بازدید 5543
۵

قیمت مواد غذایی در جهان همچنان بسیار بالاست

سخنگوی سازمان ملل متحد بر اساس گزارش فائو اعلام کرد قیمت مواد غذایی در جهان همچنان بسیار بالاست.
کد خبر: ۱۱۱۷۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰ 07 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از یرنا، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد عصر جمعه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: فائو هشدار می دهد قیمت مواد غذایی همچنان بسیار بالا است و امنیت غذایی جهانی را به چالش می کشد.

دوجاریک با استناد به گزارش سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل در رم (فائو) درباره شاخص قیمت مواد غذایی اظهار داشت: قیمت جهانی کالاهای غذایی در ماه آوریل پس از یک جهش بزرگ در ماه مارس اندکی کاهش یافت که در نتیجه کاهش اندک قیمت روغن های گیاهی و غلات بود.

وی با بیان اینکه شاخص قیمت مواد غذایی فائو در ماه مارس به بالاترین حد خود رسیده بود، افزود که در ماه آوریل (ماه گذشته میلادی) صرفا هشت دهم درصد کاهش داشته است.

سخنگوی سازمان ملل گفت: فائو هشدار می دهد که اگرچه از کاهش اندک شاخص یک تحول خوب است، اما قیمت مواد غذایی همچنان بسیار بالا است و امنیت غذایی جهانی را به چالش می کشد.

پیش از این، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرده بود مشکل امنیت غذایی در جهان بدون احیای تولیدات کشاورزی اوکراین و صادرات مواد غذایی و کود روسیه به بازار جهانی حل نمی‌شود.

گوترش در ابوجا پایتخت نیجریه به خبرنگاران گفته بود: تحقیقات نشان می‌دهد که جنگ در اوکراین اوضاع را بدتر می‌کند.

وی افزود، این جنگ موجب گسترش بحران سه طرفه شده به طوری که سیستم‌های غذایی، انرژی و مالی جهانی را برای کشورهای در حال توسعه نابود می‌کند.

وی افزود: بدون بازگرداندن تولید کشاورزی اوکراین و صادرات مواد غذایی و کود روسیه و بلاروس به بازارهای جهانی، هیچ راه حل واقعی برای حل مشکل امنیت غذایی جهانی وجود ندارد.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد که برای تسهیل مذاکره میان روسیه و اوکراین به منظور رفع مشکل غذا در جهان مصمم است.

وی افزود: ما باید با برداشتن همه محدودیت‌های غیرضروری صادرات، هدایت مازاد تولید و ذخایر غذایی به سمت کشورهای نیازمند و کنترل قیمت مواد غذایی برای مهار نوسانات بازار، از جریان ثابت غذا و انرژی در بازارهای آزاد اطمینان حاصل کنیم.

در پی بحران های ناشی از جنگ اوکراین، شورای امنیت سازمان ملل عصر جمعه به وقت محلی نخستین بیانیه حمایت از راه حل مسالمت آمیز در اوکراین را تصویب کرد.

به گزارش ایرنا، شورای امنیت سازمان ملل با صدور بیانیه ای اعلام کرد حمایت قوی خود را از تلاش های آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل برای دستیابی به یک راه حل مسالمت آمیز در اوکراین اعلام می‌کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین وارد سومین ماه شده است و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵
چرا نمی فهمید انجا درامد هم بالاست نه فقط قیمت ها
ماله کشی شروع شد
تابناک جان تیتر های فله ای نزن. اگر واقعا بالاست بگو در امارات عمان یا قطر اروپا یا آمریکا و کانادا کمترین حقوق کارگر چقدر هست و قیمت مواد غذایی چقدر با عدد و رقم اعلام کن
اره فهمیدیم شما راست میگی ممنون که ارزونی و رفاه رو برای مردم به ارمغان آوردید
بابا جـــــــــــــــــــــــانم
همه جا بدن ما خوبيم خسته شديم
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی