بازدید 4598

حمله توپخانه ای ترکیه به شمال الرقه در سوریه

- نیروهای ارتش ترکیه شمال الرقه در سوریه را هدف حملات توپخانه ای خود قرار دادند.
کد خبر: ۱۱۲۴۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶ 12 June 2022


به گزارش تابناک  به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نیروهای ترکیه به تجاوزات خود در مناطق مسکونی حومه شمالی الرقه در سوریه ادامه می دهند.

بنا بر اعلام منابع سوری، نیروهای ارتش ترکیه اطراف روستاهای صیدا و معلق و نیز مسیر بین بین المللی (ام فور) در حومه شمالی الرقه را هدف حملات توپخانه ای خود قرار دادند که باعث خسارت های مادی در این منطقه شد.

حملات مداوم ترکیه به مناطق شمالی استان الرقه زندگی و فعالیت در این نقاط را مختل کرده و به آوارگی شماری از ساکنان شمال الرقه منجر شده است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه چند روز پیش در سخنانی اعلام کرد: منطقه در امتداد ۳۰ کیلومتری مرزهای جنوبی ترکیه، برای ما منطقه امنیتی محسوب می شود و نمی خواهیم کسی در این منطقه ما را آزار دهد، لذا اقداماتی را در این رابطه اتخاذ کرده ایم و عملیات جدیدی را انجام خواهیم داد.

وی افزود: ما هرگز اجازه نمی دهیم در مرزهای جنوبی مان گذرگاههای تروریستی ایجاد شود و در همین راستا کمربند امنیتی در شمال سوریه را تکمیل خواهیم کرد.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز اعلام کرده است که دمشق در سطح رسمی و مردمی در برابر هر گونه عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه مقاومت خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی