بازدید 6449

زن همسرکش از قصاص نجات یافت

کد خبر: ۱۱۱۸۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۵ 15 May 2022

زن افغانستانی که به جرم قتل همسرش محکوم به قصاص شده بود با تلاش قاضی دادسرای کرج، رئیس زندان و گذشت اولیای دم به زندگی بازگشت.

به گزارش ایران، حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز در تشریح این خبر گفت: یک زن تبعه کشور افغانستان که سال‌ها با همسرش در ایران زندگی می‌کرد و صاحب دو فرزند خردسال بود به علت قتل همسرش محکوم به قصاص شد.

این زن در سال ۱۳۹۸ پس از مشاجره لفظی و درگیری با همسرش، وی را به قتل رساند که با رسیدگی به پرونده، به قصاص نفس محکوم و پس از طی مراحل قانونی مقرر شده بود حکم صادره در ندامتگاه مرکزی کرج به مرحله اجرا دربیاید.

اولیای دم که شامل پدر و مادر مقتول بودند ابتدا اصرار بر اجرای حکم قصاص داشتند اما با تلاش‌ها و صحبت‌های انجام شده توسط قاضی اجرای احکام کیفری دادسرای کرج و رئیس زندان در نهایت پس از ساعت‌ها مذاکره، رضایت خود را نسبت به اجرا نشدن حکم اعلام کردند.

وی با بیان اینکه زن جوان بابت جنبه عمومی جرم همچنان در زندان به سر خواهد برد، گفت: نکته قابل توجه در این پرونده، تلاش‌های انسانی و مجدانه مقامات قضایی و مسئولان زندان مربوطه برای جلب رضایت و جلوگیری از قصاص بود، هر چند طرفین این پرونده از جمله زندانی اهل کشور دیگری بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل