بازدید 5287

برنامه‌های مدیریت بار مصرف برق آغاز شد

مديرعامل توانير از آغاز اجراي برنامه‌هاي مديريت بار همزمان با آغاز فصل اوج مصرف برق خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۲۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹ 05 June 2022

اولویت های کشور چین برای مدیریت مطلوب صنعت برق - تابناک | TABNAK

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "آرش كردي" همزمان با آغاز فصل اوج مصرف برق، از شروع اجراي برنامه‌هاي مديريت بار خبر داد و گفت: امسال با توجه به هماهنگي‌هاي صورت گرفته با وزارت صمت و صنايع، شاهد اجراي متفاوت اين برنامه‌ها هستيم.

كردي با اشاره به اين كه از صنايع خواسته شده است تا برنامه‌هاي تعطيلات و تعميرات خود را در فصل پيك مصرف برق به اجرا بگذارند، افزود: به اين منظور امضاي تفاهم‌نامه‌ها با صنايع از ماه‌هاي گذشته آغاز شده بود و از اين جهت برنامه‌ريزي دقيق‌تري انجام شد، چرا كه طرح‌هاي مديريت بار زودتر آغاز و به صنايع نيز قبل از اجرا اعلام شده است تا خللي در كار توليد و مديريت بازار ايجاد نشود و صنايع تنها برنامه‌هاي تعطيلات و تعميرات سالانه خود را در زمان‌هايي كه صنعت برق اعلام مي‌كند، به اجرا بگذارند که همین موضوع مهمترين ويژگي‌هاي اين برنامه‌ها در سال جاري محسوب مي‌شود.

مديرعامل توانير همچنين با اشاره به مصوبه هيئت وزيران درخصوص مشتركان صنعتي همكار با برق در فصل اوج مصرف گفت: بر اساس اين مصوبه، مشتركاني كه با برنامه‌هاي مديريت بار برق همكاري داشته و در ماه‌هاي بعد تجاوز از ديماند داشته باشند، جريمه نخواهند شد.

وي از هماهنگي خوب ميان وزارتخانه‌هاي صمت، نيرو و صنايع نيز سخن گفت و اظهار اميدواري كرد با اجراي مجموع اين برنامه‌ها، مديريت مصرف خوبي اتفاق بيفتد.

كردي درخصوص بخش كشاورزي نيز گفت: با توجه به مشوق‌هاي تعريف شده و برنامه‌هاي تدوين شده، مشتركان مي‌توانند در صورت عدم استفاده از برق چاه‌هاي كشاورزي به مدت پنج ساعت در بازه زماني 11 تا 18 (كه در تفاهم‌نامه همكاري درج مي‌شود) و انتقال زمان آبياري به ساعات ديگر، از برق رايگان در 19 ساعت باقي‌مانده شبانه‌روز استفاده کنند.

مديرعامل توانير با بيان اينكه اين اقدام مبتني بر اصول علمي تعريف شده است، اضافه كرد: از آنجا كه آبياري در ساعت‌هاي گرم روز مغاير با اصول علمي است، برنامه‌هاي مديريت بار بخش كشاورزي نيز در ساعات گرم روز تعريف شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی