بازدید 71077

بیانیه ضد ایرانی و غیرسازنده سه کشور اروپایی درباره برجام پیش از صدور قطعنامه شورای حکام+ متن کامل بیانیه

روز سه‌شنبه، سه کشور اروپایی عضو برجام پس از ارائه قطعنامه ضد ایرانی به شورای حکام، در بیانیه‌ای مشترک ادعاها علیه برنامه هسته‌ای ایران را تکرار کرده و بدون اشاره به بدعهدی خود در برجام مدعی شدند گام‌های ایران، خطر تضعیف نظام جهانی منع اشاعه را به همراه دارد.
کد خبر: ۱۱۲۳۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۴ 07 June 2022

بیانیه ضد ایرانی و غیرسازنده سه کشور اروپایی درباره برجام پیش از صدور قطعنامه شورای حکام+ متن کامل بیانیه

بین الملل تابناک: روز سه‌شنبه، سه کشور اروپایی عضو برجام پس از ارائه قطعنامه ضد ایرانی به شورای حکام، در بیانیه‌ای مشترک ادعاها علیه برنامه هسته‌ای ایران را تکرار کرده و بدون اشاره به بدعهدی خود در برجام مدعی شدند گام‌های ایران، خطر تضعیف نظام جهانی منع اشاعه را به همراه دارد.

در این بیانیه آمده است: «فرانسه، آلمان و انگلیس مایل هستند تا از گزارش اخیر رافائل گروسی، مدیر کل و معاونتش در خصوص مسائل فنی قدردانی کنند. ما از آژانس برای گزارش دهی‌های خود درباره تعهدات ایران تحت برنامه جامع اقدام مشترک، با وجود محدودیت‌هایی که برای راستی آزمایی و فعالیت‌های نظارتی‌اش در ایران ایجاد شده، قدردانی می‌کنیم.»

تروئیکای اروپایی در ادامه بیانیه خود نوشتند: «ما از ادامه پیشروی هسته‌ای که مدیر کل در این گزارش مستند کرده، عمیقا نگران هستیم. در نتیجه فعالیت‌های هسته‌ای ایران که برای سه سال است در تضاد با برجام بوده، هم اکنون بیش از هر زمان دیگری در گذشته پیشروی داشته است؛ بنابراین، این موضوع در حال تهدید امنیت بین‌المللی بوده و خطر تضعیف رژیم عدم اشاعه جهانی را به همراه دارد.»

در این بیانیه آمده است: «انباشته شدن هشدار آمیز مواد غنی سازی شده به خصوص اورانیوم بسیار غنی شده تا غنای ۶۰ درصد و اورانیوم غنی شده تا ۲۰ درصد، دلیلی برای نگرانی زیاد است. این موضوع زمان گریزی که ایران برای نخستین سلاح هسته‌ای نیاز دارد را کاهش داده و عدم اعتماد درباره مقاصد ایران را تشدید می‌بخشد. بخشی از این ذخایر به اهداف غنی شده و تحت تابش قرار گرفته تبدیل شده که این موضوع، بازگشت به برجام را پیچیده‌تر کرده است. هیچ یک از این فعالیت‌ها، توجیه غیرنظامی معتبری در ایران ندارد.»

در این بیانیه ادعا شده است: «پیشروی‌های هسته‌ای ایران نه تنها خطرناک و غیرقانونی بوده، بلکه این فعالیت‌ها خطر از هم پاشیدن توافقی را به همراه دارند که ما با یکدیگر با دقت برای احیای برجام تنظیم کردیم. ادامه تحقیق و توسعه و استفاده گسترده از سانتریفیوژهای پیشرفته به طور مداوم، قابلیت‌های غنی سازی ایران را بهبود می‌بخشد. ایران در حال حاضر با بیش از دو هزار سانتریفیوژ قدرتمند پیشرفته غنی سازی می‌کند که چند بار سریع تر از مدلی که تحت برجام مجاز بوده، می‌توان غنی سازی کند. هر اندازه ایران به پیشبرد و انباشت دانش با پیامدهای غیرقابل بازگشت بپردازد، بازگشت به برجام مشکل‌تر خواهد شد».

در بیانیه تروئیکای اروپایی آمده است: «این موضوع برای فعالیت‌های تحقیق و توسعه در خصوص تولید اورانیوم فلزی نیز صحت دارد که گامی کلیدی در توسعه یک سلاح هسته‌ای است؛ بنابراین، عدم ازسرگیری چنین فعالیتی یا شروع هر گونه کار بیشتری ضروی است. این موضوع به خصوص درباره تبدیل هگزا فلوراید اورانیوم به تترا فلوراید اورانیوم (UF۶ to UF۴) است که هیچ توجیه معتبر غیرنظامی در ایران ندارد. پیشروی در این زمینه بسیار سریع تعادل معامله‌ای که ما در وین نهایی کردیم را به هم می‌ریزد.»


سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس در این بیانیه نوشتند: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یک سال و نیم است که دسترسی حیاتی به اطلاعات مربوط به سانتریفیوژ‌ها و قطعات آن نداشته که این عدم دسترسی از زمان توقف اجرای اقدامات بازرسی مربتط با برجام و تعلیق اجرای پروتکل الحاقی توسط ایران ایجاد شده است؛ بدان معنا که نه آژانس و نه جامعه بین‌الملل می‌داند که ایران چه تعداد سانتریفیوژ در فهرست موجودی خود دارد و چه تعدادی ساخته و کجا ممکن است که جانمایی شوند. آژانس بسیار شفاف ساخته که فعالیت‌های نظارتی و راستی‌آزمایی‌اش در خصوص برجام در پی تصمیم ایران برای توقف اجرای تعهداتش، به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است. این موضوع تردید‌ها در این باره را افزایش داد که آیا آژانس در آینده قادر خواهد بود به بازیابی ادامه اطلاعات بپردازد؟!»

در این بیانیه آمده است: «در خصوص راستی آزمایی، ما یادآوری می‌کنیم که دوباره در گزارش این دوره، ایران کد اصلاحی ۳.۱ موافقتنامه پادمانی را اجرا نکرده است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شفاف ساخته که کد اصلاحی ۳.۱ ضرورت قانونی توافق پادمان‌های ایران بوده و ایران نمی‌تواند یکجانبه به اصلاح یا خروج از آن بپردازد. ما قویا از ایران می‌خواهیم به تعهدات قانونی خود و اجرای این کد بازگردد.»

در این بیانیه افزوده شده است: «سه کشور اروپایی، اتحادیه اروپا و سه کشور دیگر از آوریل ۲۰۲۱ درگیر مذاکرات فشرده با ایران با هدف احیای برجام بوده است. تروئیکای اروپایی زمانی که سه ماه پیش وین را ترک کردند، از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و ما یک توافق قابل اجرا روی میز داشتیم که به بازگشت ایران به پایبندی به تعهدات خود در برجام و آمریکا به توافق منتهی می‌شود. ما متاسفیم که ایران از فرصت دیپلماتیک برای انعقاد توافق استفاده نکرده است.»

در بیانیه تروئیکای اروپایی آمده است: «ما همواره شفاف ساخته‌ایم که اولویت ما احیای برجام بوده است. به طور مشابه ما شفاف ساخته‌ایم به دلیل ادامه ایران در پیشروی قابلیت‌های هسته‌ای، تضعیف مزایای عدم اشاعه توافق و در نتیجه امکان دستیابی به توافق، این توافق نمی‌تواند تا ابد روی میز بماند.»

پیش از این اتحادیه اروپا عصر سه‌شنبه به وقت محلی در بیانیه‌ای در شورای حکام آژانس بین المللی اتمی، بر تعهد خود به اجرای کامل و مؤثر برجام و حمایت مستمر از آن تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: «اتحادیه اروپا بر تعهد راسخ و حمایت مستمر خود از اجرای کامل و موثر برجام تاکید می‌کند و مصمم است به همکاری با جامعه بین المللی برای حفظ این توافقنامه ـ که حائز اهمیتی راهبری برای معماری جهانی نظام منع اشاعه هسته‌ای است ـ ادامه دهد. اتحادیه اروپا از همه کشورها می‌خواهد، از اجرای این توافقنامه منطبق با قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد (۲۰۱۵) حمایت کنند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «اتحادیه اروپا از تلاش‌های دیپلماتیک فشرده در کمیسیون مشترک برجام و تماس‌های نماینده عالی اتحادیه اروپا به‌عنوان هماهنگ‌کننده برجام با همه شرکای مربوطه برای بازگشت ایالات متحده به برجام و ازسرگیری اجرای کامل همه تعهدات برجام توسط ایالات متحده و ایران حمایت می‌کند. اجرای کامل و راستی‌آزمایی شده تعهدات هسته‌ای ایران جامعه بین‌المللی را قادر خواهد ساخت، تضمین‌های لازم را دریافت کند.»

در بند دیگر این بیانیه تصریح شده است: «اتحادیه اروپا به مسائل مرتبط با خروج یکجانبه ایالات متحده از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها توسط این کشور اذعان دارد. در کنار اجرای کامل و راستی‌آزمایی‌ شده تعهدات مرتبط هسته‌ای توسط ایران، لغو تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای، جزو اجزای ضروری توافق است. اتحادیه اروپا کامل به تعهدات خود از جمله لغو تحریم‌ها بر اساس برجام پایبند بوده است.»

نماینده اتحادیه اروپا در بند دیگر این بیانیه، بدون در نظر گرفتن عدول آمریکا و کشورهای اروپایی از تعهداتشان در برجام از اقدامات جبرانی ایران ذیل این توافق ابراز نگرانی کرده است.

در این بند آمده است: «اتحادیه اروپا عمیقاً نگران است که ایران همزمان با مذاکراه برای بازگشت به اجرای کامل برجام مجموعه‌ای از اقدامات مغایر با برجام روی آورده است که دربردارنده پیامدهای شدید و در برخی موارد برگشت‌ناپذیر اشاعه‌ای هستند. این اقدامات که چنین بازگشتی را دشوار می‌کنند عبارتند از؛

*ادامه انباشت اورانیوم غنی‌شده که از لحاظ کمیت و سطح غنی‌سازی بسیار فراتر از محدوده‌های مشخص‌ در برجام هستند، از جمله انباشت مقادیر هشداردهنده‌ای از مواد هسته‌ای با غنای ۲۰ درصد و همچنین ۶۰ درصد که موجب نگرانی‌های اشاعه‌ای ویژه‌ای است؛

* ادامه نصب، آزمایش و انباشت اورانیوم با IR-1 و سانتریفیوژهای پیشرفته؛

* توسعه لوله‌های روتور و بیلوهای سانتریفیوژها در حالی که آژانس از دسترسی کامل برای نظارت و راستی‌آزمایی برخوردار نیست.

* تولید و تابش اهداف اورانیوم غنی‌شده با درصد غنای بالا و پایین.

در ادامه بیانیه تصریح شده است: «ما نگرانی شدید خودمان را از اقدامات قابل توجه انجام‌شده روی فلز اورانیوم از جمله اورانیوم غنی‌شده تا سطح ۲۰ درصد و دانش‌های بازگشت‌ناپذیر همراه آن را خاطرنشان می‌کنیم؛ بنابراین، از ایران می‌خواهیم که کار دیگری در رابطه با تبدیل UF6 به UF4 برای تولید فلز اورانیوم آغاز نکند و کار تولید فلز اورانیوم را از سر نگیرد.»

اتحادیه اروپا در بند بعدی تصریح کرد: «عمیقاً نگران هستیم از تاریخ ۲۳ فوریه ۲۰۲۱، در نتیجه تصمیم ایران برای توقف اجرای اقدامات شفافیت‌ساز پیش بینی‌شده در برجام، از جمله پروتکل الحاقی فعالیت های راستی‌آزمایی و نظارتی آژانس به شدت تحت تأثیر قرار گرفته است. آژانس از بخش مهمی از اطلاعات خود در مورد فعالیت‌های ایران در زمینه چرخه کامل سوخت هسته‌ای محروم شده است. تصمیم ایران، به شدت توانایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را برای راستی‌آزمایی اینکه مواد و فعالیت‌های هسته‌ای در ایران صرفاً برای مصارف صلح‌آمیز هستند محدود کرده است. ما از ایران می‌خواهیم تمام اقدامات شفافیت‌ساز را اجرا کند تا آژانس بتواند فعالیت‌های راستی‌آزمایی و نظارتی مرتبط با برجام را از سر بگیرد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما قویاً از ایران می‌خواهیم از انجام هر گونه اقدام تنش‌زای بیشتر خودداری کند، تمامی فعالیت‌های مغایر با برجام را به عقب برگرداند و بدون تأخیر بیشتر به اجرای کامل این توافق از جمله تمامی اقدامات شفافیت‌ساز برگردد. این مساله، در کنار اجرای کامل CSA از جمله کد اصلاحی ۳.۱ برای کمک به ایجاد اعتماد بین‌المللی به ماهیت کاملا صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران ضروری و همکاری کامل و بموقع با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کاملاً حیاتی است.»

اتحادیه اروپا تأکید کرده است: «حفظ توانمندی فنی آژانس برای احیا و حفظ پیوستگی دانش این سازمان جهت انجام راستی‌آزمایی و نظارت بر تعهدات مرتبط هسته‌ای ایران در آینده ضروری است. ما به این برداشت آژانس توجه داریم که تمامی داده‌های نظارتی و پایشی ذخیره می‌شوند و قرار است در صورت بازگشت ایران به اجرای تعهدات هسته‌ایش ذیل برجام در دسترس آژانس قرار بگیرند. ما از ایران می‌خواهیم از اجرای کامل ساز و کارهای نظارتی مورد توافق با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطمینان حاصل کند.»

اتحادیه اروپا در بند پایانی بیانیه از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تقدیر و تأکید کرده از فعالیت‌های نظارتی این نهاد بین‌المللی در ایران حمایت می‌کند.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته پیش با انتشار گزارشی یکسویه و تحریک آمیز ادعا کرد که ایران در ارائه پاسخ‌های «معتبر فنی» به سوال‌های این سازمان درباره پیدا شدن مواد هسته‌ای در سه مکان اعلام نشده، ناکام بوده و به این ترتیب مسائل پادمانی که قرار بود در هماهنگی با توافق اسفند ماه گذشته میان ایران و آژانس حل و فصل شود، باقی مانده است. 

جمهوری اسلامی ایران اقدام واشنگتن و سه کشور اروپایی را بر خلاف رویه دیپلماسی، شتاب‌زده و غیرسازنده دانسته که موجب سخت‌تر و پیچیده‌تر شدن روند مذاکرات وین خواهد شد. 

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در گفت‌ وگوی جمعه گذشته با جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد که هرگونه اقدام سیاسی در آژانس، با واکنش متناسب، موثر و فوری جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۷۶
دیگه وقت پرواز دلاره
بالا
بالا
بالاتر
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
دلار داری؟نه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
دلال
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
ذخایر ارزی ما بسیار مطلوب است وما در شرایط بسیار عالی قراداریم ایشان ادامه دادند من اینده خودم ودوستانم رابسیلرروشن میبینم وجای هیچ نگرانی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
حالا ببینیم بدون برجام، همونجور که جناب رییسی سال پیش فرمودند اقتصاد ما به برجام گره نخورده است می توانند بر مشکلات اقتصادی کشور فايق بیایند؟ یا فقط در حد شعار بوده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
با سه میلیون تومن یارانه هم بزودی نمیشه سیر شد.
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
از گرانی و بدبختی که گریبانگیر ایرانیها میشود لذت میبری اقایی که در کانادا هستی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
به امید نابودی همه دارندگان دلار زیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
برای دلال های زالو صفت آرزوست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
خدا خودش شر امثال شما دلالان از خدا بی خبر رو کم کنه
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
هیچ خبری نیست ،شلوغش نکن !
ناشناس
| - |
۰۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
دیگه وقت خوشحالی امثال شماهاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
مثل اینکه خیلی خوشحال میشین از بالا بالا بالاتر.....
پس توقع داشتید مثل سرمقاله کیهان و جوان و وطن امروز بنویسن؟
این بیانیه بودیا دفترچه خاطرات؟
با عرض سلام سیاست خارجی مثل مسائل داخلی به چند حزبی تبدیل شده مگر چند دولت وچند حکومت داریم زمان را برای هیچ میسوزانیم بعد گره مذاکره را عوض میکنیم وفرصتها را از دست میدهیم وبهانه برای کسانی میدهیم که بهانه را رو هوا باصد تیر میزنند حال ظریف وعراقچی که بر مذاکره تسلط داشتن وبه همه چیز واقف بود عوض کردیم ایا گروه جدید چیز زیادی میدانستند چرا مسولان ما همش بفکر حزب بازی وبزرگ کردن نام خود هستند بخدا مردم دیگر توان ندارند بنظرم مذاکره راباید به رهبری تحویل بدهند ومستقل از هر دولت وگروهی یکسو با همان کسانی که شروع مذاکره را کلید زدن تا اخر بدست همان افراد ادامه داده شود وگرنه به شکست وایجاد مشکلات بین الملی را بدنبال خواهد داشت
کجاش ضد ایرانیه
یک جوری میگین انگار مخاطب رو نادان فرض کردین
این یک بیانیه است بر ضد توسعه برنامه هسته ای .
وسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
آقایان روحانی ،ظریف و عراقچی زبان دنیا رابلد بودند و برجام یک طرفه را امضاکردند که صدنوع فناوری هسته ای ایان ممنوع شد ، در قلب رئاکتور هسته ای بتون ریخته شد و دلار از 3700تومان به 30000تومان رسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
تو از کجا معلوم ایرانی باشی؟
شنیدین کدخدا رفته پاچه خواری شیخ (عربستان) بالاخره کدخدا هم تسلیم شد، دنیا بهم ریخته معلوم نیست کی میخاد رئیس بشه
با این وضعیت اقتصادی اروپاییها کور نیستن فشار میارن بهتره قرارداد رو ببندید تا بدتر نشده و چیز جدیدی درنیاوردن از خودشون!به فکر مردم باشید
وقت آن است که ارتش و سپاه کشور آنچه در آمده دارند را به پرواز در آورند .فتوای رهبری برای زمان صلح است ..اما وقتی استکبار گلوبالیستی چهار دهه دندان جهالت نشان میدهند و با تحریمها و تهدیدها و ترورها .عزیزانمان را از ما می گیرند .جای تعلل و درنگ نیست .و باید نیروهای سلحشورمان برای عقب راندن کفتارها بهترین و زیباترین و قویترین پرنده کشورمان را به پرواز در آورند ....
امروز و فرداست که ساخت بمب اتمی را اعلام و جشن خواهیم گرفت و دیگر هیچ کس در دنیا نمی تواند برای ایران اتمی قدقد کند ترامپ خواهد ترکید واصل به درک.
این تروییکای اروپایی چقدر حرف زدن..روده دراز ..... حوصلمون سر رفت بخدا... یک مشت اراجیف

بابا این بمب اتم رو تولید کنین ببینیم قراره چی بشه... پاکستان و هند هم دارن ما نداریم. اصلا از این NPT بیاییم بیرون ...دیگه بدتر از حالا هستش؟... چیه همش بدهکاریم
سلام فرمانده .....
چه خبر ؟؟؟؟
اروپاییها ...خوردن ده برابر اربابشون آمریکا. یه قدم از تعهداتشون رو جرات نکردن از ترس آمریکا عملی کنن حالا زر میزنن که ایران نباید از توافق خارج بشه . توافق چی . توافقی که اون ترامپ نادان پاره کرد ریخت دور و شما جرات نکردن حتی اظهار نظر کنین تموم شده رفته پی کارش. به هیچ کشوری هم ربطی ندارد ایران چکارمیکنه .مگه وقتی یه رژیم جعلی که نه کشوری داره ونه دولتی ونه هیشکی تو جهان قبولش داره انرژی هسته ای داره سلاح اتمی داره شما کدوم گوری بودین که اظهارنظر کنین حق ندارد داشته باشد. حالا همکاره ایران شدین زر می‌زنین . . ایران حقشه وبه هیشکی ربطی ندارد سلاح اتمی بسازه یا نسازه
چرا کسی به اسرائیل که بمب اتم دارد کاری ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
ما کار داریم و به زودی نابودشون میکنیم
چرا کسی به اسرائیل که بمب اتم دارد کاری ندارد
چرا ایران پاسخ مستدل به این اراجیف به جامعه جهانی ارائه نمیکند ؟ از چه می ترسید ؟ اینها با همین بیانیه ها جامعه جهانی را فریب میدهند و ایران از برگزاری چنین نشستهایی برای تنویر افکار جهانیان عاجز است .
اگر بدون تعصب و با واقع بینی به متن بیانیه توجه کنیم، متوجه میشویم که حق با کیست
قرار بود اگر اونها برجامو پاره کنن ، نماینده های انقلابی ان را اتش بزنن. اتش زدن یا هنوز دنبال برجامن
ببینیم مسئولان الان چکار میکنن؟یا اینکه قطعنامهای سازمان ملل یاشورای آژانسو کاغذ پاره میخوانن یا نه ی گفتمان با عدله دقیق وابتکار عمل جدید وقوی در مواجهه با این داستان جدید قدرتها روی میز ایران میگذارند؟
حالا یکم اورانیوم هم از دست بچه ها ریخته یه گو شه ای این دشمنان دیگه خیلی پر رو شدند . باشه ما که گفتیم بروند و جارو کنند و بریزند دور . این بی مزه بازی ها دیگه چیه
تا بحال صدها بار اعلام کرده ایم که قصد ساخت تسلیحات هسته ای نداریم و در عین حال صدها بار هم گفته ایم که وقتی اسراییل بمب اتم دادد، چرا ما برای دفاع از خود نداشته باشیم؟!
تا بحال هزاران بار فریاد زده ایم که برنامه هسته ای ما صلح آمیز است ولی سطح غنی سازی را به 60% می رسانیم
باررسان آژانس در سایت های ما اورانیوم فلزی پیدا می کنند و از ما توضیح می خواهند اما ما رافائل گروسی را متهم میکنیم که تحت ناثیر صهیونبستها ، اقدام به تهیه گزارش مغرضانه کرده است.
براستی ما چه تصوری از افکار جهانیان داریم؟ کدام آدم عاقلی این ادعاها را باور میکند؟ آنهایی که در گوشه مغز خود به ابن جمع بندی رسیده اند که ساخت بمب اتم موجب ایمنی ما از گزند اسراییل و قدرت های استکباری میشود، چرا اینقدر شجاعت ندارند که همانند کشورهایی مثل هندوستان و پاکستان بطور شفاف و علنی از NPT خارج شوند و به دنیا اعلام کنند که چون از جانب دولت غاصب صهیونیستی احساس امنیت نمی کنند، ساخت سلاح هسته ای را حق مسلم خود می دانند.
وضع اقتصاد مملکت به وضعیت فاجعه باری رسیده است و همه ارزش های انسانی تحت تاثیر فساد و فقر مطلق رو به زوال است ولی شوربخنانه مسئولین کشور حاضر به حل و فصل مسئله کذایی هسنه ای نیستند و ایران هر روز بیش از پیش فقیرتر و در نزد مجامع بین المللی معزول تر می گردد
شورای حکام اگه کمی شرف داشته باشد .که نداره باید اول مشخص کنه کدام دولت مقصر این همه حوادث هست .دولت تروریست آمریکا یک جانبه از برجام خارج شد امضای همین اروپای ها را بی ارزش کرد آنوقت این ها با آمریکا به ناحق علیه ایران بیانیه صادر میکنند.بخدا بهترین فرصت هست که از خیر برجام بگذریم .داشتن سلاح هسته‌ای از هر برجام نافرجام بهتر وارزشمندتر هست .کاش رهبر معظم اجازه ساخت سلاح هسته‌ای را صادر کنند
یکی نیست به اینها بگوید چه چیزی باعث شد که ایران این کارها را انجام دهد و شمارا اینقدر نگران کند!!! چرا آن روز که آمریکا دیوانه وار از برجام خارج شد نگران نشدید!!
بنازم فقط نویسنده و ناظر صفحه دقت کنید ببینید چقدر غلط املایی دارید. واقعا متاسفم
برای غرب صلح معنا ندارد.
وقت خروج از اژانس و ان تی پی هست چیزی برای از دست دادن نداریم
پرواز دلار گرونی احتکار دزدی همه کار خودمونه هیچ ربطی به خارج نداره گارگر ایرانی زمین وبرق واب.وگاز و تلفن ایرانی حقوق ریال پس دلار مال کجاست ؟شما اوردید تومحاسبه که همه بدبخت شدند دراصل محاسبه باریال باید باشه دلار مال بیرون مرزهاست دلار ودلار فروشی باعث این بدبختیها شده وگرنه همون چند قلم که از بیرون میاد اونم اگهاز امریکا بیاد باید بادلار محاسبه بشه
این سه کشور اروپایی بخصوص فرانسه و انگلیس چرا از انرژی هسته ای خودشان وانواع بمب های هسته ای که دارند و مردم جهان رادرترس واضطراب نگه داشتن حرفی ویا بی ادبانه زر نمی‌زند چرا. از سلاح های هسته ای رژیم اسراییل که خاورمیانه رادرخطر قرار داد سکوت کردند چرا از هزاران سلاح هسته ای که در انبارهای روس آمریکا دم نمی‌زنند نکنند سلاح چرا از سلاحهای هسته ای چین و کره شمالی وهند و پاکستان .حرف نمی‌زنند نکنند سلاحهای هسته ای که در این کشورها وجود دارند برای سران این کشورها نوعی اسباب بازی است در قرآن مجید کتاب ما مسلمانان آمده که برای مقابله با دشمنان به بهترین سلاح آمده شوید پس به نظرم اگر ایران هم برای دفاع از خودسلاح هسته ای هم داشته باشد که احتمال زیاد هم دارد بقول معروف این چند سلاح هسته ای احتمالی ایران با هزاران سلاحهای دارند کشورهای چون چین و روسیه و انگلیس و آمریکا و فرانسه وو.وووو.. در
ایران باید بمب هسته ای بسا زه چراکه امپریالیسم برای دشمنی بااین مردم ستمدیده حدی برای خود قائل نیست
کار از محکم کاری عیب نمیکنه
مسئولین که غمیشون نیست مردم بیچاره زیر دست و پاه هستن
عجب پر روه دولتهای جیره خوار امریکا
این سه تا کشور غلط بی جا کردن
درود بر كشور عزيزم ايران. به مراحل پاياني سختي ها داريم ميرسيم. فداكاري براي آيندگان سرزمينم ايران. بالاخره بايد ايران رو به عنوان يك قدرت اتمي بپذيرند و با واقعيت كنار بيان. اين يعني اينكه ديگه تا ابد هيچ كشوري جرئت تجاوز نظامي به خاك اهورايي ايران رو نخواهد داشت. ايران به مرحله ي بازدارندگي رسيده. تبريك ميگم به هم ميهنانم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
اره همونطور که اوکراین چاه های نفت روسیه را با خاک یکسان نکرد! یا همونطور که طالبان روزی چند تا پاکستانی نمی کشه.
غير سازنده ؟ ما اين همه موشك مي سازيم پس اين چي؟
دوباره بدبخت تر تر تر... شدن مردم
جواب اروپاییها فقط یک کلام است برای اجرای برجام تا حالا چه کار کرده اید به کدام تعهدتان عمل کردهاید؟؟؟؟
فقر، دزدی، فحشا وناامیدی از آینده درجامعه بیداد می کند. برجام را زودتر به سرانجام برسانید تا معضلات مردم کمتر شود.
امریکای قانونشکن تروریست وجنایتکار واروپا همدست وهمشکل امریکای جنایتکاربهتراست به تعهدات خویش عمل نمایندودست ازاین بازیهای مسخره بردارند.
وقتی کسی که خودش برجام رو امضا کرده تحریم میشه،خیلی نباس به این برجام امید داشت.
بعد از امضا برجام دلار از 2.5 رفت 30 تومن،پراید از 8 شد 150 تومن و سکه شد 17 تومن......خود صاحب برجام هم که برا رفتن به امریکا تحریم شد...درب صنعت هسته ای هم گل گرفته شد.....برجامممممممم..
ول کنین بابا برجامو....
کافران نجس بد عهد سگ وفاش از شما بیشتره
دوباره شروع شد. نقطه...سرخط..............و این داستان ادامه دارد
با سلام واقعا این سه کشوروامریکا و دیگر دوستانشان مثل اجدادا قبلی زورگویشان وچپاولگران نسل های قبل است که با زورگوطی اموال دنیا وایران رابردند وازماها وپدرانمان حق توحش میگرفتن چطورای مزدوران عرضه وقدرت ندارید درخصوص اسراییل جنایتکارگزارش کنید که نه عضواژانس و قانین سازمان رارعایت نمیکنند ای اف برشما واباواجداد غارتگرتان ...ملت ایران باعزم راسخ بادولت باشید تاقدرت کشورتان حفظ شود برای نسل اینده واقع نگرباشید ننصفانه قضاوت کنید تاانشان این گردنه سخت راباهمت همه ملت جلورویم ان شاالله.
اقدام موثر و فوری تورم و گرانی و‌کوچک شدن سفره مردم و سخت تر شدن اوضاع اقتصادی مردم بیچاره
تمام توان شان را گذاشتن ایران امضا کنه ترور تبلیغات بیانیه قطعنامه و.. این آخرین تلاش اونها هست
امریکا واروپاییها همیشه دنبال بهانه گیری هستن گفته های خودشانهم دقیق دقیق عمل کنیم باز میپیچانند بهانه ای دیگر بیارند ایران رامحکوم کنند ایران برای نیاز مردم ازاتم بدترشم باید درست کندشر اروپاییا رابکند درودبرپوتین که حقشان را میدهد مثل موش خفه میشن
غرب و امریکا فهمیدند که ایران دنبال سلاح هسته ای نیست و استفاده مسالمت آمیز دارد به همین انگیزه نه برجام را قبول خواهند کرد و نه تعهدات ایران را بلکه با خیال راحت دنبال آزار و اذیت ایران هستند
بنابراین بهتر است فتوا تغییر پیدا کند و ایران سلاح هسته ای را بعنوان ابزار بازدارنده تولید کند و دار و دسته آژانس را از ایران بیرون کند ان موقع هرچه ایران بگوید انها از ترسشان اجرا خواهند کرد
چرا ضد ایرانی میگی؟زیر آبی رفتید پاش واستید
از کوزه همان تراود که در اوست
تا زمانی که غرب پرستی و پابوسی غرب در ذهن بیمار عده ای وجود دارد، شمشیر تیز غرب علیه ملت ما همچنان تیز و برنده خواهد بود.
با سلامودرود بنده بیش ازنبم قرن دراروپا کشور آلمان زندگی میکنم این اولین وآخرین بیانیه ضد ایران نیست بلکه پیش ازچهل سال وتا ابد چون تحت فرامین ودستور تل ابیب صهیونیستی وناسونی جهانی هستند لذا شرق وغرب برعلیه ایران وملت قهرمان ازاین بیانها بوده وهست و چون اروپا درحقیقت مستعمره تل ابیب وآمریکااست لذا درانتظار بیش ازاین هم بوده وهست وباقی است مخلص همت یار
شرف سگ ولگرد نسبت به اینها خیلی بیشتر است، طبق گفته ی سفیر اتریش اینها اول اقدامی نابخردانه انجام می دهند بعد برای آن دنبال دلیل می گردند، قصد این بی شرکتها این است که بدون هیچ گونه امتیازی ایران را از حق خود محروم سازند که البته کورخوانده اند، امریکا منتظر تابستان داغ در ایران است تا رژیم سرنگون شود اما به طرز احمقانه ای نمی داند که اگر هم داغ شود باز چنان داغ نخواهد شد که نانی برای او پخته شود.
غلط کرد فکرمیکنم دست ما بسته. نیست
فقط اخراج بازرسان آژانس بهترین پاسخ است
فقط اخراج بازرسان آژانس بهترین پاسخ است
ایران یک قدم عقب نشینی کند . انها ده قدم جلو می ایند.
ایران باید کاملا ازخود محافظت بکند خودش باشه. نه زیر رای شورای حکام . سر شکستگی ابدی ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
خروج از ان پی تی و آزانس و اخراج کلیه بازرسان
این ارو پایی ها و امریکایی ها که هی تعهد تعهد میکنند چیزی از تعهد سرشان می شود اینها کجای عالم به تعهدشان درست عمل کردند که از ایران این توقع یک طرفه را دارند .
با سلام
اینها چقدر پست هستند
که همش صحبت از برجامی میکنند که ترامپ احمق ان را پاره کرد
توقع داشتند ما همینطوری مثل ترسوها ولیسیم نگاهشون کنیم
فقط مردم هستن که دارن له میشن گردن و شکم مقامات و مسئولین و خانواده هاشون هر روز چاق تر میشه
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی