‌خواهيم، ادامه داد: ما در فرهنگ خود به دنبال عزت، ‌عدالت، تكريم و كرامت افراد هستيم و معتقديم بايد كشور را ساخت نه اينكه هر كس زرنگ‌تر بود حق با اوست؛ مسلط بودن كه حق نمي‌آورد.

احمدي نژاد با بيان اينكه پنجاه سال در ريلي كه آنها براي ما طراحي كرده‌اند حركت كرده‌ايم و ادامه دادن اين مسير ديگر لازم نيست، خاطرنشان كرد: آنها مي‌گويند براي رسيدن به توسعه اقتصادي بايد توسعه سياسي داشته باشيم،زماني كه هم ديدند اين امر جواب نمي‌دهد گفتند مشكل شما فرهنگي است و بايد توسعه فرهنگي داشته باشد.

رئيس‌جمهور افزود: آنها نمي‌خواهند كه بنيان خانواده حفظ شود اما مي‌گويد بايد يك كنوانسيون رفع تبعيض از زنان تصويب كرد. آنها با اين كار خود مي‌خواهند به اهدافشان برسند.

رئيس‌جمهور با تاكيد بر اينكه براي ساختن كشور بايد متكي به استعداد‌هاي بومي بود، تصريح كرد: كشورهاي نظام سرمايه داري نبايد دستور كار توليد روزانه ما را تعيين كنند، اگر ما متكي به نيروهاي داخلي باشيم قطعا سرعت پيشرفتمان چند برابر مي‌شود.

ر ييس‌جمهور بر تقويت كشاورزي و دامداري در استان همدان تاكيد كرد و گفت: مردم بدون كشاورزي ودامداري مي‌ميرند، آيا اين پز است كه نمي‌خواهيم دامداران را حتي هم در روستاها نگه داريم؟ ما در چرخه‌هايي مي‌گذارند كه همواره بايد خرج كنيم به طور مثال در مسائل بهداشتي رابطه را به گونه‌اي چيده‌اند كه همواره از آنها دارو يا تجهيزات پزشكي بخريم، اما اگر در فرهنگ خود بررسي كنيم متوجه مي‌شويم كه تغذيه خود را كنترل كنيم حدود90 درصد بيماري‌ها كم مي‌شود.

رئيس‌جمهور تصريح كرد: اينكه براي برنامه‌ريزي بايد الگوي اسلامي و ايراني را مد نظر قرار دهيم براي اين است كه مشكل ايراني راه حل‌هاي ايراني مي‌خواهد.

وي ادامه داد: در حال حاضر به چرخه كارهاي عجله‌اي افتاديم و مي‌خواهيم تند تند كارخانه بسازيم، اما نمي‌دانيم در چند سال آينده به دنبال چه كاري هستيم. ما بايد در كارهاي خود به الگوي اسلامي ايراني برسيم تا بتوانيم موفق شويم و همدان هم مي‌تواند الگوي اسلامي و ايراني خود را به سراسر كشور ترويج كند.

وي خطاب به مديران گفت: بايد قدر خدمتگذاري براي مردم ايران را بدانيد،چرا كه امروز ايران تاريخ ساز بود و الگوي جهان است در جايي شما فرصت خدمت گذاري يافته ايد كه نقطه اميد همه انبياء و صالحان است و حاصل زحمات تمام انبياء جمهوري شده است. ما بايد كارها را براي رضاي خدا انجام دهيم و اگر اين كارها را به اين صورت انجام دهيم شكوفا شده و نوع ديدگاهمان عوض خواهد شد.

احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه مديران بايد با مردم، خدمتگذار و عاشق مردم باشد اظهارداشت: اگر مردم را دوست نداشته باشيد نمي‌توانيد خادم خوبي براي آنها باشيم چرا كه خدمت با اكرا، كار را خراب مي‌كند.

رئيس‌جمهور ادامه داد: در دولت نهم و دهم هزينه‌هاي مصرفي نسبت به كل بودجه كاهش يافته است اما باز شاهد اسراف هستيم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار