بازدید 11676

هواپیمایتان در کدام فرودگاه استانبول می نشیند؟

کد خبر: ۱۱۲۱۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳ 31 May 2022

هواپیمایتان در کدام فرودگاه استانبول می نشیند؟

سفر به ترکیه می تواند یکی از سفرهای خاطره انگیز شما در طول زندگی باشد. در ترکیه می توانید تفریح، تاریخ، سنت و مدرنیته را به همراه خریدهای لوکس و لاکچری و غذاهای لذیذ و خوشمزه امتحان کنید. بعد از تجربه چند روز لذت بخش با خرید بلیط استانبول به تهران (https://www.alibaba.ir/international/IST-IKA )سفر خود را به اتمام می رسانید. از آن جا که در استانبول بیش از یک فرودگاه وجود دارد، بهتر است قبل از سفر به این شهر، با فرودگاه های آن آشنا شوید تا از قبل سفر با لوکیشن فرودگاه و امکانات آن بیشتر آشنا شوید.

فرودگاه آتاتورک

قدیمی ترین فرودگاه استانبول فرودگاه آتاتورک است که شلوغ ترین فرودگاه آن نیز به شمار می رود. این فرودگاه در سال 1924 در بخش اروپایی و توریستی استانبول و در فاصله 24 کیلومتری از مرکز شهر واقع شده است. این فرودگاه دارای وسعت قابل توجهی بوده و در آن دو دروازه ورودی برای سفرهای داخلی و خارجی طراحی شده است. جالب است بدانید که این فرودگاه ابتدا برای اهداف نظامی مورد استفاده قرار گرفته اما به تدریج و در چند سال اخیر کاربری آن تغییر یافته است.

امکانات فرودگاه آتاتورک استانبول

فرودگاه آتاتورک را می توان یک فرودگاه بین المللی دانست که در آن امکانات رفاهی به اندازه استاندارد و ایده آل وجود دارد.

مرکز اطلاع رسانی 24 ساعته

مرکز اطلاع رسانی این فرودگاه 24 ساعته بوده و پرسنل آن علاوه بر زبان ترکی به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند. از این رو اگر شما در فرودگاه به هر مشکلی برخوردید، می توانید به راحتی آن را با مرکز اطلاع رسانی در میان بگذارید.

این مطلب را هم بخوانید: مکان های دیدنی شیراز

باجه تبدیل ارز

باجه تبدیل ارز یکی دیگر از امکانات پرکاربرد در این فرودگاه است که بسیار به کار مسافران خواهد آمد. در این فرودگاه هم دستگاه های خودپرداز و هم باجه تبدیل ارز وجود دارد تا شما در صورت نیاز بتوانید پول خود را تبدیل کنید.

هواپیمایتان در کدام فرودگاه استانبول می نشیند؟

فروشگاه های متعدد

اگر فرصت کافی برای خرید در سطح شهر را ندارید، در فرودگاه آتاتورک بیش از 20 فروشگاه بزرگ وجود دارد که شما می توانید بسیاری از خریدهای خود را در آن انجام دهید. در این فروشگاه ها همچنین می توانید انواع سوغاتی های معروف ترکیه را با قیمتی مناسب و بدون مالیات تهیه کنید.

رستوران و کافه

از دیگر امکانات این فرودگاه استانبول، رستوران و کافه های با کیفیتی است که می توانید خستگی سفر را با یک وعده غذایی خوشمزه در آن ها به در کنید.

خدمات پزشکی 24 ساعته

در صورتی که شما در فرودگاه هرگونه مشکل جسمی و بیماری پیدا کنید، خدمات پزشکی و اورژانس 24 ساعته فرودگاه در زمان کوتاهی خود را به شما می رساند.

اینترنت رایگان

فعال کردن اینترنت در سفرهای خارجی معمولا برای شما هزینه قابل توجهی دربر خواهد داشت. خبر خوب آن که در فرودگاه آتاتورک در هر دو ورودی اینترنت رایگان وجود دارد و شما می توانید بدون رمز از سرعت بالای اینترنت آن استفاده کنید.

سالن استراحت عمومی

در صورتی که پرواز استانبول به تهران تاخیر داشته باشد، نشستن چند ساعته بر روی صندلی های فرودگاه قطعا شما را بسیار خسته می کند. به جای انتظار بر روی این صندلی ها می توانید در سالن استراحت عمومی این فرودگاه در کمال آرامش استراحت کرده و یا حتی چند ساعت یا دقیقه ای بخوابید.

دسترسی به فرودگاه آتاتورک

از آن جا که فرودگاه آتاتورک ترکیه در موقعیت مکانی بسیار خوبی قرار گرفته، دسترسی به آن بسیار ساده است. شما می توانید از طریق وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و یا مترو وارد این فرودگاه شوید. در صورتی که مترو را برای رفتن به این فرودگاه انتخاب کرده اید، وارد خط قرمز M1 شده و در ایستگاه هاوالامیون پیاده شوید. تنها چند دقیقه پیاده روی شما را به فرودگاه می رساند.

هواپیمایتان در کدام فرودگاه استانبول می نشیند؟

فرودگاه صبیحا گوکچن

این فرودگاه دومین فرودگاه استانبول بوده که با مرکز شهر حدود 45 دقیقه فاصله دارد. فرودگاه صبیحا در بخش آسیایی استانبول و در جنوبی ترین بخش آن واقع شده است. این فرودگاه به دلیل عدم پاسخگویی مناسب فرودگاه آتاتورک در مقایسه با تعداد زیاد مسافران ساخته شد. چشم انداز این فرودگاه در سال 2010 جابجایی حدود 25 میلیون مسافر در سال 2023 بود که در حال حاضر به آن رسیده است. این فرودگاه در سال 2015 با ثبت جابجایی 28 میلیون مسافر و 206 پرواز در سال 2015 توانست عنوان سومین فرودگاه شلوغ دنیا را به خود اختصاص دهد.

از جمله امکانات این فرودگاه مانند فرودگاه آتاتورک می توان به فروشگاه، رستوران و کافه، سالن استراحت، اطلاع رسانی 24 ساعته و غیره اشاره کرد. بهترین راه دسترسی به این فرودگاه استفاده از اتوبوس است که از ساعت 4 صبح تا 1بامداد آماده جابجایی مسافران است. در صورتی که در ایستگاه اتوبوس منتظر هستید، این اتوبوس ها حداکثر هر نیم ساعت یک بار به ایستگاه وارد می شوند. خط مترو این فرودگاه نیز در حال احداث بوده و دارای 4 خط مختلف است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی