بازدید 16816

گفت‌ وگوی زلنسکی و بنت در خصوص اظهارات لاوروف

ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین گفت، با نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص اظهارات سرگئی لاوروف گفت وگو کرده است.
کد خبر: ۱۱۱۷۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵ 05 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از "سی ان ان"، زلنسکی چهارشنبه شب افزود: ما درباره اظهارات کاملا غیرقابل قبول وزیر امورخارجه روسیه که به تمام جهان توهین کرد، گفت وگو کردیم.

رییس جمهور اوکراین تصریح کرد که وضعیت ماریوپل و شرق اوکراین را برای نخست وزیر رژیم صهیونیستی تشریح کرده است.

به گزارش ایرنا، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز یکشنبه در گفت وگو با برنامه تلویزیونی ایتالیایی گفته بود: «این که زلنسکی یهودی است مهم نیست؛ این واقعیت، نافی وجود عناصر نازی در اوکراین نیست؛ من معتقدم که هیتلر خون یهودی داشت و برخی از بدترین یهودی ستیزها، خودشان یهودی هستند.»

«زونا بیانسا» مجری ایتالیایی از لاوروف پرسیده بود ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در حالی که زلنسکی رئیس جمهور منتخب دموکراتیک اوکراین، خود یهودی است، چگونه ادعا می‌کند که او در تلاش برای «نازی زدایی کردن» اوکراین است؟

لاوروف پیشتر نیز گفته بود اصطلاح «جنگ تمام عیار» از «هیتلر» گرفته شده و اکنون علیه روسیه به کار می‌رود.

پس از این اظهارات وزیر خارجه روسیه، رژیم صهیونیستی، سفیر روسیه را به نشانه اعتراض احضار کرد.

اما روسیه عصر چهارشنبه اعلام کرد که مزدوران اسرائیلی به نیروهای اوکراینی پیوسته‌اند و در هنگ آزوف مشغول جنگ با ارتش روسیه هستند.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک گفت: من می‌خواهم چیزی بگویم که مقام‌های اسرائیلی که در حال گسترش جنگ اطلاعاتی علیه روسیه هستند نمی‌خواهند آن را بشنوند. در اوکراین مزدوران اسرائیلی دوش به دوش اوکراینی‌ها درحال جنگ هستند.

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه خاطرنشان کرد: به دلایلی، مطبوعات غربی (و برخی لیبرال‌های روسیه) هنوز در مورد ماهیت نئونازی‌ها در اوکراین بحث می‌کنند و به عنوان یکی از شواهد و دلایل خود، ریشه یهودی ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین را به عنوان گواه مطرح می‌کنند.

زاخارووا این گواه و دلیل را نه تنها پذیرفتنی ندانست بلکه آن را خبیثانه خواند و افزود که متاسفانه تاریخ شاهد مثال‌های زیاد و دردناکی از همکاری یهودیان و نازی‌ها بوده است.

وی خطاب به وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی گفت که چگونه است که لاپید و حکومت اسرائیل این مسائل را درک نمی‌کنند، همچنان که آن‌ها چشم خود را به روی اقدام نظامیان ارتش سرخ بستند که هولوکاست را متوقف و جهان یهود را نجات دادند.

انتقاد زاخارووا از اظهارات لاپید ساعاتی پس از آن مطرح می‌شود که خبرگزاری‌ها اعلام کردند که رژیم صهیونیستی با ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین موافقت کرده و مقامات این رژیم در مورد افزایش کمک‌های نظامی به کی‌یف در حال رایزنی و گفت وگو هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست