بازدید 6444

بازداشت ۶ مظنون به جاسوسی برای روسیه در ترکیه

یک روزنامه در ترکیه در گزارشی ادعا کرد که سازمان اطلاعات این کشور ۶ مظنون به جاسوسی برای روسیه را بازداشت کرده است!
کد خبر: ۱۱۲۲۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳ 01 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از روزنامه «دیلی صباح»، سازمان اطلاعات ترکیه (میت) امروز چهارشنبه ادعا کرد که در جریان یک عملیات ضد جاسوسی موفق شده است ۶ فرد مظنون به جاسوسی برای روسیه را بازداشت کند!

این نهاد ترکیه در این باره مدعی شد که یک گروه ۶ نفره را شناسایی و بازداشت کرده است که برای دستگاه‌ های اطلاعاتی روسیه کار می‌ کردند!

گزارش این رسانه ترکیه حاکیست: عملیات مذکور در مارس ۲۰۲۱ انجام شد و خبر آن به تازگی منتشر شده است. از این ۶ مظنون، ۴ تَن تبعه روسیه هستند که به طراحی ترور مخالفان چچنی ساکن ترکیه متهم شده اند.

بر اساس این گزارش، سازمان اطلاعات ترکیه مدعی است که یک کارمند دولتی و یک شهروند این کشور هم در زمره بازداشت شدگان قرار داشته و تحت تحقیقات قرار دارند.

روزنامه «دیلی صباح» در این باره اضافه کرد: در مارس ۲۰۲۱، سرویس اطلاعاتی ترکیه شبکه دیگری شامل ۲ شهروند این کشور را شناسایی کرد. این شبکه توسط یک تبعه روس که در سال ۲۰۱۴ نیز برای سوء قصد به ترکیه سفر کرده بود، هدایت می‌ شد. در سال ۲۰۱۵، این فرد که از شناسنامه‌ های جعلی استفاده می کرد، پس از طرح اتهام جاسوسی علیه وی از ترکیه اخراج شده بود.

این در حالیست که دستگاه های امنیتی وی یا دیپلماتیک روسیه تا کنون در این خصوص از خود واکنشی نشان نداده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
آخرین اخبار
وب گردی