بازدید 6632

«کرونایی‌ها همراه ندارند» به بازار می‌آید

کد خبر: ۱۱۱۷۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹ 08 May 2022
پنجمین کتاب امیر پروسنان که یک مجموعه داستان کوتاه است، در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد.

به گزارش تابناک، مجموعه داستان کوتاه «کرونایی‌ها همراه ندارند» پنجمین کتاب امیر پروسنان محسوب می‌شود که شامل ۲۱ داستان کوتاه با موضوع‌های اجتماعی است.

امیر پروسنان درباره این مجموعه داستان کوتاه گفت: داستان‌های این مجموعه نیز مانند داستان‌های قبلی، مضامین اجتماعی و انسانی دارد. روابط انسانی و برخوردها، کنش‌ها و واکنش‌ها در روزگاری که انسان‌ها بسیار از هم دور شده‌اند، از جمله مواردی بود که در این مجموعه داستان هم به شکل تازه‌ای به آن پرداختم.

این داستان نویس ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مضامینی که در داستان‌ها به آن پرداختم، موضوع تنهایی است. انسان‌های زیادی در شهر‌های بزرگ به تنهایی زندگی می‌کنند و با توجه به وضعیت اقتصادی و اجتماعی، این روند تنهایی ادامه دارد و احتمالا در سال‌های آینده با سالمندان تنهایی مواجه می‌شویم که علاوه بر مشکلات جسمی، مشکلاتی از نظر سلامت روان هم خواهند داشت و باید به این مشکل اجتماعی به طور ویژه پرداخت.
 
«کرونایی‌ها همراه ندارند» به بازار می‌آید

پروسنان گفت: داستان‌های این مجموعه از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ نوشته شده است. در این بازه زمانی به واسطه شیوع ویروس کرونا و تغییرات عجیب زندگی در ایران و جهان، برخی مناسبات اجتماعی تغییر کرد و به همین دلیل، در چند داستان به موضوع کرونا نیز پرداخته شده است.

این داستان نویس و خبرنگار سلامت بیان کرد: به واسطه شغل خبرنگاری و درگیر بودن با موضوع کرونا در بیش از دو سال اخیر، فکر می‌کنم باید به موضوع کرونا از همه زوایا پرداخت. داستان یکی از بهترین ابزار‌ها برای ثبت جزییات یک رویداد عجیب مانند کرونا است. روشی که می‌تواند همه جزییات را در تاریخ ثبت کند.

پروسنان گفت: این مجموعه داستان کوتاه به زودی توسط انتشارات صدای معاصر چاپ شده و در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد.


گفتنی‌ست پیش از این ۲ مجموعه داستان کوتاه «مرگ خاموش آقای نویسنده» و «زن‌ها همیشه همین طور هستند» و همچنین داستان بلند «سمت چپ اتاق اول» توسط انتشارات صدای معاصر در تهران و مجموعه شعر «غصه‌های یک تبعیدی» در رشت منتشر شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی